Dieta de primavara este foarte utila ca sa-ti detoxifici organismul

228

Dieta de primavara este perfecta daca te intrebai cum sa te pregatesti mai bine pentru a intoarce toate privirile atunci cand vei imbraca piesele vestimentare mult visate.

Daca te-ai hotarat sa incepi dieta de primavara, ai gasit exact ceea ce cautai. Pentru ca mercurul a inceput sa urce in termometre si deja ti-ai schimbat garderoba de iarna cu cea adecvata sezonului, iti propunem cateva sfaturi care sa te ajute sa tii pasul si cand vine vorba de modul in care arati.

Dieta de primavara

Dieta de primavara este utila si sanatoasa

Odata cu sosirea primaverii, se recomanda si schimbarea alimentatiei. Putem profita in voie de verdeturi, fructe si legume de sezon proaspete, dar in acelasi timp putem slabi urmand o dieta de primavara, intrucat natura ne ajuta sa ardem mai rapid grasimile. Daca avem deja greutatea pe care ne-o dorim, o astfel de cura ne este de folos si pentru a ne mentine in forma.

Daca urmezi o dieta de primavara, nu vei mai resimti o foame atat de mare ca iarna si vei manca mai putin. Nivelul scazut al caloriilor asimilate aduce o multime de beneficii, printre care care imbunatatirea tensiunii arteriale, a nivelului glucozei in sange, colesterolului si greutatii corporale.

Scapa de kilogramele in plus si obtine un look demn de invidiat. Citeste urmatoarele randuri si vezi ce trebuie sa faci ca sa-ti detoxifici organismul primavara.

Sfaturi utile pentru dieta de primavara

Cu totii stim ca, atunci cand incepem dieta de primavara, nu este suficient sa apelam la un regim de slabire pentru a da jos kilogramele nedorite. De aceea, iti prezentam cateva activitati pe care ar trebui sa le incluzi in programul tau zilnic, in cazul in care ti-ai propus sa obtii rezultatul dorit.

Nu uita sa bei suficienta apa! Hidratarea este importanta in orice moment, indiferent de anotimp. Consumand lichide in mod regulat iti vei ajuta organismul si, de asemenea, pielea ta va capata un aspect mai luminos si ferm.

Fa miscare! Sportul este la fel de important ca modul in care mananci, mai ales cand urmezi dieta de primavara. Nu doar ca te va face sa iti reintri in forma, dar, combinat cu un regim de viata sanatos, te va ajuta sa ajungi la greutatea dorita.

Elimina pe cat posibil mancarurile grele! Daca vei renunta la produsele de tip fast-food, la prajeli si pe cat posibil la painea alba, corpul tau va fi mai receptiv si se va adapta mai usor la schimbarile pe care ai de gand sa le faci pentru dieta de primavara.

Renunta la sucurile carbogazoase, mai ales atunci cand urmezi dieta de primavara! Inlocuieste bauturile din comert cu cele facute in casa, mai ales ca acum ai atatea fructe din care sa iti prepari o bautura racoritoare si savuroasa.

Dieta de primavara ajuta la detoxifiere

Cand urmezi dieta de primavara, aceasta are si rol in detoxifere, asadar trebuie sa ai grija la:

  • Sare – reducerea cantitatii de sare micsoreaza cu pana la 9% riscul atacului de cord, conform unui studiu realizat la Jurnalul de Medicina din New England.
  • Zahar – trebuie sa eviti pe cat posibil preparatele si bauturile racoritoare cu zahar, deoarece consumul mare al acestuia duce la cresterea riscului de a face infarct sau obezitate. Specialistii recomanda ca in locul produselor care au zahar adaugat sa consumam un fruct.
  • Mancarea procesata – se recomanda evitarea acesteia, intrucat are o cantitate ridicata de zahar, sare si grasimi nesanatoase.
  • Cereale rafinate – fibrele sanatoase, vitaminele si mineralele sunt indepartate din faina alba, orezul alb si din cele asemenea lor. Se recomanda ca in timp ce urmezi dieta de primavara sa verifici bine eticheta si sa alegi produse din cereale integrale.
  • Alcool – prin diminuarea consumului de alcool se va imbunatati modul in care functioneaza ficatul si te vei hidrata mai bine.

In dieta de primavara este necesar sa mizezi pe:

  • Cereale integrale – acestea ajuta in scaderea riscului de cancer, afectiuni cardiance, dar si a anumitor factori care duc la moarte subita. Pentru diversificare poti opta pentru un tip nou de cereale in fiecare saptamana, de exemplu, quinoa, amaranth, orez salbatic.
  • Fructe si legume – acestea sunt bogate in nutrienti si antioxidanti, au cantitate mica de calorii si pot ajuta la prevenirea afectiunilor cardiace. Legumele trebuie sa fie intr-o cantitate mai mare la fiecare masa, in special la cina.
  • Verdeturile – salatele si plantele aromatice sunt binevenite la orice masa, deoarece sunt sanatoase, nu ingrasa si, cu ajutorul lor, mancarea devine mult mai gustoasa. In plus, poti incerca o multime de combinatii.
  • Probiotice – acestea sunt „bacteriile bune” si se gasesc, de exemplu, in iaurt, kimchi, varza murata si anumite tipuri de braza. Sunt sanatoase si contribuie la buna functionare a stomacului.
  • Grasimi sanatoase – cand sunt consumate cu moderatie, anumite surse de grasimi cum sunt nucile, alunele de padure, migdalele, avocado-urile, ouale, pestii grasi, uleiul de masline extravirgin, branza si ciocolata neagra, pot diminua foarte mult pofta pentru carbohidratii procesati.

Ce este indicat sa consumi in timpul dietei de primavara – recomandari

Nu trebuie sa te gandesti ca, odata inceputa dieta de primavara, nu vei mai avea voie sa mananci nimic din ceea ce iti place. Aceasta dieta este conceputa mai mult pentru a-ti ajuta organismul sa faca fata schimbarilor care survin dupa terminarea iernii si a te ajuta sa ai un tonus cat mai bun.

Daca tot a venit primavara, incearca sa consumi cat mai multe legume si salate. Revenirea la viata a naturii ar trebui sa se observe si in farfuria ta. Alege, asadar, sa mananci nu doar salate, ci si spanac, patrunjel, morcovi sau ciuperci.

Daca nu poti renunta la cartofi, fie ei si prajiti, gateste-i pe cei noi. Nu uita, de asemenea, de anghinare. Le poti adauga in paste sau chiar in salate.

Fructele sunt mereu o alegere potrivita si de aceea este bine sa le consumi in cantitati cat mai mari. Le poti servi intre mese, in loc de o gustare sau chiar ca un fel principal:

Capsunile pot fi mancate in nenumarate moduri. Le poti consuma simple sau sub forma unui piure, iar daca iti doresti ca acestea sa faca parte din felul principal, iti poti prepara o salata de fructe.

Caisele si piersicile sunt o alegere minunata cand vine vorba de dieta de primavara. Nu uita, de asemenea, de avocado; acest fruct contine grasimi nesaturate sanatoase si este o sursa de vitamine…

Dieta de primavara este usor de urmat si nu este una drastica. Poate fi considerata chiar un stil de viata, din moment ce pietele si supermarketurile sunt incarcate cu legume si fructe de sezon. Daca va plac sosurile naturale, nu este necesar sa renuntati la ele. Puteti folosi coriandrul, patrunjelul, menta, oregano si chiar rozmarinul..