Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / 3 motive ca să renunți la zahăr

3 motive ca să renunți la zahăr

Îți plac dulciurile și visezi noaptea prăjituri? Nu te poți abține când vezi o ciocolată? Înseamnă că zahărul te-a prins în mrejele lui delicioase. Am întrebat specialiștii dacă efectele consumului de zahăr sunt chiar atât de nocive pe cât se spune, și cum poți să îl elimini inteligent.

3 motive ca să renunți la zahăr

Adaugă colăcei abdomenului

Dupã ani şi ani în care nutriţioniştii au spus că numărul de calorii este tot ceea ce contează, acum ei recunosc că şi ceea ce mănânci are un rol important. Dulciurile au un conţinut caloric ridicat, stimulează secretia de insulină rapid, ceea ce duce în scurt timp la hipoglicemie, adică la senzaţia de foame şi, din nou, poftă de dulce.

Şi mai înspăimântător: surplusul de fructoză duce în timp la creşterea stratului de grăsime de pe abdomen, cel mai rău loc de depunere, dacă ne gândim în termeni de riscuri pentru sănătate.

De ce e atât de rău zahărul?
Te îmbătrânește

Zahărul în exces duce la formarea unor compuşi chimici (în engleză Advanced Glycation End-products) care pot cauza riduri premature, spune medicul Mark Hyman, autorul cărţii The Blood Sugar Solution.

Redu consumul de zahăr din alimentaţie, dar nu te zgârci să foloseşti produse cosmetice care îl conţin. Zahărul, din acest punct de vedere, este un bun exfoliant care îndepărtează celulele moarte, lăsând pielea catifelată.

Își dă amețeli

Pe moment, îţi oferă puţină energie însă la ceva timp după ce le-ai mâncat, produsele cu conţinut ridicat de zahăr te fac să te simţi obosită şi mai stoarsă de energie decât înainte, spune nutriţionistul din New York, Keri Glassman. Prin contrast, mesele cu o balanţă echilibrată de fibre, grăsime şi proteine pot tempera pofta de dulce care îţi oferă adesea o stare asemănătoare mahmurelii.

Loading..