Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Întărirea sistemului imunitar

Întărirea sistemului imunitar

Eşti mai mereu obosită, stresată, nu faci mişcare, în schimb munceşti foarte mult la serviciu? Atunci pregăteşte-te să devii ţinta virusurilor sau bacteriilor care îşi fac apariţia odată cu sezonul rece.

Întârirea sistemului imunitar

Pentru a evita zilele şi nopţile nedormite din cauza febrei, a stărilor de rău, a tusei sau a durerilor de gât, cea mai bună metodă de protecţie este să începi să lucrezi la întârirea sistemului imunitar. Nu este vorba despre un vaccin sau un tratament de lungă durată, ci despre o combinaţie între o alimentaţie corectă, mişcare şi complexe de vitamine şi minerale menite să-ţi redea vitalitatea.

De multe ori, nu avem de unde sa știm cu exactitate ce anume a determinat reducerea rezistenţei sistemului nostru imunitar. Este posibil să fi fost excesul de antibiotice (mai ales atunci când le luam „după ureche”, fără avizul unui specialist), sau poate orele petrecute la serviciu după încheierea programului normal de lucru, ori alimentaţia necorespunzătoare (fie obișnuiești să sari peste mese, fie organismul nu primeste toate substanţele necesare), sau poate toate la un loc. Tocmai de aceea, primul pas pe care trebuie să-l faci este să-ţi pui în ordine obiceiurile de zi cu zi: învaţă să te organizezi mai bine, fără a te risipi în mai multe sarcini deodată, astfel încât, la sfarșitul zilei de lucru, să-ţi termini si treburile de la serviciu. O dată la 50 de minute, fă o pauză de câteva minute în care să te plimbi (de preferat în aer liber). Nu uita de masa de prânz și de gustări și bea cât mai multă apă.

Ieși la aer curat, chiar și în frig

De multe ori, preferăm să stăm in casă, invocând frigul de afară. Asta nu înseamnă însă că înăuntru vei fi mai protejată. Este recomandat să ieşi la aer curat cel puţin o dată, de două ori pe zi, și cel puțin de două ori pe săptămână să faci o plimbare mai lungă, de 30 de minute. Evită să te îmbraci foarte gros, pentru că vei transpira, însă ai mare grijă cum iţi protejezi picioarele. Important este ca plimbările să fie făcute în pas alert, astfel încât temperatura corpului să nu scadă foarte tare.

Cel mai bine este sa practici exerciţiile fizice în aer liber, dar dacă nu este posibil, le poţi face acasă, în faţa ferestrei deschise. Astfel, sângele se va oxigena mai bine, iar organismul va beneficia mai rapid de subsţantele care-i sunt necesare. Oamenii de ştiintă au dovedit că mișcarea (activitatea fizică) practicată regulat stimulează producerea de anticorpi. Merită să încerci şi tu! Poți să sari coarda, să faci câteva genuflexiuni sau chiar să dansezi. Dar ai grijă, nu exagera, s-ar putea să obţii un efect contrar. Este bine să ştii că atunci când faci gimnastică, pulsul nu trebuie să depăşească 150 de bătai pe minut.

Din alimentaţie să nu lipsească…

Migdalele – Mănâncă o mână de migdale şi ţi-ai asigurat doza zilnică recomandată de vitamina E. Vitamina E este un puternic antioxidant, iar studiile au demonstrat că o carenţă din această vitamină poate crea mari probleme în sistemul imunitar.

Fasolea verde – este recunoscută pentru cantitățile mari de vitamina K pe care le conţine, precum şi pentru substanţele antiinflamatoare ce pot reduce severitatea unor boli în care inflamaţia este prezentă, precum artrita, astmul. Alţi nutrienţi prezenţi în fasolea verde protejează aparatul cardiovascular, luptă impotriva cancerului, stimulează sistemul imunitar.

Nucile – Distrug infecţiile. Sunt un aliment excelent pentru sănătate, graţie conţinutului bogat in Omega 3 şi în polifenoli, care au acţiune antiinflamatoare.
Nucile stimulează activitatea cerebrală, combat cancerul, protejează inima și vasele sangvine şi măresc rezistenţa organismului la infecţii. Consumă 7 nuci pe zi.

Acizii graşi Omega 3 – au multiple efecte pozitive asupra ritmului cardiac şi circulaţiei sangvine, ajută la dezvoltarea funcţiei cerebrale şi a acuităţii vizuale, ajută la prevenirea infarctului coronarian, la scăderea trigliceridelor serice şi a colesterolului total, la creşterea HDL colesterolului și la scăderea tensiunii arteriale. În plus, au efect antiinflamator în bolile de piele, un efect pozitiv în tratamentul bolilor psihice şi previn apariţia alergiilor.

Morcovii. Conţin carotenoizi, substanţe care cresc imunitatea naturală. Carotenoizii consolidează producţia de celule albe din sânge. Numeroase studii au arătat că dacă mănânci alimente bogate în beta-caroten, corpul tău luptă cu infecţiile mult mai uşor.

Loading..