Home / FRUMUSETE / Masaj / Masajul – Terapia prin atingere

Masajul – Terapia prin atingere

Masajul reprezinta prelucrarea metodica a partilor moi ale corpului, prin actiuni manuale sau mecanice, in scop fiziologic (de intretinere), profilactic, terapeutic sau sportiv.

masaj

Actiunile manuale de masaj sunt cunoscute sub numele de manipulari, manevre sau procedee si constau intr-un ansamblu de miscari specifice cum ar fi de alunecare a mainilor pe suprafata corpului, de apasare, strangere si stoarcere a tesuturilor moi, de lovire usoara si ritmica a partilor carnoase, de scuturare a segmentelor corpului si alte diverse miscari.

Tipuri de masaj

Masajul somatic sau clasic este denumit si masajul corpului fizic, de intretinere corporala sau fiziologic. Manevrele se constituie din miscari fine, usoare (gen mangaiere), frictiuni, compresiuni, framantari (manevre mai energice si profunde), batai ritmice si percutii denumite tapotament, manevre care activeaza circulatia de intoarcere venoasa si limfatica, relaxeaza muschii si nervii si indeparteaza zonele cu acumulari lipidice.

Masajul profilatic este benefic pentru pastrarea si ameliorarea starii de sanatate si creste rezistenta organismului la oboseala.

Mesajul terapeutic consta in alegerea procedeelor si formelor de masaj terapeutic selectionate corespunzator diagnosticului pacientului care sunt alese in functie de indicatiile/contraindicatiile pe care le prezinta pacientul in alegerea formei de masaj, prescriptiile medicale fiind respectate cu strictete. Este folosit pe regiunea afectata prin aplicarea procedeelor de masaj terapeutic pentru obtinerea efectelor corespunzatoare si cu respectarea duratei prescrise de medic. Intensitatea si durata procedeelor este adaptata la aparitia unor semne clinice subiective si obiective.

Masajul sportiv poate ajuta in orice sport sau forma de exercitiu. Ajuta la reducerea oboselii fiziologice, la recuperarea dupa extenuare din cauza antrenamentului/jocului si este o metoda uzuala de refacere a organismului sportivului. Totodata, faciliteaza un antrenament calitativ superior, favorizeaza o mai buna performanta si inlatura pericolele de accidente.