Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Grasimile mononesaturate: alimente si beneficii pentru sanatate

Grasimile mononesaturate: alimente si beneficii pentru sanatate

In timp ce grasimile saturate cresc riscul de boli  cardiovasculare si diabet, grasimile mononesaturate au un efect opus. Afla ce sunt grasimile mononesaturate si ce alimente ar trebui sa consumi pentru a beneficia de acestea.

Alimente bogate in grasimile monosaturate

Ce sunt grasimile mononesaturate?

Uleiul de masline, uleiul de arahide si uleiul de floarea-soarelui sunt alimente cu un continut ridicat de grasimi mononesaturate, care se transforma in substante solide cand sunt puse la frigider.

Prin inlocuirea grasimilor saturate, grasimile mononesaturate pot avea un efect benefic asupra organismului, odata ce au niveluri scazute de colestrol “rau” si un risc scazut de presupunere la boli cardiovasculare, inclusiv accidente vasculare cerebrale. Grasimile mononesaturate ajuta la stabilizarea nivelurilor de insulina si la controlarea nivelurilor de zahar din sange, ceea ce este foarte important pentru oamenii care sufera de diabet.

Alimente foarte bogate in grasimi mononesaturate

Unul dintre cele mai bune alimente cu grasimi mononesaturate este uleiul de masline. Nu este bun doar pentru salate, ci il poti folosi ca substituent pentru uleiurile mai putin sanatoase. Foloseste-l cand gatesti la aragaz sau cuptor, uitand de prajeli. Daca nu esti fana, dar ti-ar placea sa consumi mai multe alimente bogate in grasimi mononesaturate, mananca mai multe masline. Fie ca sunt negre sau verzi, acestea contin multe grasimi sanatoase si pot fi adaugate la o varietate de retete.

Nucile, de la migdale si fructe de macadamia la alune, sunt exemple mai bune de alimente bogate in astfel de substante. Acestea au si un continut mare de calorii, asa ca nu inlocui orice masa cu alune, mai ales sarate. Untul de arahide este o alta sursa buna de grasimi mononesaturate, dar evita varietatile cu continut mare de sodiu.

Avocado are multe grasimi mononesaturate si poate fi un inlocuitor excelent al maionezei. Odata ce e atat de bogate in fibre si proteine, avocado este unul dintre alimentele cu un continut mare de grasimi mononesaturate si este foarte satios.

Alte astfel de alimente includ uleiul de arahide, ulei de rapita, seminte de floarea-soarelui si dovleac, untul de arahide si nuci, untul de migdale si caju. Tine minte sa le consumi cu moderatie, pentru ca pot avea multe calorii, iar grasimile mononesaturate ar trebui sa inlocuiasca grasimile saturate si nu sa devina doar un supliment al dietei tale.