Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Respectă ceasul interior!!!

Respectă ceasul interior!!!

În 24 de ore, organismul suportă numeroase schimbări: de temperatură, de puls, de presiune a sângelui. Cine învaţă să-şi cunoască ceasul interior, îşi va ajuta sănătatea şi frumuseţea.

Respectă ceasul interior!!!

Timpul zboară. Dimineaţa, la şase jumătate, sună ceasul. Intrăm în priză. Facem repede un duş, ne îmbrăcăm, bem o ceaşcă de cafea. Trebuie să ajungem la timp la locul de muncă. La birou, telefonul sună încontinuu. Dosarele nu se mai termină. Seful aşteaptă.

Suntem în permanenţă în urma timpului. Suntem prizonierii ceasului. El este cel care decide în viaţa noastră. Dar cel mai adesea ceasul după care ne orientăm nu este cel corect. În interiorul corpului nostru ticăie alt ceas, care are un ritm propriu.

De la apariţia industrializării, am început să ignorăm ceasul nostru interior – fie că vrem sau nu acest lucru. Ne trezim la ore precise, muncim la ore precise, mâncăm la ore precise, chiar şi timpul liber este planificat. De aceea este atât de important să cunoaştem cel puţin câteva repere ale „programului” nostru interior şi să încercăm măcar: să ţinem cont de el. In acest fel, putem face multe pentru condiţia fizică, frumuseţea şi sănătatea noastră.

Plan zilnic de formă maximă

Ora 4 – Organismul nostru este comutat de pe „programul odihnă”, pe „programul activitate”, este pregătit pentru munca de peste zi. Tot la această oră sunt eliminate nişte particule de hormoni care atacă celulele vii, le distrug şi contribuie astfel la îmbătrânirea pielii. Substanţa care are capacitatea de a neutraliza aceste particule este Vitamina E. De aceea, aplicaţi seara, înainte să vă culcaţi, o cremă care să conţină vitamina E, sau luaţi capsule cu vitamina E.

Ora 6 – Cine face la această oră un duş cald, urmat de unul rece, îşi activează hormonii, care ajung mai repede în sânge. Urmarea: ne simţim mai vioi, iar pielea are un aspect mai proaspăt.

Ora 7 – Proverbul care spune că trebuie să mâncăm dimineaţa precum împăraţii, iar seara ca cerşetorii are o explicaţie în cronobiologie. Cine mănâncă dimineaţa mult (raţia pe întreaga zi – 2000 de calorii), slăbeşte automat. Cine mănâncă acelaşi lucru seara, se îngraşă. Explicaţia: ceasul interior al digestiei transformă hrana de dimineaţă în energie – iar seara, în grăsime.

Ora 8 – Aplicaţi pe faţă o cremă care să vă protejeze contra razelor ultraviolete (indiferent de anotimp), înainte de a pleca de acasă. Ea vă apără pielea împotriva soarelui, a poluării şi a oscilaţiilor temperaturii la care este expusă în timpul zilei. O veste rea pentru fumători: ţigara de dimineaţă este foarte periculoasă, pentru că ea îngustează foarte tare vasele sanguine.

Ora 9 – Unele studii au dovedit că cei care fac gimnastică dimineaţa sunt mai consecvenţi decât cei ce fac mişcarea după masă. Totuşi, un antrenament este mai complet dacă este efectuat în cursul după-amiezii, pentru că organismul este mai activ atunci.

Ora 12 – Aciditatea, din stomacul dvs. creşte. Începeţi să simţiţi că vă e foame. E timpul să mâncaţi de prânz. (Conform aceluiaşi proverb: „La micul dejun ca un împărat, la prânz ca un rege”).

Ora 13 – Pauza de prânz. Aţi obosit deja. Dacă nu suntem acasă pentru a ne face siesta, (un obicei foarte corect din punct de vedere cronobiologic), trebuie să rezistăm şi să continuăm să muncim, deşi randamentul începe să dea rateuri. Cercetători în domeniul somnului ne sfătuiesc să învăţăm să aţipim, fie şi pe scaunul biroului; doar 5 minute de somn ajung pentru a ne înviora. Puteți să vă setați alarma pe telefon, ca să fiți siguri că nu ațipiți pentru mai mult timp.

Ora 14 – E ora ideală, pentru a merge la dentist. Efectul anesteziantelor durează 20 de minute la această oră, în loc de 12 minute, cât durează dimineaţa. Se pare că şi pensarea sprâncenelor şi epilarea sunt mai puţin dureroase în această perioadă a zilei.

Ora 16 – La această oră avem cea mai mare capacitate de efort fizic, pentru că circulaţia sângelui funcţionează cel mai bine. Urmarea: avem o rezistenţă mai mare, organismul îşi dozează mai bine rezervele de energie. Cei care fac jogging, înotătorii şi cicliştii obţin rezultate optime. Și forţa muşchilor este la această oră cu cinci procente mai mare. Este perioada ideală de antrenament şi pentru cei care fac bodybuilding, pentru jucătorii de tenis sau canotori.

Ora 17 – La această oră, simţurile noastre sunt foarte „ascuţite”. Dacă vreţi să vă cumpăraţi un parfum, acesta este momentul. Vă veţi îndrăgosti de el. Şi pielea se simte bine acum. Încă din cursul după-amiezii, ea începe să se refacă după stresul suportat peste zi. Este mai „receptivă” pentru produsele de îngrijire. Acum este perioada ideală pentru a merge la cosmeticiană sau pentru a vă aplica singure măşti de faţă. Dacă nu mai plecaţi de acasă, folosiţi acest timp pentru un program complet de îngrijire nocturnă. Folosiţi creme speciale pentru noapte, pentru a susţine procesul de înnoire a celulelor şi a conferi pielii umiditatea necesară. Combinaţi aplicarea cremei cu un masaj al feţei. Astfel stimulaţi circulaţia sângelui şi activitatea celulelor.

Ora 18 – Între orele 18 şi 21 este cel mai bun timp pentru a merge la saună sau pentru a face o baie relaxantă. Porii se deschid mai uşor, iar astfel sunt eliminate mai rapid substanţele toxice din organism. Iar o piele pregătită în saună sau într-o baie de aburi preia mai bine substanţele hrănitoare ale unei creme de noapte.

Ora 20 – Cel mai bine ar fi să nu vă urcaţi acum pe cântar, greutatea dvs. a atins cel mai înalt punct al zilei.

Ora 21 – Începe perioada de odihnă a intestinelor. De acum încolo, hrana este transformată în grăsime. Atenţie, fumători! Începând cu această oră, organismul prelucrează mai greu substanţele toxice, ca de exemplu nicotina.

Ora 23 – Celulele pielii sunt în plină activitate. Ele se divid de opt ori mai rapid decât la ora 12, la prânz. Este un adevăr că somnul înfrumuseţează. Celulele pielii se înmulţesc, dar acest lucru se întâmplă numai dacă este întuneric. Dacă stăm pănă la trei noaptea în localuri puternic iluminate, sau dacă lucrăm pănă târziu, dereglăm producţia hormonilor şi totodată ceasul nostru interior.

Sfatul cronobiologilor: cine doreşte să-şi păstreze tinereţea cu ajutorul somnului are nevoie de şase până la opt ore pe noapte. Cel mai bine ar fi ca programul de somn să înceapă înainte de miezul nopţii.

Loading..