Home / FRUMUSETE / Coafuri / Ce trebuie să facem pentru a ne creşte părul mai repede?

Ce trebuie să facem pentru a ne creşte părul mai repede?

Părul lung, sănătos, este un semn de frumuseţe, vitalitate şi tinereţe. Fie că îţi doreşti un păr precum au vedetele, ori vrei să combaţi problema creşterii părului sau pur şi simplu vrei să îţi îmbunătăţeşti o tunsoare nepotrivită, există o largă varietate de metode naturale sau medicinale pe care le poţi folosi.

Ce trebuie să facem pentru a ne creşte părul mai repede

Iată o serie de strategii care te pot ajuta să îţi crească părul mai repede:

1. Mănâncă echilibrat proteine în fiecare zi. Acestea sunt esenţiale pentru creşterea sănătoasă a părului.
Structura părului este compusă din keratină, o proteină din aminoacizi. Astfel, pentru a te asigura că părul tău va creşte, organismul trebuie să producă mai mulţi aminoacizi, iar acest lucru se întâmplă când consumăm proteine.
De exemplu, poţi consuma carne, peşte, ouă, alune, fasole şi produse din soia, toate având proteinele de care ai nevoie.

2. Asigură-te că mănânci destule alimente bogate în fier şi zinc. Deficienţele de fier şi zinc pot duce la o sănătate precară a părului şi chiar la căderea acestuia.
Zincul ajută organismul să repare ţesuturile şi menţine funcţionarea corectă a glandelor sebacee ale părului. De exemplu, îţi poţi lua resursa de zinc din unt de arahide, crabi, sau seminţe de dovleac, dar în acelaşi timp poţi găsi fier şi zinc în cereale, pâine şi paste.

3. Grăsimile nu trebuie excluse din dietă. Există anumite grăsimi sănătoase care sunt indispensabile pentru creşterea părului. Fără grăsimi în alimentaţia zilnică, organismul nu poate asigura sănătatea părului. Acestea sunt importante pentru că ajută la asimilarea vitaminelor atât de necesare creşterii părului, cum sunt vitaminele A, D, E şi K, însă trebuie să păstrezi echilibrul în ceea ce priveşte consumul de grăsimi bune şi să te concentrezi pe cele nesaturate şi acizi graşi, precum Omega 3.

4. Consumă frecvent alimente bogate în vitamina C. Deficienţa de vitamina C, poate duce la uscarea părului şi chiar la ruperea acestuia. Organismul nostru foloseşte vitamina C pentru a produce colagen, o fibră esenţială pentru crearea noilor celule ale părului. Fără vitamina C, organismul va avea dificultăţi în asimilarea fierului, aşadar este importantă mai ales în combinaţie cu alimente bogate în fier…

De exemplu, citricele, ananasul, căpşunile, guava, broccoli, kale (un tip de varză ce conţine mult mai mult fier chiar şi decât carnea de vită) şi ardeii iuţi, toate acestea conţin vitamina C.