Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / Mănâncă și slăbește un kg pe zi

Mănâncă și slăbește un kg pe zi

Mănâncă și slăbește cu fructe, legume si cereale. Pastele, orezul, pâinea integrală, legumele şi fructele dau un maximum de saţietate, având în acelaşi timp un conţinut caloric relativ mic. Ele trebuie să constituie alimentele principale şi nu doar o garnitură la carne. De aceea, este bine ca vegetalele să constituie 2/3 din hrana ta. Fructele, legumele şi cerealele conțin în plus antioxidanți, care previn procesele de îmbătrânire a celulelor şi bolile asociate acestora.

Mănâncă și slăbește

Consumă băuturi reci. În acest mod, corpul tău va consuma mai multă energie pentru a regla temperatura, decât atunci când bei lichide calde sau la temperatura camerei. Deşi beneficiul nu este foarte mare, adăugat la toate celelalte, contează. Ai putea slăbi ceva mai mult de o jumătate de kilogram în trei luni numai consumând doi litri de apă cu gheață pe zi, în locul aceleiași cantități de apă la temperatura camerei, iar efectul ar putea creşte dacă ai înlocui cafeaua fierbinte cu ceai de plante de la frigider.

Nu neglija proteinele. Deşi alimentația preponderent vegetariană este cea mai sățioasă şi sănătoasă, nu trebuie neglijat aportul de proteine animale adus de carnea de peşte, pieptul de pui, carnea slabă de vită.

Nu sări peste micul dejun. Conform unui studiu american, metabolismul persoanelor care nu mănâncă nimic la micul dejun scade cu 5%. Puțin, dar într-un an poate însemna până la cinci kg!

Spune „Nu!” sedentarismului. Nu este cazul să te apuci să speli şi să storci toate rufele manual, dar ai putea renunța la lift, de pildă, făcând din urcatul şi coborâtul scărilor un obicei zilnic. Sau ai putea coborî cu o stație înainte de a ajunge acasă şi să continui pe jos traseul. În acest mod, vei consuma 20-100 calorii în plus pe zi, fără un efort prea mare.

Bea ceai verde. Conform nutriționiştilor americani, ceaiul verde are proprietatea de a mări rata metabolismului şi a ajuta la consumarea grăsimilor. Încearcă să înlocuiești cafeaua cu ceaiul, sau să le combini. Un studiu elvețian a arătat că persoanele care au băut trei ceşti de ceai verde pe zi în timpul meselor au ars cu 80 de calorii în plus în următoarele 24 de ore față de consumatorii de cafea. Acest efect se datorează flavonoidelor conținute de frunzele arborelui de ceai.

Mănâncă puțin şi des. Repartizează mai degrabă aportul zilnic de calorii în patru-cinci mese mai mici cantitativ decât în una-două mese substanțiale. Unii experți sunt de părere ca dacă mănânci mai puțin şi mai des, corpul va consuma mai multă energie în procesele digestive. Desigur, această metodă nu va funcționa dacă profiți de aceste mese pentru a mânca mai mult.

Nu exagera cu somnul. Deşi organismul continuă să consume energie şi în timpul somnului, dacă ai obiceiul să dormi mai mult de opt ore, este cazul să îți revizuiești puțin programul de odihnă. Chiar dacă nu faci nimic, consumul de energie este mai mare în stare de trezire decât atunci când dormi.

Nu mânca prea puțin. Când îți privezi organismul de aportul necesar de calorii, el primeşte când informația se află la limita de supraviețuire şi, prin urmare, va încetini procesul de ardere a caloriilor, trecând pe regimul de funcționare „economică”. Acesta este şi dezavantajul regimurilor draconice de slăbit care, dincolo de faptul că nu dau rezultate decât pe o perioadă scurtă, favorizează acumularea de grăsimi imediat după stopare…

Stai departe de cântar! Toate trucurile pe care ți le-am împărtășit au ca efect cumulat scăderea raportului de grăsimi din organism în favoarea proteinelor. Exercițiile fizice rămân o cale esențială de a modifica acest raport pe termen lung, dar trebuie ştiut că proteinele „cântăresc” mai mult decât grăsimea şi, prin urmare, s-ar putea să nu constați nicio modificare a greutății în timpul primelor trei-patru luni. Ba chiar dacă treci la un regim de antrenament mai intensiv, cum ar fi exercițiile cu greutăți, s-ar putea să constați că ai pus unul-două kg în plus față de câte aveai la momentul inițial. Totuşi, nu intra în panică! Muşchii ocupă mai puțin spațiu decât grăsimile, așadar cea mai bună metodă de a afla dacă ai făcut progrese este să vezi cum încapi în fuste sau pantaloni.

Loading..