Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / 5 mituri despre diete care te fac sa te ingrasi

5 mituri despre diete care te fac sa te ingrasi

Este posibil ca dieta pe care o urmezi sa fie plina de informatii eronate, care te fac sa pui la loc kg de care vrei sa scapi. Multe dintre lucrurile pe care le credem despre diete ne pot impiedica sa ajungem la greutatea ideala. Iata adevarul socant despre sfaturile in materie de diete pe care le urmezi cu atata strictete.

5 mituri despre diete care te fac sa te ingrasi

Mitul 1: sucurile dietetice te ajuta sa slabesti

Cele mai multe sucuri dietetice contin putine calorii, pentru ca nu contin zahar obisnuit. Problema cu aceste sucuri este ca au in componenta lor indulcitori artificiali care au legatura cu cresterea in greutate. De ce?

Studiile au aratat ca indulcitorii artificiali stimuleaza receptorii gustului. Acesti receptori simt dulceata si in stomac si in esofag. Anticipand energia, pancreasul incepe sa elibereze insulina, un hormon important in acumularea de grasime corporala. In acelasi timp, sunt trimise multe chimicale la centrul de satietate din creier. Acesta devine confuz si nu stie daca organismul primeste sau nu calorii.

Corpul este pacalit de inlocuitorul zaharului si incepe sa pofteasca mai multa mancare. Rezultatul? Iti este mai foame si mananci mai mult. In acest fel, te ingrasi din nou.
Indulcitorii artificiali sunt de 100 de ori mai dulci decat zaharul obisnuit si reprezinta un adevarat motiv de ingrijorare.

Data viitoare cand ai pofta de o bautura racoritoare, alege o alternativa mai sanatoasa precum un pahar de apa carbogazoasa cu lamaie sau lime.

Mitul 2: cu cat consumi mai putine calorii, cu atat slabesti mai mult

Poate suna ciudat, dar daca renunti la prea multe calorii, te poti ingrasa. 3500 de calorii inseamna 0.5 kg de grasime. Asa ca ar trebui sa renunti la 3500 de calorii in fiecare sapatamana ca sa slabesti 0.5 kg. Asta inseamna ca trebuie sa renunti la 500 calorii pe zi.

Problema acestor diete severe si restrictive este ca iti obliga corpul sa intre in faza de infometare. Il impiedica sa arda grasimea nedorita. Mecanismul iti face corpul sa profite la maximum de caloriile din mancare si bautura. Pentru a putea functiona, corpul incepe sa-si ia caloriile din muschi. Rezultatul este o masa musculara mai mica, un metabolism incetinit, deci o scadere in greutate stagnata.

Mitul 3: pastele te ingrasa

Problema cu pastele nu o reprezinta pastele in sine, ci portiile pe care le consumi. Daca mananci prea mult, corpul va depozita grasime. Asa ca, fie ca vorbim de paine, paste sau orez, trebuie sa luam in considerare portiile pe care le mancam si caloriile, nu carbohidratii in sine. Daca ne gandim la sosurile si la branzeturile pline de calorii pe care le adaugam pastelor, ne dam seama care e, de fapt, problema.

Ideea e sa invatam sa controlam portiile pe care le mancam. Pastele pot fi consumate cu moderatie. Dieteticienii recomanda 60- 120 grame de paste negatite/persoana si o cutie de 400 grame la o familie de patru persoane.

Mitul 4: daca mananci dupa ora 20:00, te vei ingrasa

Este un sambure de adevar in acest mit. Nu se recomanda sa mananci dupa ora 20:00, pentru ca studiile au aratat ca la acea ora esti predispus sa mananci mai mult si sa nu-ti dai seama cate calorii consumi. Oboseala te poate face sa mananci prea mult din mancarurile gresite si astfel incepi sa te ingrasi.

Totusi, nu ora te face sa te ingrasi, ci caloriile pe care le consumi. Nu conteaza cand consumi caloriile. Daca exagerezi aportul recomandat, grasimea se va aduna si depozita. Trebuie sa fii mereu atenta cu caloriile pe care le consumi. O femeie sanatoasa ar trebui sa consume intre 1800-2000 calorii pe zi.

Mitul 5: alimentele cu putine grasimi sunt mai sanatoase

Grasimea este unul din motivele care fac mancarea sa fie gustoasa. Cand mancarea nu mai contine grasime, aroma nu mai este aceeasi. De obicei, la aceste mancaruri se adauga zaharuri, chimicale pentru a compensa lipsa grasimii. Acesti aditivi iti pot dauna la fel ca mancarurile cu grasimi.

In plus, „cu putine grasimi” sau „fara grasimi” nu inseamna si fara calorii. Cand te uiti pe eticheta, fii atenta la sursele de calorii si gandeste-te de doua ori inainte sa cumperi astfel de produse. Alege produse proaspete sau integrale sau cumpara produse cu grasimi, dar consuma-le cu moderatie.

Studii recente: farfuriile mai mici si dietele

Suntem sfatuite sa mancam din farfurii mai mici ca sa limitam cantitatea de mancare pe care o consumam. De ce? Pentru ca o farfurie mai mica face portia de mancare sa para mai mare. Dar, studii noi au aratat ca dimensiunile farfuriilor nu au nici un impact asupra consumului de calorii. In ciuda acestor descoperiri, se recomanda totusi sa mancam din farfurii mai mici. Dar trebuie sa le folosim corect: o farfurie mica nu e o scuza pentru a o umple cu varf sau pentru a o reumple…

Save

Loading..