Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / Cum adaptăm Piramida Alimentară la necesitățile noastre

Cum adaptăm Piramida Alimentară la necesitățile noastre

Piramida Alimentară recomandă o serie de „porţii” pentru fiecare dintre categoriile alimentare principale. Numărul adecvat de porţii pentru fiecare dintre noi nu este, însă, fix, variind în funcţie de o serie de factori, cum ar fi necesarul de calorii, care, la rândul său, depinde de vârstă, sex, greutate sau de volumul activităţilor fizice. Totuşi, majoritatea oamenilor au nevoie cel puţin de numărul minim de porții din fiecare categorie.

Cum adaptăm Piramida Alimentară la necesitățile noastre

Pentru copiii mici

Este greu de stabilit cu exactitate Piramida Alimentară pentru un copil pentru a creşte normal. Dacă sunteţi nesiguri în această privintă, cel mai bun lucru este să cereți părerea unui medic. Copiii preşcolari au nevoie de aceeaşi varietate de alimente ca  adultii, dar aportul caloric pe o zi nu depăşeşte, in cazul lor, 1600 de calorii. Pentru a evita obezitatea la copiii predispuşi de timpuriu acestei probleme, porţiile pot fi reduse. Totuşi, laptele nu trebuie să lipsească din dieta copiilor, fiind necesare minimum două căni pe zi.

Piramida Alimentară pentru o persoană normală

Dacă sunteţi o femeie activă, al cărei necesar este de aproximativ 2200 de calorii pe zi, 9 porţii de pâine, cereale, orez sau paste sunt suficiente. De asemenea, puteţi consuma 170-180 g carne sau alternative la carne (soia, legume uscate). Totalul grăsimilor (atât cele din alimente, cât şi grăsimile utilizate la gătit sau consumate la masă) trebuie menţinute în limita a 70 g pe zi.

Dacă vă situaţi undeva între două categorii, de pildă sunteţi o femeie mai puţin activă, dar nu sedentară, aproximaţi puţin în minus porțiile, astfel încât să obţineţi un total de 2000 de calorii pe zi. La acest nivel, 8 porții de cereale vor fi suficiente.

Pentru adulți și adolescenți

1600 de calorii sunt suficiente pentru majoritatea femeilor sedentare şi pentru o bună parte dintre adulții de vârsta a treia (peste 60 de ani).

2200 de calorii constituie necesarul pentru majoritatea copiilor preadolescenţi, fetelor adolescente, femeilor active şi bărbaţilor sedentari. Trebuinţele calorice ale femeilor însărcinate sau care alăptează, ar putea fi ceva mai mari.

2800 de calorii sunt necesare pentru băieţii adolescenţi, bărbaţii activi şi femeile cu un nivel de activitate fizică foarte mare.

Save

Loading..