Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Câteva minute de relaxare vă pot ajuta să adormiți

Câteva minute de relaxare vă pot ajuta să adormiți

Număratul oilor până după miezul-nopţii nu este deloc o activitatea prea interesantă, mai ales când ştii că trebuie să fii în picioare de cum răsare soarele. Maria, 46 de ani, trăia, noapte de noapte, acelaşi calvar, al imposibilității de a adormi. Din fericire, a depăşit acest moment delicat din viaţa ei după ce a pus în practică recomandările unui „antrenor de somn”.

Câteva minute de relaxare vă pot ajuta să adormiți

Acesta a sfătuit-o să creeze o atmosferă propice somnului, cu alte cuvinte să elimine din dormitor televizorul, calculatorul şi alte aparate electronice care pot influenţa negativ adormirea. De asemenea, i-a interzis să mai stea cu laptopul în braţe în pat seara, să mai mănânce mult înainte de culcare sau să mai vorbească minute în şir la telefon stând întinsă, în pijama, gata pregătită de culcare. Dormitorul pacientei a devenit în scurt timp un fel de „sanctuar al lui Hypnos”, zeul somnului în mitologia greacă.

La fel de interesantă şi eficientă este următoarea tehnică, supranumită „scaunul pentru griji”. Constă în petrecerea ultimei, ore înainte de a vă băga în pat pe un fotoliu relaxant, unde să „abandonaţi” toate problemele cotidiene. Odată ajunşi în căldura aşternutului, veţi constata că mintea nu mai este dominată cu ceea ce v-a stresat pe parcursul zilei abia încheiate.

Sofrologie, relaxare prin respiraţie, yoga… Numeroase modalităţi terapeutice pot fi utilizate pentru eliminarea stresului. Prima, mai modernă, aparţine domeniului psihologiei şi presupune oarecare cheltuială, însă merită să încercaţi. Relaxarea şi yoga produc destindere musculară şi mentală, ce favorizează starea de somn.

Cât despre medicamentele soporifice, în primă fază acestea sunt de evitat. Totuşi, dacă tulburarea persistă, ar putea fi de ajutor folosirea unui inductor al somnului pe bază de plante, pentru a facilita „împământenirea” noilor obiceiuri, pentru ca acestea să intre în rutină.

Soluție

Muzică lentă, lumină difuză, luminări parfumate… Folosiţi-vă de toate aceste artificii pentru a vă relaxa înainte de a vă băga în pat. Câteva minute sunt adesea suficiente pentru a vă bucura de un somn bun…

Loading..