Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta balerina – o dieta echilibrata

Dieta balerina – o dieta echilibrata

Cand folosim in aceeasi fraza cuvintele „dieta” si „balerina”, avem tendinta sa ne imaginam stereotipuri in legatura cu alimentatia. Poate ca acestea erau valabile acum 30 – 40 de ani, dar balerinele din zilele noastre abordeaza nutritia intr-un mod mult mai istet: fara sucuri dietetice cu chimicale, fara tigari si fara meniuri drastice; in schimb, consuma alimente sanatoase si bogate in substante hranitoare. Daca esti balerina sau iti doresti o silueta asemanatoare, te invitam sa citesti acest articol, in care vei descoperi informatii despre dieta balerina:

Dieta balerina

O dieta echilibrata inseamna o cura sanatoasa. Principalele grupuri de alimente din aceasta, sunt: carbohidratii, proteinele, grasimile bune si uleiurile sanatoase, fructele, legumele si produsele lactate. Aceste grupuri de alimente fac ca dieta balerina sa fie una echilibrata, atunci cand sunt consumate conform meniului, datorita urmatoarelor proprietati:

• Carbohidratii: ofera corpului energia necesara si determina arderea caloriilor in cazul sportivilor, carora le energizeaza metabolismul. Acest lucru inseamna ca daca te simti slabita, carbohidratii iti redau energia in decurs de o ora. Se gasesc in paine din faina integrala si cereale integrale.

• Proteinele: au acelasi rol precum carbohidratii, servesc drept „combustibil” pentru organismul tau. Singura diferenta este ca acestea sunt asimilate mai incet si ajuta la formarea unor noi tesuturi (muschi si oase), in plus, inmagazineaza energia pe care o poti folosi mult timp. Proteinele se gasesc in peste (scrumbie sau sardina), oua, carne de pasare, unt de arahide.

Grasimile bune si uleiurile sanatoase: cele mononesaturate sunt benefice organismului si il fac sa functioneze in parametri normali – ajuta digestia, mentin tenul sanatos, previn depozitarea grasimilor saturate nesanatoase, asigura cantitati mici de energie spre finalul antrenamentelor, contin acizi grasi vitali (care sprijina totul, de la claritatea mentala, pana la tenul fara probleme). Grasimi bune si uleiuri sanatoase putem lua din nuci, avocado si ulei de masline.

• Fructele: ofera vitaminele si mineralele esentiale care sunt benefice anumitor zone ale corpului, contin diferiti antioxidanti care ajuta corpul sa isi revina dupa stres, asigura cantitatea de fructoza si zaharuri simple care impulsioneaza cresterea energiei, contin multe fibre care ajuta la reglarea sistemului digestiv. Evita fructele conservate si pe sucurile care nu sunt 100 % naturale. Exemple de fructe proaspete: zmeura, pepeni, banane, afine, piersici, portocale, mere.

• Legumele: acestea au proprietati similare cu fructele in privinta nutrientilor. Insa, contin multe tipuri de vitamine si minerale care nu se gasesc in fructe, printre care acid folic, fier si potasiu – toate acestea fiind componentele unei cure sanatoase precum dieta balerina. Legumele contin antioxidanti care ajuta contra stresului, contin fibre care ajuta la reglarea sistemului digestiv, tin sub control zaharul din sange si nivelul insulinei, deoarece contin putine zaharuri simple si potolesc crampele musculare datorita potasiului. La fel ca si fructele, se consuma cel mai bine in stare cruda. Aici avem: morcovi, spanac, broccoli, rosii, telina, castraveti.

• Produsele lactate: atunci cand contin un nivel foarte scazut de grasimi sau sunt degresate, servesc drept hrana vitala pentru organism. Principalul nutrient pe care il ofera este calciul, care contribuie la cariera de balerina profesionista: in afara faptului ca ajuta la mentinerea oaselor puternice, in combinatie cu vitamina D (pe care o ajuta sa fie asimilata de organism) ofera o crestere a sanatatii inimii si bunastare la nivel general. Pe de alta parte, ajuta grasimile bune sa fie asimilate de sistemul digestiv, adauga o cantitate mica de proteine in corp; se gasesc in iaurt, branza (elvetiana, parmezan, branza cottage) si lapte, toate cu continut scazut de grasimi.

Exemplu de meniu pentru dieta balerina:

• Micul-dejun (inainte de cursurile de dans):

– ¾ cana fulgi de ovaz cu ½ cana fructe (precum afine, piersici sau alte fructe proaspete de sezon);

– un ou fiert;

– un pahar (230 ml) de suc 100 % natural.

• Gustare (in pauza dintre cursurile de dimineata si repetitii):

– o mana de migdale;

– o cana sau echivalentul a 12 morcovi baby (mici, cruzi).

• Pranz (dupa primul set de repetitii/ore):

– un sandvis cu doua felii de paine din faina integrala si o lingurita unt de arahide;

– un mar;

– o felie de branza neprocesata slaba in grasimi SAU 170 g iaurt degresat;

– o pahar (230 ml) de suc de rosii.

• Gustarea de dupa-amiaza:

– ½ cana de covrigei SAU biscuiti din grau;

– ¼ cana de fistic.

• Cina:

– 2/3 cana de orez brun;

– ½ cana linte SAU fasole neagra;

– o jumatate de piept mic de pui la cuptor.

– o salata ce contine: o cana de spanac, ¼ de cana porumb, 1/3 cana de ciuperci, 1/3 cana de rodii; optional, se poate folosi urmatorul dressing alcatuit din: 11 lingurite ulei de masline, ½ lingurita zeama de lamaie, o lingurita de otet balsamic

• Desert:

– ½ cana iaurt slab in grasimi, inghetat;

– un mango feliat, ce poate fi adaugat peste iaurtul inghetat…

Save