Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Usturoiul, un adversar al hipertensiunii

Usturoiul, un adversar al hipertensiunii

Usturolui este, fără îndoială, unul dintre cele mai apreciate condimente. Folosirea lui cât mai frecventă în bucătărie nu vă poate aduce decât beneficii atât din punct de vedere nutriţional, cât și terapeutic.

usturoi

Principalele virtuți ale usturoiului

Usturoiul este originar din Europa de Sud şi Asia Mică. Are caracteristici comune cu mai multe specii apartinând aceleiaşi familii: ceapa, ceapa eşalotă, ceapa de iarnă, prazul.

Usturoiul posedă excelente principii cardiotonice şi hipotensive şi este un bun fluidizant sangvin şi vasodilatator. De asemenea, este antiseptic în general, iar pulmonar şi intestinal în mod special.

Usturoiul este însă în primul rând un aliment al inimii şi circulației sangvine.

Are acţiune diuretică şi dizolvantă asupra acidului uric, de unde interesul deosebit pentru tratamentul gutei şi reumatismului.

În plus, ameliorează secreţiile stomacale şi are proprietăţi aperitive. Prezența usturoiului în salate asigură o digestie mai bună.

La nivel intestinal, dezinfectează mediul prin acţiunea sa asupra bacteriilor patogene şi paraziţilor intestinali şi reduce fermentaţia.

Efectul antiseptic pulmonar se explică prin faptul că principiul său activ se elimină prin plămâni, atingând astfel bacteriile care se găsesc acolo.

Usturoiul are efecte antispasmodice şi reechilibrează funcţiile hormonale. S-a constatat că femeile ar beneficia mai mult decât bărbaţii de pe urma acestui aliment. Acţiunea de fluidizare a sângelui, efectul vasodilatator şi de reechilibrare hormonală duc la reglarea ciclului menstrual şi (adesea) la dispariţia unor probleme asociate, cum ar fi varicele sau senzaţia de greutate la nivelul picioarelor.

Cum îl puteţi consuma:

Usturoiul gătit îşi conservă în parte aroma şi virtuțile antibacteriene, ceea ce, să recunoaştem, nu este puţin lucru. Dar planta crudă încântă cel mai bine papilele gustative şi îşi afişează întreaga panoplie de funcţii binefăcătoare. O cură aduce beneficii importante sănătăţii.

Remedii cu usturoi

Un excelent antiseptic, vasodilatator, hipotensiv, antisderotic, antireurnatismal și antiastmatie este tinctura de usturoi. Pentru prepararea ei aveți nevoie de 50 g usturoi curățat de coajă si 250 ml alcool de 60°. Tăiați grăunții în bucăți mici și turnați peste ei alcoolul.

Lăsați amestecul la macerat timp de zece zile, agitând frecvent recipientul. Strecurați printr-un tifon des și treceți tinctura într-o sticluță închisă la culoare și prevăzută cu dop. Luați câte 10-15 picături de două ori pe zi, în cure intermitente de câteva zile.

Contra durerilor de urechi, introduceți în conductul auditiv o bucățică de pânză destul de lungă (ca să poată fi scoasă cu ușurință) în care ați înfășurat o jumătate de cățel de usturoi ras și amestecat cu ulei.

Alte tratamente cu usturoi:

  • Usturoiul scade presiunea sângelui prin relaxarea venelor și pereților arterelor. Aceasta acțiune ajută trombocitele în a nu le lăsa să se împreuneze și îmbunătățește cursul sangvin, reducând masiv riscul producerii atacurilor de cord. Tot la acest capitol, este de menționat că scade nivelul colesterolului și al trigliceridelor, substanțe care cresc riscul bolilor cardiovasculare.
  • Proprietățile cardiovasculare ale usturoiului au fost demonstrate în numeroase studii, incluzând un studiu clinic pe cinci persoane de peste 50 de ani, care deja aveau simptome de ateroscleroză; cei care au consumat cel putin 900 mg pe zi, și-au redus, semnificativ, formarea plăgii arteriale.
  • Componentele sale cresc nivelul insulinei din organism (fapt demonstrat științific), rezultatul fiind un nivel normal al zaharului în sânge, făcându-l un component excelent al unei diete stricte a persoanelor depistate cu diabet, indiferent de grad. Nu vă așteptați la minuni, nu va lua locul insulinei sau medicației prescrise de medicul dumneavoastră, dar vă va fi de mare ajutor în lupta cu nevoia acuta de insulină adițională, prin a reduce glicogenul (zaharul stocat de mult timp) eliberat de ficat și prin a creste, peste medie, eficacitatea insulinei.
  • Pe zi ce trece, cât mai multe persoane încep să-și introducă în dieta zilnică acest aliment pe baza beneficiilor pe care le aduce asupra sănătății, în timp ce alții îl consumau de foarte mult timp, fiind pur și simplu îndrăgostiți de savoarea pe care o aduce fiecărei mâncări, neștiind poate toate atribuțiile aduse de acesta trupului.

Compoziție (la 100 grame)

Energie (kcal)    134,0
Apă (g)    64,0
Proteine (g)    6,0
Glucide disponibile (g)    27,5
Fibre alimentare (g)    0,9
Lipide (g)    0,1
AG polinesaturati (g)
Sodiu (mg)    19,0
Fosfor (mg)    134,0
Calciu (mg)    38,0
Vitamina C (mg)    14,0
Vitamina E (mg)    0,01
Vitamina B1 (mg)    0,2
Vitamina B2 (mg)    0,08
Vitamina B3 (mg)    0,6
Fier (mg)    1,4…