Home / SANATATE / Cardiologie / Dieta si tensiunea arteriala

Dieta si tensiunea arteriala

Dieta si greutatea corporala au avut dintotdeauna un rol decisiv in declansarea si agravarea hipertensiunii.

Dieta si tensiunea arteriala

Tensiunea arteriala crescuta poate fi redusa printr-o dieta sanatoasa, urmata de eliminarea surplusului de kilograme.

Profilaxia hipertensiunii

Pe langa masurile nonfarmacologice reprezentate de urmarea unei diete sanatoase, respectiv de eliminarea kilogramelor in plus, specialistii sfatuiesc pacientii sa aiba in vedere si urmatoarele metode nonfarmacologice:

  • eliminarea sau reducerea stresului;
  • efectuarea de exercitii fizice in mod constant;
  • renuntarea la fumat.

Acestea metode nonfarmacologice nu doar ca imbunatatesc eficienta tratamentelor medicamentoase, dar pot duce chiar si la renuntarea la tratamentele bazate pe medicamente, protejand pacientul de eventualele efecte adverse, de bolile cardiovasculare si de hipertensiunea arteriala, mai ales la persoanele cu risc.

Dieta si tensiunea arteriala

Nu mai este un secret faptul ca alimentatia afecteaza valorile tensiunii arteriale, ceea ce ne duce fara doar si poate la nevoia schimbarii regimului alimentar.

Sodiul si hipertensiunea

Cercetatorii au corelat dintotdeauna consumul mare de sodiu cu hipertensiunea, boala care este foarte rara in locurile in care persoanele consuma zilnic mai putin de 1000 mg de sodiu.

Persoanele care vor reduce cantitatea de sodiu din alimentatia sa, vor constata:

  • reducerea tensiunii arteriale;
  • eficienta mai rapida a tratamentului medicamentos;
  • reducerea riscul de atac cerebral, a litiazei renale si a osteoporozei.

Reducerea consumului de calorii si scaderea in greutate

In cazul persoanelor diagnosticate cu hipertensiune arteriala, specialistii recomanda pacientilor care vor sa scape de kilogramele in plus, urmatoarele:

  • reducerea produselor bazate pe paste fainoase, cartofi, grasimi animale;
  • reducerea consumului de deserturi bogate in zahar;
  • consumul marit de fructe si legume proaspete;
  • efectuarea de exercitii fizice precum alergarea usoara, mersul pe jos, urcarea si coborarea scarilor;
  • scaderea consumului de alimente dupa ora 17:00;
  • renuntarea la consumul de apa minerala…