Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Dr. Oz te ajuta sa-ti protejezi creierul de imbatranire

Dr. Oz te ajuta sa-ti protejezi creierul de imbatranire

Bolile de memorie nu mai apar de la 70 de ani, ci si de la 45 de ani, conform unui studiu al cercetatorilor americani, insa Dr. Oz vine in ajutor cu niste sfaturi care iti arata cum iti poti proteja creierul de imbatranire.

dr oz

Depresia netratata pentru o perioada de sase luni va duce la o boala de memorie, iar 1 din 2 depresii fara tratament vor dezvolta o boala de memorie.

Pentru a evita aceste riscuri, va trebui sa stii cum sa iti controlezi situatiile care sunt adesea stresante si sa acorzi o atentie sportia momentelor in care te relaxezi, somnului odihnitor si nu trebuie omise nici alimentele. Conform studiilor sunt benefice fructele si legumele proaspete, acizii omega 3 din peste si nuci, dar si cerealele integrale. De asemenea, trebuie omise dulciurile, care adesea vor putea duce la aparitia diabetului, care la randul sau este unul dintre cei mai mari factori care vor duce la aparitia bolii Alzheimer.

Piperul negru
Piperina se regaseste in piperul negru si are un rol de protectie puternic asupra creierului. Conform studiilor, soarecii cu celule afectate de Alzheimer, in doua saptamani dupa ce s-a inceput tratamentul cu piperina si-au imbunatatit considerabil performantele intelectuale, degradarea creierului fiind incetinita.

Turmericul
Curcumina din turmeric este utilizata de sute de ani in bucataria indiana. Studiile arata ca o dieta care include in componenta si aceasta substanta va avea un efect de protectie, imbatranirea creierului fiind impiedicata.

Peste gras
Pestele gras (somonul, halibutul, ansoa) consumat de doua ori pe saptamana are un efect benefic pentru dezvoltarea creierului, iar singura cerinta este sa nu fie consumat prajit, acesta trebuind preparat la gratar sau la cuptor.

Cartoful
Cartofii sunt bogati in antioxidanti care apara creierul de stres. Trebuie sa stii ca nu se lasa la copt sau la fiert prea mult, se evita cei prajiti si se recomanda prepararea la cuptor sau fierti. In plus multa lume nu stie ca acestia pot fi consumati cu tot cu coaja, daca sunt spalati corespunzator, pentru ca si coaja este bogata in substante benefice.

Fructe si legume

Atat fructele cat si legumele proaspete sunt foarte bogate in polifenoli ce apara creierul de imbatranire, motiv pentru care se recomandata consumarea in fiecare zi a acestora. Se stie ca ustoroiul reduce semnificativ riscul de Alzheimer si adesea are si un rol benefic pentru inima, pentru ca scade colesterolul si regleaza tensiunea arteriala.

Batoanele din vanilie

Nici acestea nu trebuie omise, deoarece contin proprietati antioxidante ce previn imbatranirea prematura a creierului.

Oregano

Oregano este extrem de bogat in antioxidanti, iar daca este consumat in orice stare (proaspat sau uscat) va proteja creierul de imbatranire.

Cafeaua

Consumul moderat de cafea (nu mai mult de 1-2 canite in fiecare zi) este benefic, deoarece aceasta protejeaza creierul si impiedica aparitia bolii Alzheimer.

Loading..