Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Usturoiul un adversar al hipertensiunii

Usturoiul un adversar al hipertensiunii

Usturolui este, fără îndoială, unul dintre cele mai apreciate condimente. Folosirea lui cât mai frecventă în bucătărie nu vă poate aduce decât beneficii atât din punct de vedere nutriţional, cât și terapeutic.

usturoi

Principalele virtuți

Usturoiul este originar din Europa de Sud şi Asia Mică. Are caracteristici comune cu mai multe specii apartinând aceleiaşi familii: ceapa, ceapa eşalotă, ceapa de iarnă, prazul.

Usturoiul posedă excelente principii cardiotonice şi hipotensive şi este un bun fluidizant sangvin şi vasodilatator. De asemenea, este antiseptic în general, iar pulmonar şi intestinal în mod special.

Usturoiul este însă în primul rând un aliment al inimii şi al circulatiei sangvine.

Are acţiune diuretică şi dizolvantă asupra acidului uric, de unde interesul deosebit pentru tratamentul gutei şi reumatismului.

În plus, ameliorează secreţiile stomacale şi are proprietăţi aperitive. Prezența usturoiului în salate asigură o digestie mai bună.

La nivel intestinal, dezinfectează mediul prin acţiunea sa asupra bacteriilor patogene şi paraziţilor intestinali şi reduce fermentaţia.

Efectul antiseptic pulmonar se explică prin faptul că principiul său activ se elimină prin plămâni atingând astfel bacteriile care se găsesc acolo.

Usturoiul are efecte antispasmodice şi reechilibrează funcţiile hormonale. S-a constatat că femeile ar beneficia mai mult decât bărbaţii de pe urma acestui aliment. Acţiunea de fluidizare a sângelui, efectul vasodilatator şi de reechilibrare hormonală duc la reglarea ciclului menstrual şi (adesea) la dispariţia unor probleme asociate, cum ar fi varicele sau senzaţia de greutate la nivelul picioarelor.

Cum îl puteţi consuma:

Usturoiul gătit îşi conservă în parte aroma şi virtutile antibacteriene, ceea ce, să recunoaştem, nu este puţin lucru. Dar leguma crudă încântă cel mai bine papilele gustative şi îşi afişează întreaga panoplie de funcţii binefăcătoare. O cură aduce beneficii importante sănătăţii.

Remedii cu usturoi

Un excelent antiseptic, vasodilatator, hipotensiv, antisderotic, antireurnatismal și antiastmatie este tinctura de usturoi. Pentru prepararea ei aveți nevoie de 50 g usturoi curătat de coajă si 250 ml alcool de 60°. Tăiați grăunții în bucăti mici și turnați peste ei alcoolul.

Lăsati amestecul la macerat timp de 10 zile, agitând frecvent recipientul. Strecurati printr-un tifon des si treceti tinctura într-o sticlută închisă la culoare si prevăzută cu dop. Luati câte 10-15 picături de două ori pe zi, în cure intermitente de câteva zile.

Contra durerilor de urechi, introduceți în conductul auditiv o bucătică de pânză destui de lungă (ca să poată fi scoasă eu usurintă) in care ati infăsurat o jumătate de cătel de usturoi ras si amestecat cu ulei.

Alte tratamente cu usturoi:

  • Usturoiul scade presiunea sangelui prin relaxarea venelor si peretilor arterelor. Aceasta actiune ajuta trombocitele in a nu le lasa sa se impreuneze si imbunatateste cursul sanguin, reducand masiv riscul producerii atacurilor de cord. Tot la acest capitol, este de mentionat ca scade nivelul colesterolului si al trigliceridelor, substante care cresc riscul bolilor cardiovasculare.
  • Proprietatile cardiovasculare ale usturoiului au fost demonstrate in numeroase studii, incluzand un studiu clinic pe 5 persoane de peste 50 ani, care deja aveau simptome de ateroscleroza; cei care au consumat cel putin 900 mg pe zi, si-au redus, semnificativ, formarea plagii arteriale.
  • Componentele sale cresc nivelul insulinei din organism (fapt demonstrat stiintific), rezultatul fiind un nivel normal al zaharului in sange, facandu-l un excelent component al unei diete stricte al persoanelor depistate cu diabet, indiferent de grad. Nu va asteptati la minuni, nu va lua locul insulinei sau medicatiei prescrise de medicul dumneavoastra, dar va va fi de mare ajutor in lupta cu nevoia acuta de insulina aditionala, prin a reduce glicogenul (zaharul stocat de mult timp) eliberat de ficat si prin a creste, peste medie, eficacitatea insulinei.
  • Pe zi ce trece, cat mai multe persoane incep sa-si introduca in dieta zilnica acest aliment, pe baza beneficiilor pe care le aduce asupra sanatatii, in timp ce altii il consumau de foarte mult timp, fiind pur si simplu indragostiti de savoarea pe care o aduce fiecarei mancari, nestiind poate toate atributiile aduse de acesta trupului…

Compoziție (la 100 grame)

Energie (kcal)    134,0
Apă (g)    64,0
Proteine (g)    6,0
Glucide disponibile (g)    27,5
Fibre alimentare (g)    0,9
Lipide (g)    0,1
AG polinesaturati (g)
Sodiu (mg)    19,0
Fosfor (mg)    134,0
Calciu (mg)    38,0
Vitamina C (mg)    14,0
Vitamina E (mg)    0,01
Vitamina B1 (mg)    0,2
Vitamina B2 (mg)    0,08
Vitamina B3 (mg)    0,6
Fier (mg)    1,4