Home / FRUMUSETE / Coafuri / Dr. Oz: cele mai bune alimente pentru ca pielea, parul si unghiile tale sa fie sanatoase

Dr. Oz: cele mai bune alimente pentru ca pielea, parul si unghiile tale sa fie sanatoase

Nutritionistii au realizat un top cu cele mai recomandate 10 alimente pentru ca pielea, parul si unghiile tale sa fie sanatoase:

 Dr. Oz

1. Rosiile
Pentru ca au un continut bogat in licopen si in betacaroten, rosiile au un rol esential in protejarea pielii impotriva efectelor negative ale radiatiilor soarelui.

2. Pestele gras
Tonul, somonul, macroul, sardinele, ansoa sau heringul, toate au un continut ridicat de acizi grasi esentiali omega-3. Aceste grasimi bune vor scadea inflamatia, vor reda stralucirea pielii si a parului insa ajuta si la intarirea unghiilor.

3. Ficat
Datorita continutului bogat in vitamina A si fier, ficatul este benefic pentru sanatatea pielii si a parului. De asemenea, ficatul contine acid folic (vitamina B9) ce ajuta la mentinere sanatatii unghiilor.

4. Morcovii
Acestia au un continut bogat in vitamina A care este esentiala pentru parul fragil si subtire. In plus, datorita betacarotenului, dar si a vitaminei C, morcovii au si un efect antioxidant si chiar de protectie impotriva soarelui.

5. Citricele
Acestea contin foarte multa vitamina C care previne ridurile si stimuleaza productia colagenului, mentinand pielea mai elastica.

6. Semintele de floarea-soarelui
Sunt foarte bogate in vitamina E, zinc si acizi grasi esentiali omega-6 ce mentin sanatatea unghiilor si a pielii. In plus, datorita continutului ridicat de grasimi bune, semintele de floarea-soarelui au un efect antiinflamator si amelioreaza matreata.

7. Semintele de in
Sunt foarte bogate in acizi grasi esentiali omega-3 si vitamina E, care mentin elasticitatea pielii, redau stralucirea parului si ofera un aspect sanatos unghiilor.

8. Avocado
Contine grasimi bune si vitamina E, care protejeaza pielea.

9. Carnea de curcan
Deoarece contine un compus, numit lisina, carnea de curcan va bloca dezvoltarea virusurilor si este utila in mai multe afectiuni ale pielii.

10. Carnea rosie
Proteinele, zincul si fierul ce se regasesc in carnea rosie au rolul de a ne ajuta la regenerarea pielii si la productia de cheratina (proteina din care sunt formate unghiile). In plus, este bogata in vitaminele din complexul B care ajuta si la dezvoltarea structurala a firului de par.

Pentru a avea pielea va trebui sa consumi: fibre, cereale integrale, alimente bogate in acizi grasi esentiali omega-3 (peste gras, avocado, nuci, seminte de in, seminte de dovleac, migdale), carne, peste, oua, grasime de peste, ulei vegetal nerafinat si fructe oleaginoase, fructe de padure, citrice, roşii.

Pentru a avea parul sanatos va trebui sa consumi: carne rosie dar si alba, peste, ficat, ciuperci, oua, germeni de grau, banane, legume cu frunze verzi si alimente bogate in acizi grasi omega-3 (peste gras, avocado, nuci, seminte de in, seminte de dovleac, migdale).

Pentru a avea unghiile sanatoase trebui sa consumi: carne slaba, peste, oua, lapte, fructe uscate, cereale integrale, ficat, legume cu frunze verzi, fasole, mazare si fructe oleaginoase.