Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Lintea combate anemia

Lintea combate anemia

În ţara noastră, boabele de linte uscată nu sunt la fel de populare ca în Europa Occidentală. La italieni, de pildă, este o tradiţie consumarea acestei leguminoase în noaptea dintre ani.

Lintea combate anemia

Ca şi fasolea, lintea este bogată în proteine şi minerale şi săracă în grăsimi. Se disting mai multe tipuri, ce diferă prin formă şi colorit (linte cu bob mare, verde deschis, cu bob mic, de culoare maro sau portocalie etc.), însă toate prezintă aceleaşi proprietăţi nutritive şi terapeutice.

Dat fiind conţinutul caloric destul de mare (340 la 100 g), lintea se recomandă în special persoanelor care depun eforturi substanţiale şi convalescenţilor. Ajută la prevenirea constipaţiei, scade colesterolul rău din sânge şi, datorită aportului însemnat de antioxidanţi, reprezintă o armă importantă în lupta cu bolile de inimă şi cancerul.

Printre altele, lintea mai furnizează carbohidraţi cu indice glicemic scăzut, fosfor, fier, acid folic, vitaminele B şi C. Persoanele cu anemie feriprivă ar trebui să o consume mai des, deoarece ajută la refacerea globulelor roşii. Pentru a beneficia la maximum, este ideal să fie asociată cu alimente bogate în vitamina C, precum roşiile, ardeii, broccoli…

Piure gustos şi remineralizant

Aveţi nevoie de 250 g linte uscată, un morcov, o ceapă, jumătate dintr-un fir de praz, trei căţei de usturoi, o linguriţă de ulei de măsline, sare şi piper. Se lasă bobiţele peste noapte într-o cantitate de trei ori mai mare de apă rece. Dimineaţa se aruncă lichidul şi se pun la fiert în apă cu sare. După ce a clocotit de câteva ori, se scurge lintea şi se pune la fiert cu morcovul, ceapa şi prazul. Se lasă fiarbă, apoi se pasează, se adaugă usturoiul zdrobit, uleiul, sare şi piper.