Home / SANATATE / Stomatologie / Corp sanatos, gura sanatoasa

Corp sanatos, gura sanatoasa

O viata activa, o dieta adecvata, o greutate sanatoasa… toate sunt legate de o sanatate orala mai buna. Daca scapi de kg in plus, iti revizuiesti activitatile psihice si mananci sanatos, atunci ai motive in plus ca sa zambesti.

Corp sanatos, gura sanatoasa

Dintii si gingiile sanatoase nu sunt niste cazuri rare in randul persoanelor care mananca sanatos si nu sunt supraponderale. Cel putin asta sustine un studiu recent.
Studiul a fost realizat de cercetatorii de la Case Western Reserve University, scoala de medicina dentara.

Corp sanatos, gura sanatoasa
Datele au fost adunate de la 12000 de participanti. Iata rezultatele:
–    Avand toate cele trei trasaturi (greutate normala, dieta sanatoasa si stil de viata activ) se reduce riscul aparitiei bolilor gingivale cu 40%.
–    Avand doua din cele trei trasaturi, se reduce riscul cu 29%.
–    Avand una din cele trei trasaturi, se reduce riscul cu 16%.
Bolile gingivale au fost rare in cazul celor care respecta cele trei cerinte, numai 7% dintre ei suferind de astfel de afectiuni, fata de 18% dintre cei care nu respectau aceste trasaturi.

Beneficii pentru gura
Iata posibilitatile:
–    Mancarea sanatoasa, precum legumele si fructele, curata placa de pe dinti.
–    Obezitatea contribuie la raspandirea substantelor chimice care produc boli gingivale.
–    Activitatile fizice reduc inflamatiile si ajuta intregul corp (inclusiv gura)

Atinge telurile
–    Activitati fizice moderate de cel putin cinci ori pe saptamana sau activitati intense de trei ori pe saptamana;
–    Indice de masa corporala normal, intre 18.5 si 24.9;
–    Alimente sanatoase consumate in fiecare zi.

Activitatile fizice moderate includ plimbatul intr-un pas moderat pe un teren drept. Activitatile fizice mai intense includ alergatul, fitnessul, joggingul sau plimbatul intr-un ritm mai alert. In general activitatile moderate trebuie sa aiba o durata de 20-50 minute, in timp ce activitatile fizice mai intense necesita mai putin de 25 minute.

Participantii la studiu au raportat greutatea proprie, stilul lor de viata si de mancat. Totusi, recomandarile sunt valabile pentru toata lumea. Periajul dintilor si folosirea zilnica a atei dentare ajuta sanatatea inimii si a intregului corp.

Pe termen lung, datele ce au participat la studiu nu s-au mentinut.
Numai 3% din participanti si-au mentinut greutatea, stilul de viata si obiceiurile alimentare sanatoase. Dar viitorul nu trebuie sa semene cu prezentul sau trecutul. Schimbarea este intotdeauna posibila. Mergi la un medic si vezi ce e de facut in aceasta privinta…

Loading..