Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / Apa te ajută să slăbești

Apa te ajută să slăbești

Fără apă nu se poate — iată o concluzie, la care, din păcate, majoritatea oamenilor ajung prea târziu. În cele ce urmează, veţi afla cum reuşeşte acest „elixir al vietii” să ne ajute să slabim, să ne apere de boli, să ne stimuleze performanţele şi puterea de concentrare şi chiar să impiedice apariţia ridurilor.

Apa - te ajută să slăbești

Ceea ce ni se pare foarte uşor în lunile de vară, devine problematic în restul anului. Pentru ca organismul nostru să atingă forma maximă, el are nevoie stringentă de lichide. Dar foarte puţini oameni beau, realmente, cât ar trebui, fără să fie conştienţi că în felul acesta îşi pun in pericol sănătatea.

1. Care este cantitatea de lichide necesară omului?

În principiu, se ştie că: cu cât este mai mare cantitatea de lichide, cu atât este mai bine. Nutriţioniştii recomandă cel puţin 1,5 — 2 l pe zi pe parcursul întregului an, pentru ca metabolismul să funcţioneze perfect. Vara, în zonele mai calde, când efortul este mai mare şi se transpiră mai mult, chiar peste 2 l. Motivul: organismul nostru este compus din 60-70% apă. Aceasta transportă substanţele nutritive acolo unde urmează să fie „valorificate” şi elimină reziduurile metabolismului prin ficat, intestin şi rinichi.

2. De ce trebuie ca femeile să bea mai mult?

Pentru femei, consumul de lichide este extrem de important, pentru că, în general, ele transpiră mai mult decât bărbaţii. Astfel, organismul lor pierde lichid mai mult, dar şi substanţe minerale, de pildă calciu. În medie, femeile beau zilnic 1,6 l de lichid, o cantitate suficientă doar la un efort fizic moderat. Dacă însă transpiră mai abundent, apare un deficit de apă, dar şi de substanţe minerale.

3. Ce se întămplă cu organismul în caz de „sete”?

Setea este un semnal de alarmă al organismului şi înseamnă: lipsă acută de apă. Când sângele conţine prea puţin lichid, anumiţi hormoni îi semnalizează creierului că trebuie să consumăm lichide. Dacă n-o facem, organismul emite semnale de avertisment: limba este încărcată, gâtul uscat şi glandele salivare uşor inflamate. Dar aceste semnale sunt transmise doar după epuizarea unei reacții în lanţ complicate, când organismul suferă de sete. Concentraţia de sare creşte şi este produs un hormon – Adiuretina – care încearcă, cu ajutorul rinichilor, să reţină lichidul în organism. Anumite celule din creier reacționează instantaneu şi „trag” semnalul de alarmă.

4. De ce este periculos consumul redus de lichide?

La un efort normal, organismul elimină zilnic până la 3 l de apă. Când cantitatea de lichid scade prea mult, sângele se îngroaşă şi transportul de oxigen devine mai dificil. Inima trebuie să pompeze mai puternic şi bate, deci, mai repede. Urmarea: tensiunea arterială scade în mod drastic şi, după un timp relativ scurt, se instalează o stare de oboseală şi apar probleme cardiace şi de circulaţie a sângelui. Pielea şi mucoasa se usucă. Creierul nu mai este irigat suficient, ceea ce duce frecvent la lipsa puterii de concentrare. Digestia este mai leneşă şi substanţele toxice sunt eliminate mai greu.
Deficitul de lichide pe durată lungă poate provoca afecţiuni ale rinichilor şi, de asemenea, apariţia timpurie a ridurilor.

5. Ce să bem? Ceai, cola, sucuri de fructe?…

Ideale sunt: apa minerală — nu prea rece şi nu prea acidulată, sucurile naturale de fructe (eventual diluate cu apă) sau ceaiurile de plante şi cele de fructe. Chiar şi apa de la robinet este mai bună decât se spune (evident, filtrată). În cazul berii, trebuie optat pentru cea fără alcool, iar cafeaua, cola sau ceaiul negru ar trebui evitate atunci când vrem să ne potolim setea, deoarece compuşii lor stimulează eliminarea lichidelor…