Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Intarirea sistemului imunitar

Intarirea sistemului imunitar

Primul pas pe care trebuie să-l faci pentru întărirea sistemului imunitar este să-ţi pui în ordine obiceiurile de zi cu zi: învață să te organizezi mai bine, fără a te risipi în mai multe sarcini deodată, astfel încât, la sfârșitul zilei de lucru, să-ţi termini si treburile de la serviciu.

Întârirea sistemului imunitar

Pentru a evita zilele şi nopţile nedormite din cauza febrei, a stărilor de rău, a tusei sau a durerilor de gât, cea mai bună metodă de protecţie este să începi să lucrezi la întărirea sistemului imunitar. Nu este vorba despre un vaccin sau un tratament de lungă durată, ci despre o combinaţie între o alimentaţie corectă, mişcare şi complexe de vitamine şi minerale menite să-ţi redea vitalitatea.

De multe ori, nu avem de unde sa știm cu exactitate ce anume a determinat reducerea rezistenţei sistemului nostru imunitar. Este posibil să fi fost excesul de antibiotice (mai ales atunci când le luam „după ureche”, fără avizul unui specialist) sau poate orele petrecute la serviciu după încheierea programului normal de lucru, ori alimentația necorespunzătoare (fie obișnuiești să sari peste mese, fie organismul nu primește toate substanțele necesare) sau poate toate la un loc. O dată la 50 de minute, fă o pauză de câteva minute în care să te plimbi (de preferat în aer liber). Nu uita de masa de prânz și de gustări și bea cât mai multă apă!

Ieși la aer curat, chiar și în frig, pentru întărirea sistemului imunitar

De multe ori, preferăm să stăm în casă, invocând frigul de afară. Asta nu înseamnă însă că înăuntru vei fi mai protejată. Se recomandă să ieşi la aer curat cel puţin o dată sau de două ori pe zi, și cel puțin de două ori pe săptămână să faci o plimbare mai lungă, de 30 de minute. Evită să te îmbraci foarte gros, pentru că vei transpira, însă ai mare grijă cum iți protejezi picioarele. Important pentru întărirea sistemului imunitar este ca plimbările să fie făcute în pas alert, astfel încât temperatura corpului să nu scadă foarte tare.

Cel mai bine este sa practici exerciţiile fizice în aer liber, dar dacă nu este posibil, le poţi face acasă, în faţa ferestrei deschise. Astfel, sângele se va oxigena mai bine, iar organismul va beneficia mai rapid de subsţantele care-i sunt necesare. Oamenii de ştiintă au dovedit că mișcarea (activitatea fizică) practicată regulat stimulează producerea de anticorpi. Merită să încerci şi tu! Poți să sari coarda, să faci câteva genuflexiuni sau chiar să dansezi. Dar ai grijă, nu exagera, altfel s-ar putea să obţii un efect contrar! Este bine să ştii că, atunci când faci gimnastică, pulsul nu trebuie să depăşească 150 de bătai pe minut.

Din alimentaţie să nu lipsească…

Migdalele – Mănâncă o mână de migdale şi ţi-ai asigurat doza zilnică recomandată de vitamina E. Aceasta este un puternic antioxidant, iar studiile au demonstrat că o carenţă din această vitamină poate crea mari probleme în sistemul imunitar.

Fasolea verde – este recunoscută pentru cantitățile mari de vitamina K pe care le conţine, precum şi pentru substanţele antiinflamatoare ce pot reduce severitatea unor boli în care inflamaţia este prezentă, precum artrita, astmul. Alţi nutrienţi prezenţi în fasolea verde protejează aparatul cardiovascular, luptă impotriva cancerului, stimulează sistemul imunitar.

Nucile – Acestea distrug infecţiile. Sunt un aliment excelent pentru sănătate, graţie conţinutului bogat in Omega-3 şi în polifenoli, care au acţiune antiinflamatoare.
Nucile stimulează activitatea cerebrală, combat cancerul, protejează inima și vasele sangvine şi măresc rezistenţa organismului la infecţii. Consumă șapte nuci pe zi.

Acizii graşi Omega-3 – Aceștia au multiple efecte pozitive asupra ritmului cardiac şi circulaţiei sangvine, ajută la dezvoltarea funcţiei cerebrale şi a acuităţii vizuale, la prevenirea infarctului coronarian, la scăderea trigliceridelor serice şi a colesterolului total, la creşterea colesterolului HDL și la scăderea tensiunii arteriale. În plus, au efect antiinflamator în bolile de piele, un efect pozitiv în tratamentul bolilor psihice şi previn apariţia alergiilor…

Morcovii. Conţin carotenoizi, substanţe care ajuta la întărirea sistemului imunitar. Carotenoizii consolidează producţia de celule albe din sânge. Numeroase studii au arătat că dacă mănânci alimente bogate în betacaroten, corpul tău luptă cu infecţiile mult mai uşor.

Loading..