Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Mancarea vindecatoare

Mancarea vindecatoare

Prima linie de aparare impotriva bolilor poate fi chiar mancarea pe care o consumi la cina. Stiinta medicinei culinare combate boli precum cele de inima, cancerul, diabetul cu retete si mancaruri facute sa vindece. Invata cum poate dieta ta sa lupte impotriva bolilor de care iti e frica.

Mancarea vindecatoare

Mancarea e vindecatoare – aceasta este deviza medicinei culinare. Un pionier in acest domeniu, Dr. John La Puma, sustine ca mancarea este cel mai bun mod de a preveni, a trata si chiar de a vindeca boli. O dieta sanatoasa este foarte puternica in lupta impotriva obezitatii, diabetului, artritei, sindromului metabolic, bolilor de inima si depresiei. O dieta buna poate chiar sa reduca riscul aparitiei cancerului – peste 80% din tipurile de cancer pot fi controlate prin intermediul stilului de viata care include dieta.

Este usor sa previi anumite boli prin cunoasterea alimentelor bune pentru noi si prin invatarea modului de preparare. Fa pasi mici in lupta impotriva bolilor prin introducerea in dieta ta a urmatoarelor produse:
–    Fructe de padure
–    Condimente indiene
–    Ceaiuri
–    Oua
–    Somon

Aceste super-alimente bogate in antioxidanti, proprietati antiinflamatorii, fibre si acizi grasi Omega-3, consumate numai o data pe saptamana, te pot ajuta sa lupti impotriva eventualelor boli.

Descopera care sunt cele 5 super-alimente care lupta impotriva cancerului si cele care imbunatatesc sistemul imunitar.

Super alimente care lupta cu cancerul:

1.    Bulgurul
O cereala turceasca care contine multe elemente care lupta impotriva cancerului: magneziu, zinc si fibre. Studiile au aratat ca femeile premenopauzice care consuma mai mult de 30 grame de fibre pe zi reduc la jumatate riscul aparitiei cancerului la san. 50 grame de bulgur gatit ofera 8 grame de fibre – o treime din doza zilnica recomandata.

Alege bulgurul brut, pentru ca acesta creste incet glicemia. Foloseste-l pentru a inlocui orezul si cartofii, adauga-l la carnea tocata sau foloseste-l ca garnitura. Pentru a te bucura de savoarea lui, incearca ca il prajesti intr-o tigaie uscata, fara ulei.

Se recomanda sa consumi 50 grame/zi.

2.    Lime
Atat coaja cat si sucul acestei citrice contin un flavonoid natural numit hesperidina, care lupta impotriva cancerului de san, de colon, de ficat si de plamani.

Pentru a-i maximiza efectele pozitive, consuma 50 ml de suc proaspat de lime pe zi. Nu bea sucul nediluat, ca sa-ti protejezi dintii. Fa-ti singura un suc amestecand 3 fructe de lime fara coaja, cu 100 ml de apa rece. Pentru a te bucura de continutul puternic de antioxidanti, consuma zeama de lime. O poti folosi pentru asezonarea salatelor, pentru a da savoare salatelor sau ca o alternativa la sare cand o pui pe legume.

3.    Struguri Concord
Acesti struguri cresc in America de Nord si sunt recunoscuti pentru savoarea lor de mosc, putin acrisoara. Acesti struguri de vin au pielea groasa si o mare concentratie de polifenoli, inclusiv resveratrol, care lupta impotriva cancerului de ficat, stomac si de san. Acest antioxidant puternic se gaseste in pielea si semintele acestui strugure. Asa ca trebuie sa manaci strugurele intreg.

Daca nu gasesti acest tip de struguri, alege unii rosii sau visinii, pentru ca si acestia contin mult resveratrol, mai mult decat strugurii verzi.

Daca vrei un mod amuzant de a-i manca, incearca sa ii ingheti si sa ii pui in bauturi in loc de gheata. Pentru mai multi antioxidanti, transforma-i in suc. Bea 2 pahare de suc de struguri pe saptamana.

Pentru a te bucura de beneficiile pe care ti le ofera strugurii in lupta impotriva cancerului, bea un pahar de vin rosu. Bea mai ales Pinot Noir, pentru ca reduce riscul aparitiei cancerului la rinichi, la plamani sau cel ovarian. Bea vin in cantitati moderate de cateva ori pe saptamana. Dar trebuie sa vorbesti cu medicul inainte de a include alcoolul in dieta ta.

4.    Rucola
Rucola este o leguma crucifera precum varza, broccoli sau conopida. Aceasta leguma contine kaempferol si quercetin, care lupta impotriva cancerului. Potrivit unui studiu, consumul a 50 grame de astfel de legume crucifere reduce cu 15% riscul aparitiei cancerului de plamani la nefumatori.

Incearca rucola proaspata sau prajita cu ulei de masline si lamaie. O poti pune si peste paste. Poti incerca si baby rucola care este mai dulce. Nu uita sa o mesteci bine pentru a elibera substantele benefice pentru sanatate.

5.    Peste marin
Pestele marin este plin de vitamina D, care, potrivit studiilor lupta impotriva cancerului de colon, de san si chiar de plamani. Consuma o portie de 200 grame pe saptamana. Il poti pregati la grill sau la cuptor fara ulei (uleiul distruge vitamina D) pentru a elibera proprietatile vindecatoare.

Adjuvante ale imunitatii
Protejeaza-te de raceli si de gripa cu adjuvante ale imunitatii. Iata care sunt:

1.    Tahini
Aceasta pasta cu aroma mediteraneana, cu gust de unt de arahide, este facuta din susan rasnit. Contine 2 ingrediente bune pentru imunitate: magneziu si zinc. Magneziul este vital pentru functionarea optima a sistemului imunitar in timp ce zincul te protejeaza de infectii.

Incearca tahini cu hummus sau foloseste aceasta pasta intr-un sandwich cu miere si mere. Este si un dip excelent pentru legume. Amesteca 50 grame de iaurt cu un catel maruntit de usturoi, o lingura de tahini si sucul de la o lamaie. Consuma 2 linguri de tahini in fiecare zi. Are doar 180 de calorii si este bun pentru sistemul imunitar.

2.    Piper negru si oregano
Desi te face sa stranuti, piperul este foarte bun pentru nas. Boabele negre de piper contin piperina, un element cu proprietati antinflamatorii, care reduce inflamatia in articulatii. De asemenea, te ajuta sa asimilezi beneficiile altor condimente.

Oregano, in forma proaspata, elibereaza un ulei aromatic antimicrobian si antiviral. Omoara stafilococul si bacteria E coli din mancare. Un studiu a aratat ca oregano este eficient in combaterea a peste 30 de germeni. Bucura-te de beneficiile acestei plante presarand-o peste paste sau pizza.

Consuma 2 linguri de piper negru si oregano pe saptamana, pentru imbunatatirea sistemului imunitar.

3.    Dovleacul
Dovleacul contine beta-caroten, un puternic antioxidant ce se gaseste in toate legumele si fructele portocalii, galbene sau rosii. Corpul transforma carotenii in vitamina A, care este esentiala pentru un sistem imunitar sanatos. Dovleacul contine si zinc (bun pentru sistemul imunitar).

Consuma 50 grame de dovleac in fiecare zi pentru a obtine doza zilnica necesara de vitamina A. Sau poti incerca sa consumi piure de dovleac, cu 100% continut de dovleac, amestecat cu o lingura de unt. Poti presara peste acest amestec niste scortisoara. Incalzeste amestecul la cuptorul cu microunde si obtii o garnitura excelenta…

Save

Loading..