Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Îmbunătățiți-vă memoria

Îmbunătățiți-vă memoria

Vă îngrijorează faptul că memoria vă joacă feste uneori şi credeţi că este un semn de bătrâneţe? Nu vă faceţi atâtea probleme; specialiştii afirmă că, adoptând câteva reguli adecvate privind alimentaţia şi stilul de viaţă, puteti avea o minte sclipitoare până la vârste înaintate.

Îmbunătățiți-vă memoria

Cercetătorii au arătat că, dacă facem unele schimbări în stilul nostru de viaţă, putem stimula activitatea cerebrală, prevenind tulburările de memorie şi chiar întinerind funcţiile mentale. Dar care sunt cele mai importante măsuri pe care le putem adopta scopul îmbunătăţirii memoriei? Iată câteva posibile răspunsuri:

CONSUMAŢI CEAI CHINEZESC şi CIOCOLATĂ

Experţii în materie sunt de părere că ne vom aminti diverse lucruri mai bine dacă consumăm mici cantităţi zilnice de cafeină şi ciocolată. Cu toate acestea, nu orice surse sunt bune. De exemplu, în cazul cafeinei, nu cafeaua sau băuturile de tip cola trebuie să ne furnizeze „doza” cotidiană, ci anumite ceaiuri, mai precis, cel chinezesc, cel verde sau cel negru.

Aceste varietăţi ne oferă o cantitate moderată de cafeină, dar suficientă pentru a ne simţi mai alerţi, astfel încât să absorbim mai multă informaţie. În acelaşi timp, ceaiul chinezesc mai are avantajul de a fi o excelentă sursă de antioxidanţi care previn îmbătrânirea celulelor creierului.

O singură precauţie: nu beţi ceai şi lapte la aceeaşi masă, deoarece laptele împiedică absorbţia acestor substanţe preţioase.

În ceea ce priveşte ciocolata, singurul criteriu este conţinutul de cacao, care trebuie să fie ridicat. De aceea, trebuie să optaţi pentru produsele închise la culoare, care conţin cel puţin 60% cacao.

ODIHNIŢI-VĂ SUFICIENT

Stim cu toţii că o noapte nedormită ne poate afecta memoria. În schimb, dacă aţi beneficiat de cele opt ore de somn, creierul va fi odihnit, iar memoria va funcţiona la capacitate maximă.

Mai multe studii sugerează că, în timpul somnului, creierul prelucrează evenimentele din timpul zilei, întărind conexiunile care s-au format între celulele nervoase în timp ce eraţi treji. Astfel, reamintirea informaţiei a doua zi devine mai uşoară.

De asemenea, oamenii de ştiinţă cred că, atunci când dormim, creierul slăbeşte anumite legături dintre neuroni pentru a face loc altor legături noi.

Seara, înainte de culcare, faceţi o baie caldă, relaxantă, eventual cu uleiuri aromatice, de minimum 20 de minute.

MÂNCAŢI GRĂSIMI „BUNE”

Studiile arată că acizii graşi omega-3 ne pot ajuta să prevenim pierderea capacităţilor cognitive, inclusiv a memoriei. În acest scop, trebuie să consumăm mai mult alimente precum peştele oceanic (ton, cod, hering, stavrid, hamsii, sardine etc.) şi uleiul de peşte, uleiul de seminţe de in, nuci, alune etc.

Mâncaţi de două sau trei ori pe săptămână peşte şi memoria dvs. va avea de câştigat.

FACEŢI MAI MULTĂ MIŞCARE

Majoritatea experţilor sunt de acord cu faptul că practicarea regulată a unor activităţi sportive, fie ele şi moderate ca intensitate, face ca la creierul dvs. să ajungă un aflux suplimentar de sânge, ceea ce înseamnă atât o cantitate mai mare de substanţe nutritive, cât şi un volum mai mare de oxigen, ambele influenţând favorabil funcţionarea neuronilor.