Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Super-alimente pentru scaderea in greutate si pentru longevitate

Super-alimente pentru scaderea in greutate si pentru longevitate

O dieta bazata pe nutrienti este cheia pentru scaderea in greutate, pentru o stare buna de sanatate si pentru longevitate. Daca mananci alimente bogate in nutrienti, iti vei umple celulele si tesuturile cu substante protectoare, si astfel corpul tau ajunge la greutatea ideala si nu iti mai e foame tot timpul. Alimentele bogate in nutrienti sunt pline si de vitamine, minerale, phytochimicale, antioxidanti si sunt slabe in calorii.

Superalimente pentru scaderea in greutate si pentru longevitate

Dieta americanilor este formula perfecta pentru boli si obezitate, pentru ca 90% din continutul ei este formata din carbohidrati rafinati si produse animale. Alimentele sunt slabe in micronutrienti si pot da dependenta. Numai 10% din produsele consumate sunt fructe si legume, boabe, seminte si nuci. Daca mananci in acest fel, ajungi sa suferi de „foame toxica” si iti va fi imposibil sa scazi in greutate.

Daca renuntam la acest fel de a manca, putem opri aparitia cancerului si putem ajunge la o stare buna de sanatate.

Verdeturile, boabele, ceapa, ciupercile, fructele de padure si semintele sunt produsele cu cele mai multe efecte benefice in lupta impotriva cancerului si grasimii. Protejeaza atat impotriva depunerii grasimii, cat si impotriva formarii tumorilor.

Verdeturile
Verdeturile cu frunze contin cei mai multi nutrienti si sunt excelente pentru scaderea in greutate. Contin cam 100 calorii pe kg, asa ca pot fi consumate in cantitati nelimitate. Aceste verdeturi contin compusi anticancerigeni si substante care protejeaza vasele de sange. Ajuta vederea si reduc riscul aparitiei diabetului.

Boabele
Boabele (inclusiv lintea) protejeaza de diabet si ajuta la scaderea in greutate pentru ca se digera incet, reducand astfel foamea si stabilizand glicemia. Boabele contin fibre si carbohidrati care sunt digerati greu de enzime. Fibrele si amidonul din boabe reduc asimilarea caloriilor. Boabele reduc nivelul colesterolului si se transforma in bacterii care protejeaza stomacul si reduc cu 50% riscul aparitiei cancerului de colon si de san.

Cepele
Ceapa, usturoiul, salotele, arpagicul sunt bune nu doar pentru aroma, ci si pentru sistemul imunitar si cel cardiovascular. Au si efecte anticancerigene si antidiabetice. Aceste legume sunt cunoscute pentru compusii organosuflurosi (ce irita ochii), care incetinesc cresterea tumorilor si omoara celulele canceroase.

Consumul de ceapa si usturoi este asociat cu scaderea riscului de aparitie a cancerului digestiv. Aceste legume contin flavonoizi antioxidanti cu proprietati antiinflamatorii. Contin putine calorii, au un indice glicemic scazut si inhiba hormonii care ajuta la depunerea grasimii.

Ciupercile
Intr-un studiu chinezesc recent s-a aratat ca femeile care consuma 10 grame de ciuperci proaspete pe zi au un risc de aparitie a cancerului de san mai mic cu 64% decat celelalte femei. Toate felurile de ciuperci au proprietati anticancerigene. Contin compusi care blocheaza producerea estrogenului.

Chiar si ciupercile comune (champignon, cremini si portobello) contin acesti compusi anti-aromataza. Ciupercile contin inhibitori ai angiogenezei care impiedica formarea tumorilor si a tesuturilor grase. Astfel, ciupercile ajuta si la scaderea in greutate.

Fructele de padure (si rodiile)
Afinele, capsunile si murele sunt super-fructe ce reduc riscul aparitiei diabetului si cancerului. Antioxidantii din fructele de padure scad presiunea sangelui si inflamatiile, previn degradarea ADN-ului si stimuleaza enzimele antioxidante ale corpului.

Fructele de padure sunt bune si pentru creier, iar rodia contine compusi care lupta impotriva aparitiei cancerului si a bolilor cardiovasculare. Sunt bogate in polyphenoli care echilibreaza nivelul insulinei si impiedica depunerea grasimii.

Semintele
Nucile si semintele sunt surse sanatoase de grasimi care ajuta la asimilarea nutrientilor din legume. Contin micronutrienti, minerale si antioxidanti. Numeroase studii au aratat proprietatile benefice ale nucilor si semintelor asupra inimii. Anumite nuci si seminte (inul, canepa si altele) sunt bogate in acizi grasi omega 3, care sunt buni pentru inima si creier. Semintele si nucile actioneaza ca un burete pentru tractul digestiv impiedicand caloriile sa fie asimilate.

Unele seminte – mai ales susanul si inul – sunt bogate in estrogeni care lupta impotriva cancerului de san. Intr-un studiu li s-au dat femeilor seminte de in dupa ce au fost diagnosticate cu cancer de san. S-a observat ca celulele canceroase nu au mai crescut dupa 4-5 saptamani.

Daca mancam verdeturi, boabe, seminte, nuci si ciuperci in fiecare zi, vom fi cu adevarat sanatosi si preotejati.