Home / SANATATE / BOLI ȘI TRATAMENTE / 10 sfaturi pentru a ține tensiunea sub control

10 sfaturi pentru a ține tensiunea sub control

Alcoolul, fumatul, excesul de cafea şi sare, sedentarismul… Iată doar câțiva dintre factorii care pot declanşa sau întreţine hipertensiunea arterială. Date fiind frecvenţa şi gravitatea acestei boli, este bine să luaţi măsuri din timp pentru a nu ajunge la complicaţii severe. Fie că sunteţi o persoană hipertensivă, fie că nu, acest program anti-hipertensiune nu poate fi decât în folosul sănătăţii dvs.

10 sfaturi pentru a ține tensiunea sub control

1. Controlaţi-vă frecvent tensiunea; ţineţi minte că limitele normale ale acesteia nu trebuie să depăşească 140/90 mm Hg. Dacă tensiunea dvs. este în mod constant mai mare, consultaţi un medic spre a afla ce trebuie să faceţi pentru a reduce aceste valori.

2. Dacă vi s-au prescris medicamente pentru tensiune, luaţi-le conform indicaţiilor. Tratamentul antihipertensiv nu poate fi întrerupt decât la recomandarea unui specialist.

3. Controlaţi-vă greutatea, ţintind în permanenţă atingerea unei greutăţi normale. Dacă aveţi câteva kilograme în plus sau sunteţi o persoană obeză, trebuie să ştiţi că surplusul creşte substanţial riscul hipertensiunii.

4. Combateți sedentarismul printr-un program regulat de activități fizice. Aveți nevoie de cel puţin 30 de minute de antrenament pe zi, constând în activităţi moderate, cum ar fi mersul pe jos, ciclismul sau gimnastica de întreţinere, cinci zile pe săptămână.

5. Consumaţi alimente sărace în sodiu. În general, specialiştii recomandă ca aportul zilnic de sodiu să nu depăşească 2,4 g pe zi, ceea ce echivalează cu 6 g sare, adică aproximativ o linguriţă. Dacă dela aveţi hipertensiune, aceasta cantitate trebuie redusă şi mai mult.

6. Citiţi cu atenţie etichetele de pe produsele alimentare ambalate. Aproape toate conţin sare. Aceste cantităţi trebuie adăugate la calculul zilnic al aportului de sodiu.

7. Înlocuiţi sarea cu ierburi aromatice și condimente pentru a da gust mâncărilor.

8. Consumați o cantitate mai mare de cereale, fructe, legume și lactate parțial sau total degresate.

9. Dacă sunteţi amatori de băuturi alcoolice, rezumaţi-vă la un consum moderat. Pentru bărbaţi, aceasta înseamnă cel mult două beri sau două pahare de 150 ml vin sau două păhărele de 50 ml de „tărie”. Femeile şi bărbaţii slabi trebuie să consume numai jumătate din aceste cantităţi…

10. Deşi fumatul nu este asociat cu creşterea tensiunii, vă expune în schimb la riscul complicaţiilor cardiovasculare (infarct, accident vascular cerebral şi multe alte afecţiuni mai puţin grave ale cordului) şi de aceea este bine să vă lăsaţi de acest obicei dăunător. Conform unui studiu, combinaţia dintre cafea şi tutun poate duce la mărirea valorilor tensiunii hipertensivilor mai mult decât cafeaua consumată separat.

Loading..