Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Un metabolism potrivit pentru corpul tau

Un metabolism potrivit pentru corpul tau

Nu conteaza ce vezi in oglinda. Iti poti imbunatati metabolismul si iti poti modela corpul. Iata cateva sfaturi in acest sens pentru siluetele mar, para si pentru cele mai masive.

Un metabolism potrivit pentru corpul tau

Fiecare femeie este diferita, mai ales cand vine vorba de distribuirea greutatii. Silueta ta este in forma de para? Sau kg in plus se vad sub talie, adica ai o silueta de mar?
Felul siluetei tale poate avea efect direct asupra metabolismului.

Care e legatura?
Potrivit nutritionistilor, felul corpului tau este influentat de hormoni. Cele mai multe dintre noi, cand suntem tinere putem manca oricat vrem fara sa ne ingrasam. Pe masura ce imbatranim, lucrurile se schimba. Cu fiecare zece ani care trec, hormonii se schimba si metabolismul incetineste. Cand corpul incepe sa adune grasime in exces in anumite parti este un semn ca ceva se intampla cu hormonii care ard grasimile. Grasimea se distribuie in functie de hormonul care este slabit.

Daca iti dai seama unde se depune grasimea si care este forma corpului tau, poti afla cum iti poti imbunatati metabolismul.

Corpul in forma de mar
Cum arata un corp in forma de mar? O femeie cu un astfel de corp are tendinta de a depozita grasimea pe burta, poate avea o fata rotunda, poate avea cocoasa si picioare subtiri. Metodele traditonale de slabit precum reducerea consumului de calorii sau exercitiile fizice dure nu functioneaza pentru acest fel de corp. O dieta cu putine calorii si prea multe exerciti fizice inseamna infometare si stres pentru acest tip de corp. Productia de cortizol creste si astfel metabolismul este incetinit, apare grasimea pe burta si talia se mareste. Cortizolul umple corpul de zahar care, daca nu este folosit ca energie ajunge sa se transforme in grasime. Grasimea de pe burta este periculoasa, pentru ca acopera multe organe vitale.

Acest fel de corp poate suferi si din cauza inflamatiilor sau a durerii articulatiilor, a durerii de gat sau de spate. Femeile cu un astfel de corp pot suferi de presiune ridicata, de boli de inima, diabet sau de cancer de san.

Cum pot femeile cu un corp in forma de mar sa-si imbunatateasca metabolismul:
Ar trebui sa manance alimente cu un indice glicemic scazut. Ar trebui, asadar, sa renunte la carbohidrati pentru ca acestia cresc glicemia. Femeile cu un astfel de corp pot inlocui carbohidratii cu urmatoarele produse:
–    Linte: aceste boabe sunt pline de proteine si au nevoie de mai mult timp pentru a fi digerate;
–    Hummus de ardei rosu: este, de asemenea, plin de proteine si poate ajuta metabolismul;
–    Vinetele: inlocuiesc cu brio carbohidratii si sunt folosite in anumite retete precum lasagna de vinete, pentru ca au aceeasi densitate si textura ca pastele.

Corpul in forma de para
Femeile cu aceasta forma a corpului au grasimea distribuita sub coapse, pe coapse, pe fund si pe burta. Dureaza pana acumulezi aceasta grasime, dar dureaza si pana scapi de ea. De ce? Aceasta grasime este influentata de estrogen. Cand o femeie ramane insarcinata, estrogenul explodeaza (de aceea, multe femei nu scapa de kg adaugate in timpul sarcinii). Vestea buna este ca acest fel de grasime nu este la fel de periculoasa ca grasimea obisnuita care se depune pe burta. Este celulita. Un corp in forma de mar nu poate deveni un corp in forma de para, dar un corp in forma de para poate deveni un corp in forma de mar, daca se aduna prea multe kg in plus.

Femeile cu aceasta forma a corpului sunt predispuse la osteoporoza. In timpul menopauzei, femeile cu aceasta forma a corpului produc un estrogen slab care nu poate tine calciul in oase. Alte probleme pentru aceste femei sunt: vene varicoase si probleme ale articulatiilor.

Cum pot femeile cu aceasta forma a corpului sa-ti imbunatateasca metabolismul?
Secretul: alimente bogate in fibre. Fibrele dau estorgen corpului si il scot atunci cand mergi la baie. Daca iti mentii estorgenul in echilibru, vei putea slabi si-ti vei imbunatati silueta.

Incearca aceste produse bogate in fibre:
–    Fasole edamame: bogata in fitoestrogeni care regleaza nivelul estrogenlui.
–    Paste din grau integral: o buna alternativa la pastele obisnuite, care te satura mai repede.
–    Smochinele sunt fructe cu un continut bogat de fibre. Daca ai pofta de ceva dulce, smochinele uscate sunt alegerea perfecta.

Corpul in forma de cutie
Daca ai si trasaturile unui corp in forma de mar si cele ale unui corp in forma de para, atunci cu siguranta ai un corp in forma de cutie.

Acest fel de corp este ingrijorator din mai multe puncte de vedere. Este afectata glanda tiroida. De aceea, exista un risc mai mare de aparitie a depresiei, a pierderilor de memorie, a cresterii colesterolului si a maririi inimii.

Daca ai aceasta forma a corpului, inseamna ca iti lipsesc hormoni tiroidieni. Astfel, fiecare celula a corpului se ingrasa si metabolismul incetineste. Din moment ce tiroida controleaza metabolismul, tot corpul este incetinit, inclusiv digestia, claritatea mentala si asimilarea vitaminelor.

Cum pot cele cu corpul in forma de cutie sa-si imbunatateasca metabolismul:
Aceasta forma de corp este influentata de tiroida. Deci, o tiroida sanatoasa ajuta la imbunatatirea metabolismului.

Consuma alimente bogate in seleniu si iod. Iodul este esential pentru hormonii tiroidieni si seleniul poate scadea inflamatia ce imbolnaveste tiroida. In ziua de azi, multe persoane folosesc sarea de mare. Dar aceasta nu contine iod. Pentru a-ti mentine tiroida sanatoasa, consuma sare de masa traditionala cu iod.

Poti incerca, de asemenea, urmatoarele alimente:
–    Alge de mare: o gustare buna plina de nutrienti;
–    Creveti: o buna sursa de vitamina D;
–    Seminte de floarea-soarelui: sunt o gustare perfecta in fiecare zi.

Adjuvante ale metabolismului potrivite pentru fiecare fel de corp:
Urmatoarele alimente au cel mai mare continut de nutrienti. Sunt bogate si in acizi grasi care echilibreaza functionarea metabolismului. Efectele lor sunt imediate.

Harissa este un condiment facut sub forma de pasta din ardei iuti, usturoi, chimen si coriandru. Aceste condimente foarte iuti sunt perfecte pentru a accelera procesele metabolice. Harissa se gaseste in supermarketuri, dar poti cumpara ingredientele separat si poti face tu pasta acasa adaugand ulei de masline la combinatie. Poti folosi aceasta pasta pe oua sau pe legume.

Grapefruit-ul este un adjuvant pentru digestie si absoarbe proteinele. Este un fruct care accelereaza functia de ardere a grasimilor. Consuma un grapefruit pe zi. E mai bine sa mananci fructul propriu-zis decat sa-l bei sub forma de suc. Zaharul din suc are un efect negativ asupra metabolismului. Poti manca fructul ca atare, il poti folosi intr-o salata sau ca garnitura.

Ardeii Jalapenos contin capsaicina, adica substanta iute care accelereaza metabolismul. Daca poti sa suporti iuteala acestor ardei, se recomanda sa-i consumi. Daca esti mai sensibila la iuteala, poti indeparta semintele. In acest fel, nu vor mai fi atat de iuti. Daca mananci jalapenos cu lactate, nu ti se vor parea atat de iuti. Ii poti folosi in omlete sau in alte mancaruri. Caldura nu modifica efectul pe care il au asupra metabolismului.

Proaspete sau la conserva, sardinele nu sunt doar bogate in proteine, ci si in acizi grasi care ajuta corpul sa scape de inflamatii. Le poti pune pe pizza sau le poti consuma in alte moduri. O portie inseamna o jumatate de conserva. Incearca sa le incorporezi in trei sau patru mese pe saptamana…

Pentru a-ti ajuta metabolismul, poti incerca si un antrenament anaerobic, pentru ca are efecte de durata asupra metabolismului. In plus, te ajuta sa-ti construiesti masa musculara. Daca iti faci masa musculara mananci mai mult si nu te ingrasi, pentru ca muschii ard mai multe calorii decat grasime.

Save

Loading..