Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Totul despre vitaminele din complexul B

Totul despre vitaminele din complexul B

Indispensabile echilibrului organismului nostru, vitaminele din complexul B sunt nişte adevăraţi păzitori ai sănătăţii. Desigur, cu condiţia de a şti să le administrăm corect.

Totul despre vitaminele din complexul B

Pentru oase rezistente

Vitamina B5 – Are un rol vital pentru buna funcţionare a glandelor suprarenale, ajută în procesul de formare a celulelor şi este recomandată în tratamentul problemelor osoase şi articulare. Contribuie la vindecarea infecţillor şi a rănilor. Poate reduce stresul şi ajută în tratamentul căderii părului. Carenţele sunt rare, deoarece vitamina B5 poate fi produsă în doze mici de către flora intestinală.

Cantitatea necesară zilnic: 7-10 mg

Pentru un tonus excelent

Vitamina B2 – Cunoscută şi ca vitamina G, ea are un rol însemnat în transformarea proteinelor, grăsimilor şi zaharurilor în energie. Este antioxidantă, protejează pielea şi sporeşte acuitatea ochilor. Carenţa produce leziuni ale pielii şi mucoaselor genitale, uscarea buzelor şi conjunctivită.

Cantitatea necesară zilnic: 1,5 mg
Pentru femeile însărcinate: 2 mg

Pentru un cod genetic intact

Vitamina B9 – Participă activ la formarea şi reînnoirea globulelor roşii, a mucoaselor şi celulelor nervoase. Intervine în sinteza şi protecţia codului genetic. Se pare că are un anumit rol şi în prevenţia cancerului. Deficitul de vitamina B9, frecvent mai ales la femeile fumătoare care iau şi pilule contraceptive, poate avea consecinţe grave în timpul sarcinii.

Cantitatea necesară zilnic: 0,4 mg
Pentru femeile însărcinate:  0,6  mg

Pentru un moral ridicat

Vitamina B6 – Contribuie la sintetizarea de către organism a serotoninei, o substanţă care acţionează asupra stării psihice, înlesneşte apariţia somnului şi controlează senzaţia de foame. Contribuie de asemenea la metabolismul magneziului. Deficitul conduce la oboseală, greaţă, pierderea în greutate, tulburări de creştere la copii, anemie şi sporeşte riscul bolilor cardiovasculare.

Cantitatea necesară zilnic: 2 mg
Pentru femeile însărcinate: 2,5 mg

Pentru un organism puternic

Vitamina B12 – Contribuie la formarea şi regenerarea celulelor roşii, prevenind astfel anemia, stimulează creşterea şi măreşte pofta de mâncare la copii, are proprietăţi energizante, are un rol însemnat pentru buna funcţionare a sistemului nervos, îmbunătăţind memoria, puterea de concentrare şi echilibrul psihic. Carenţa antrenează cu sine anemia pernicioasă și tulburări neurologice grave.

Cantitatea necesară zilnic: 2 mcg
Pentru femeile însărcinate: 2,2 mcg

Pentru sănătatea inimii

Vitamina B3 – Cunoscută şi ca vitamina PP, are acelaşi rol pentru metabolism ca vitamina B2. Este esenţială pentru producerea de către organism a hormonilor sexuali, ca şi pentru buna funcţionare a creierului şi sistemului nervos. Contribuind la scăderea nivelului de colesterol din sânge, vitamina B3 intensifică circulaţia sangvină şi reduce tensiunea arterială. Ajută la prevenirea şi uşurarea migrenelor, atenuează respiraţia urât mirositoare.

În caz de deficit, apar semne precum oboseala, digestia proastă şi uscarea pielii. Carenţele grave pot determina modificări negative ale personalităţii şi boli ale pielii, cum ar fi pelagra. Carenţele de B3 sunt destul de rare, unui risc mai mare fiind supuşi vegetarienii şi alcoolicii.

Cantitatea necesară zilnic: 15 mg
Pentru femeile însărcinate: 20 mg2

Pentru un păr frumos

Vitamina B8 – Mai cunoscută sub numele de biotină; ea reduce seboreea, încetineşte încărunţirea şi previne chelia, mai ales dacă este asociată cu vitamina B5. Deficitul poate conduce la apariţia acneei, fragilizarea unghiilor şi a firelor de păr, producând, mai rar însă, dureri musculare şi o stare depresivă. Carenţa este destul de rar întâlnită, vitamina B8 putând fi produsă şi de către bacteriile ce formează flora intestinală.

Cantitatea necesară zilnic: 0,2 mg
Pentru femeile însărcinate: 0,3 mg

Pentru o bună memorie

Vitamina B1 – Necesară asimilării zaharurilor, ea acţionează de asemenea asupra funcţionării muşchilor şi sistemului nervos. Un deficit de vitamina B1 poate duce la apariţia tulburărilor de memorie, la crearea unei stări de iritabilitate puternică, producând totodată scăderea poftei de mâncare şi alte probleme la nivelul sistemului digestiv. Ca toate celelalte vitamine din complexul B, este eliminată în mod natural de către organism, fiind nevoie, de aceea, de consumarea ei zilnică.

Cantitatea necesară zilnic: 1,3-1,8 mg
Pentru femeile însărcinate: 1,8 mg

Loading..