Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Sparanghelul scade glicemia

Sparanghelul scade glicemia

Sparanghelul este o plantă originară din Asia de Sud-Vest (Taiwan), bine aclimatizată in Europa. La noi se cultivă pe suprafete foarte mici. De la sparanghel, numai lăstarii tineri sunt comestibili.

sparanghel

Principalele virtuţi:

Sparanghelul are proprietăti depurative şi diuretice, drenante la nivel hepatic şi renal, dietetice. Sparanghelui este o legumă echilibrată, care activează toate procesele de eliminare: hepatică, renală, pulmonară, cutanată, digestivă. Curăţă sângele şi îi măreşte fluiditatea, ameliorând circulația sangvină şi funcţionarea inimii.

Îmbunătăţeşte metabolismul glucidelor (zaharurilor), limitând eliminarea lor renală (glicozurie). Efectul diuretic duce la eliminarea excesului de uree şi acid uric, de aici eficienta sa în tratarea gutei şi reumatismului.

Cum îl consumăm:

Specialiştii nu au ajuns încă la o opinie comună în privinţa acestui aliment. Unii autori (nu puţini la număr) sunt împotriva utilizării sparanghelului în tratamentul litiazei urinare, cistitelor sau reumatismului. Dar această apreciere trebuie lămurită: este adevărat că sparanghelul poate irita rinichii, dar acest efect depinde în mare măsură de cantitatea, calitatea şi de modul său de preparare.

Prezenta purinelor şi a anumitor acizi în compoziţia sparanghelului pot dauna numai în cazul consumului excesiv şi, încă o dată, trebuie făcută diferenţa între produsele de cultură de calitate şi ceea ce ni se oferă nouă astăzi din import sub denumirea de sparanghel.

Adesea, consumul sparanghelului crud nu este luat în calcul, ci numai sub formă preparată (fiert, conservat). Lăstarii foarte tineri, raşi, pot constitui un excelent ingredient la salatele de crudităţi. Se utilizează în acest scop numai vârfurile foarte moi şi suculente.

Se poate consuma şi sub formă de suc, în cură (câte o jumătate de pahar pe zi, înainte de masa de prânz) care se întrerupe dacă apar semne de disconfort renal.

Sparanghelul poate fi consumat şi gătit, cel mai bun procedeu fiind prepararea la aburi, sau fiert, pentru cei care nu îl suportă în această formă şi vor să mai reducă din compuşii care pot provoca iritaţii…