Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / Cum sa ai o talie mai subtire

Cum sa ai o talie mai subtire

Stim cu totii ca obezitatea este o problema. Nu mai e o surpriza faptul ca greutatea in plus influenteaza sanatatea. Femeile cu o talie mai mare de 89 cm si barbatii cu o talie mai mare de 102 cm prezinta un risc mai mare de a se imbolnavi decat persoanele cu o talie mai subtire.

talie mai subtire

O talie mai subtire poate preveni aparitia dibetului tip 2, poate impiedica aparitia bolilor cardiace, a infarctului, a multor tipuri de cancer, a acneei si a altor boli cronice.

Primul pas pentru a obtine o talie mai subtire, incepe din bucatarie. Cu doar cateva ingrediente nutritve poti accentua savoarea mancarii de zi cu zi si poti taia din caloriile pe care le consumi.

Ingredientul 1: supa de pui cu putina sare
Fiecare lingurita de unt sau ulei folosita intr-o reteta adauga mancarii cam 100 calorii. Poate nu crezi ca e prea mult, dar trebuie sa stii ca 100 de calorii in plus in fiecare zi inseamna, de fapt, 5 kg in plus in fiecare an.

Vestea buna: supa de pui cu putina sare inlocuieste perfect uleiul sau untul in soteuri, spre exemplu. Da savoare oricarui fel de mancare, ajuta ca mancarea sa nu se lipeasca si nu are multe calorii.

Recomandarea dieteticianului: adauga 30 ml de supa la 100 grame de legume taiate. Aceasta cantitate contine numai 5 calorii. La preparatele din pui poti poti folosi mai multa supa. Foloseste supa de pui cu 25% mai putina sare in locul variantelor tradtionale.

Ingredientul 2: rosii uscate la soare
Nu e nici un secret ca ingredientele folosite la sandwich-uri sunt de obicei pline de grasimi. Maioneza, care este o emulsie din oua, ulei, apa, otet si condimente, contine 1440 calorii, 160 grame de grasime si 24 grame de grasimi saturate/50 grame. Provoaca infundarea arterelor. Nu consumi atat de multa la un sandwich cu carne de curcan, dar primesti o doza foarte mica din vitaminele K, E. A si B12. Ce poate face un iubitor de maioneza?

Vestea buna: cu un singur ingredient te poti bucura de maioneza care iti place atat de mult. Rosiile uscate la soare sunt arma secreta a unui sandwich. Sunt pline de vitaminele A, C si licopen. Aceste rosii contin un element unic numit umami, care da un plus de savoare sandwich-urilor tale.

Recomandarea dieteticianului: amesteca o jumatate de rosie uscata cu 2 linguri de maioneza si vei obtine un ingredient cu numai 45 calorii. Pentru o consistenta mai cremoasa, foloseste un blender pentru a amesteca maioneza cu rosia. Totul dureaza 30 secunde.

Maioneza light contine un procent mai mare de apa decat de ulei. Alege o maioneza light ce contine ulei de masline sau de rapita. Cauta maioneza cu o lista mica de ingrediente. Astfel, eviti fructoza din sirop de porumb.

Combina ingredientele de mai jos cu 2 linguri de maioneza light si obtii ingredientul perfect pentru sandwich-uri.

Chipotle
Adauga un sfert de lingurita de ardei chipotle in sosul adobo. Acesti ardei chipotle sunt ardei rosii jalapenos care au fost uscati si afumati. Sosul adobo este putin condimentat, facut din sos de tomate. Se poate pastra o luna intr-un loc aerisit. Acesti ardei sunt iuti, afumati si dulci. Studiile au aratat ca aromele iuti nu sunt doar satioase, ci si accelereaza metabolismul si te fac sa te opresti mai repede din mancat.

Curry iute
Amesteca un sfert de lingurita de pudra de curry cu o lingura de ceapa rosie tocata. Combina amestecul cu maioneza si obtii un ingredient perfect.

Amestecuri fara maioneza

Nimeni nu poate nega efectele benefice ale fructului de avocado, ale uleiului de masline si ale nautului. Deci sosul de guacamole si hummus-ul si-au castigat pe drept numele de sosuri vedeta. Daca vrei sa te bucuri de beneficiile acestor produse fara sa adaugi cm in plus pe talie, foloseste-le pe post de ingrediente pentru sandwich-uri. Doar o lingura de hummus sau de guacamole va creste savoarea sandwich-ului tau si iti va da un aport de numai 30-40 calorii.

Ingredientul 3: seminte de in si migdale rasnite
Un sfert de portie de frimituri de paine obisnuite contin 120 calorii si numai 1 gram de fibre. Pentru o stare de sanatate optima, femeile si barbatii ar trebui sa consume 25 grame de fibre zilnic. Aportul necesar de fibre ar trebui sa il luam din surse naturale precum: cereale integrale, fructe, legume, nuci si seminte.

Vestea buna: in loc de frimituri poti folosi o combinatie de seminte de in si migdale rasnite. Acest amestec este plin de fibre, vitamina E, acizi grasi Omega-3. Semintele de in au o aroma de nuci care poate accentua aroma cerealelor, a salatelor, a supelor, a pastelor si a altor produse preparate la cuptor.

Recomandarea dieteticianului: adauga o lingurita de migdale taiate la fiecare 3 linguri de seminte de in rasnite. Obtii un amestec crocant ce contine numai 100 calorii. Poti folosi acest amestec la carnea de pui sau friganele.

Ingredientul 4: 5 ierburi chinezesti
Multe marinade fara grasimi sunt pline de zahar si sare. Poti accentua aroma carnii, a fructelor de mare sau a legumelor fara sa folosesti multa sare sau zahar.

Vestea buna: poti amplifica savoarea preparatelor tale cu o pudra din 5 ierburi chinezesti. Acest amestec contine scortisoara, anason stelat, chimen, usturoi si piper negru. Aceasta pudra da o savoare echilibrata de dulce si iute oricarui fel de mancare pe care il prepari. Are foarte putina sare, zahar si calorii. Este plina de antoxidanti ce reduc inflamatiile.

Recomandarea dieteticianului: foloseste o lingurita de pudra la o masa pentru patru persoane.

Garantam ca si bucatarul cel mai inexpert va putea pregati preparate minunate cu aceste ingrediente care accentueaza aromele…