Home / SANATATE / Pneumoftiziologie / Cum sa te lasi de fumat – metoda usoara

Cum sa te lasi de fumat – metoda usoara

Ca sa te lasi de fumat iti trebuie in primul rand ambitie dar si o metoda care sa te ajute. De aceea, este foarte important sa stii exact ce presupune renuntarea la acest viciu, care sunt beneficiile, dar si aspectele mai putin placute carora va trebui sa le faci fata.

Cum sa te lasi de fumat

Afla cum sa te lasi de fumat si, cel mai important, de ce sa nu fii tentata sa te reapuci de acest obicei prost. Citeste urmatoarele randuri si fii cu un pas mai aproape de atingerea telului tau!

Ce se intampla dupa ce te lasi de fumat

Chiar daca nu stii inca exact cum sa te lasi de fumat, cu siguranta ai auzit ca nu este usor sau ai trait-o chiar pe propria piele. Odata cu renuntarea la acest viciu, nu doar ca tonusul tau va fi unul mai bun, dar starea de sanatate a intregului tau organism se va imbunatati. Astfel, la aproximativ o zi dupa ultima tigara, nicotina va iesi din sange si circulatia ta se va imbunatati. Vei observa efecte precum imbunatatirea respiratiei, lipsa mirosului neplacut din gura, diminuarea oboselii sau rezistenta mai mare la efort.

Cu toate acestea, exista si cateva aspecte neplacute si, de aceea, trebuie sa fii pregatita sa le faci fata atunci cand iti doresti sa te lasi de fumat. Exista, asadar, riscul ca lipsa fumatului sa iti creeze stari de anxietate, dar si sa iti induca o pofta ceva mai mare de mancare. Iti propunem insa cateva metode care nu te vor face doar sa nu te mai intrebi cum sa te lasi de fumat, ci si sa combati urmarile neplacute:

Stabilirea unei date fixe

Este foarte important ca atunci cand vrei sa te lasi de fumat sa iti stabilesti o zi din care sa faci acest lucru. Daca iti este mai usor, poti fixa termenul in functie de zilele relevante pentru tine, precum ziua ta de nastere, ziua iubitului etc. In caz contrar, vei fi tentata sa amani momentul, iar acest lucru nu va face decat sa prelungeasca consecintele negative ale acestui viciu asupra organismului tau.

Renuntarea progresiva

Daca nu esti suficient de hotarata sau pur si simplu nu crezi ca poti renunta deodata la fumat, atunci este bine sa faci treptat trecerea de la a fi fumatoare la a fi nefumatoare. Stabileste-ti totusi un interval de zile la care sa reduci numarul de tigari si apoi incepe sa fumezi tigari tot mai slabe.

Motivatia

Atunci cand ai inceput sa te intrebi cum sa te lasi de fumat, ai stiut cu siguranta ca nu va fi usor. Cu toate acestea, iti propunem ca, pentru a-ti usura efortul, sa iti gasesti o motivatie. Fie ca e vorba de dorinta de a fi mai sanatoasa sau strict de o motivatie de ordin financiar, este bine ca aceasta sa existe.

Gaseste-ti o ocupatie

Daca ai reusit sa te lasi de fumat sau macar sa reduci numarul de tigari, atunci incearca sa iti gasesti o alta ocupatie care sa iti ocupe timpul. Inlocuieste pentru o vreme iesirile lungi din cafenele unde obisnuiai sa fumezi chiar si mai mult de un pachet de tigari cu mersul la sala, alergatul, vizionarea unui film sau chiar gatitul.

Accepta ajutorul

Atunci cand te intrebi cum sa te lasi de fumat, trebuie sa te gandesti ca mai exista cel putin o persoana apropiata tie care ar vrea sa faca acelasi lucru. Incearca sa te lasi de fumat impreuna cu cineva. Chiar daca pare un lucru ciudat, te poate ajuta sa iti duci scopul la sfarsit si sa nu te reapuci. In plus, nu vei simti ca esti singura si vei avea mereu pe cineva cu care sa vorbesti…

Alege sa mergi la psiholog! Nu este nimic rusinos in a merge la psiholog. Acesta te va asculta si apoi te va face sa constientizezi singura de ce trebuie sa te lasi de fumat. In plus, iti va oferi si cateva solutii despre cum sa te lasi de fumat si te va consilia atunci cand vei simti ca poate ti-ai dori sa renunti.

Loading..