Home / SANATATE / Cardiologie / Sfaturi pentru sanatatea inimii

Sfaturi pentru sanatatea inimii

Afectiunile cardiace sunt cele mai frecvente si omoara mai multe femei intr-un an decat cancerul. Data fiind aceasta situatie, specialistii au reusit sa gaseasca mai multe metode pentru a mentine sanatatea inimii.

sanatatea inimii

Cele mai bune sfaturi pentru sanatatea inimii, documentate stiintific:

  • Consumul de lapte

Studiile arata ca persoanele care consuma mai mult de trei portii de lactate: lapte, iaurt, branza, au tensiunea arteriala sistolica mai scazuta cu aproape patru puncte decat persoanele care consuma doar o jumatate de portie in fiecare zi.

Cercetatorii sustin ca cele mai bune produse pentru sanatatea inimii sunt cele lactate degresate, dat fiind numarul mic de grasimi saturate, prevenind astfel hipertensiunea arteriala care poate leza arterele si poate creste riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral.

  • Incercarea unor noi miscari

O jumatate de ora de tai-chi, arte martiale chinezesti care includ secvente de miscari usoare si relaxante pot determina scaderea tensiunii arteriale, dovedindu-se stiintific faptul ca, dupa 12 saptamani de practicare a acestor arte martiale, participantii au aratat o scadere a tensiunii sistolice cu 16 puncte.

  • Mersul la pescuit

In functie de cat de mare este pulsul in timpul repausului, persoana in cauza poate afla care este riscul de a face un infarct miocardic. S-a dovedit ca pulsul crescut in timpul perioadelor de repaus au fost strans legate de cresterea riscului de moarte subita. Dar si pentru aceste aspecte ingrijoratoare, cercetatorii au gasit solutia: consumul de peste. Persoanele care consuma cinci sau mai multe portii de peste in fiecare luna au cu o medie de 3,2 mai putine batai decat persoanele care consuma mai putin de o portie de peste pe saptamana.

  • Consumul de suc natural

Sucul natural de rodie poate preveni ingustarea arterelor si in unele cazuri chiar sa il inverseze.

  • Folosirea sosului de soia

Eliminarea substantelor periculoase legate de fumat, obezitate sau diabet poate fi ajutata de consumul de sos negru de soia in marinate, sosuri, dressing-uri pentru salata, sucuri sau tocanite.

S-a demonstrat ca acest sos are de zece ori mai multi antioxidanti decat vinul, care este la fel de benefic pentru sanatatea inimii, daca este baut cu moderatie.

Acest sos trebuie preparat si consumat cu atentie, intrucat, de obicei are foarte multa sare, care poate duce la cresterea tensiunii arteriale.

  • Rasul

Cercetatorii recomanda 15 minute de ras in fiecare zi, demonstrandu-se ca persoanele care urmaresc comedii au un flux sanguin mai bun decat cele care urmaresc drame.

  • Somnul

Cercetatorii au demonstrat ca persoanele care dorm mai putin de cinci ore pe noapte au un risc cu 30% mai crescut de a avea afectiuni cardiace decat cele care dorm opt ore pe noapte.

  • Respiratia profunda

Tensiunea arteriala mai poate fi scazuta si prin respiratii profunde cu frecventa de zece respiratii pe minut, in loc de 16-19 cat sunt in mod normal, timp de 15 minute zilnic, timp de doua luni.

  • Muzica

Scaderea frecventei cardiace poate fi determinata de ritmurile muzicale lente, meditative, in timp ce ritmurile rapide cresc frecventa respiratiei si a circulatiei…