Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Învățați să vă relaxați

Învățați să vă relaxați

Deşi mulţi le consideră cam acelaşi lucru, relaxarea şi meditaţia sunt diferite în numeroase privinţe. Meditația vizează în primul rând obținerea detensionării vointei în scopul funcţionării ei optime, in timp ce relaxarea vizează mai ales aspectele fizice. Cele două se completează reciproc şi este dificil să realizezi meditaţia fără relaxare, dar nu imposibil.

Învățați să vă relaxați

Sunt destui aceia — sihaştrii creştini sau indieni, de exemplu — care ating o profundă stare meditativă în timp ce efectuează munci grele, care exclud posibilitatea relaxării.

Ședinţa de relaxare debutează, ca şi cea de meditaţie, prin destinderea corpului, numai că, de această dată, ea trebuie mult accentuată. Fiecare muşchi, fiecare porţiune a trupului va beneficia, progresiv, de atenţia noastră. Recomandările generale sunt aceleaşi: izolare fonică, poziţie confortabilă. Destinderea fizică va începe de la extremităţile corpului, urcând treptat spre cap. Relaxaţi degetele de la picioare, muşchii tălpii, gamba, pulpele, pe rând pentru fiecare picior. Urmează muşchii degetele, palma, antebratul, bratul. După ce relaxaţi complet o mână, treceţi la cealaltă, apoi la muşchii abdominali, pectorali, ai feţei.

Încercaţi în final să nu vă mai gândiți la nimic. Refuzaţi orice idee vă pătrunde în minte. Faceţi un vid total. Aceasta este o altă deosebire faţă de meditaţie. Relaxarea nu are ca scop direcţionarea spiritului spre un anumit subiect, ci golirea totală de gânduri. După o şedinţă de relaxare, veţi aborda orice problemă cu mult mai mult calm şi obiectivitate, fiind o bună pregătire pentru situaţiile dificile.

Puteţi face o şedinţă de relaxare, de exemplu, înaintea unei intrevederi importante şi tensionante, pe care o prevedeţi a fi dificilă, dar la fel de bine şi după aceea, pentru a risipi tensiunea şi oboseala acumulate.

15-20 de minute de relaxare aduc o recuperare energetică însemnată, care ar fi cerut mai multe ore de somn profund. Avantajele sunt evidente pentru cei care duc o viată foarte activă. Ca şi în cazul meditaţiei, dacă vă cuprinde somnul în timpul şedinţei de relaxare, nu vă faceţi reproşuri inutile: va fi un somn dintre cele mai odihnitoare cu putinţă.