Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta cu mere accelereaza arderea grasimilor

Dieta cu mere accelereaza arderea grasimilor

Dieta cu mere contine un numar scazut de calorii, vitamine si nutrienti bioactivi. Poti urma aceasta dieta pentru a slabi rapid din din cand in cand.

Un mar pe zi poate tine cu adevarat medicul la distanta, conform celor mai recente cercetari. In acest articol iti prezentam dieta cu mere, cu ajutorul careia poti slabi 2 kg in 3 zile si care prezinta numeroase beneficii pentru sanatate in general.

Dieta cu mere

De ce dieta cu mere?

Specialistii in nutritie spun ca merele au fost intotdeauna bune pentru slabit, deoarece accelereaza arderea grasimilor, sunt bogate in fibre (4 – 5 g/mar mediu) care ajuta la stoparea spasmelor cauzate de foame; in plus, zaharul natural din mere taie pofta pentru dulciuri.

Cu toate ca nu contin extrem de multi nutrienti precum alte fructe, merele au multe proprietati. Exista posibilitatea sa fi gustat doar cateva din multimea varietatilor de mere existente, deoarece supermarketurile pun in vanzare doar anumite tipuri care sunt cele mai populare. Indiferent de felul lor, sunt un remediu natural perfect pentru pierderea in greutate, iar cura aduce beneficii si pentru sanatate. In plus, este sigura si dureaza putin, iar oricine o poate tine.

Iata niste exemple de meniuri pentru 3 zile in care poti pierde in greutate 2 kg cu dieta cu mere:

• Ziua 1

Mic dejun: 1 felie de paine  + 1 lingurita de branza cottage + 3 felii de mere

Gustare: 1 mar + 1 prajtura

Pranz: salata de peste (140 g peste + 1 mar + 1 portocala + 5 tulpine de telina; dressing: 70 g iaurt slab in grasimi + zeama de lamaie; poti adauga si putina sare)

Gustare: 85 g branza cottage + 1 mar

Cina: 2 sandvisuri cu paine de secara si branza (acopera o felie din sandvis cu una de mar si cealalta cu bucati de castravete)

• Ziua 2

Mic dejun: cereale (1 mar copt + 1 lingurita de fulgi de ovaz cu stafide + 150 ml lapte degresat)

Gustare: 1 mar

Pranz: 1 clatita (70 g faina, 6 lingurite de lapte degresat + 1 ou  + sare, substituent pentru zahar, scortisoara – dupa gust) + mere ca umplutura

Gustare: 85 ml iaurt degresat

Cina: 40 g de orez amestecat cu felii de mere si banane

•Ziua 3

Mic dejun: 1 felie de paine din secara + 2 sau 3 lingurite de branza cottage + 1 mar

Gustare: 1 bautura de mere (intre 30 – 150 ml iaurt degresat + suc de lamaie + scortisoara)

Pranz: 1 mar + 85 g piept de pui sau carne slaba fiarta sub capac (timp de 5 – 7 minute) (1 ardei gras dulce rosu, 1 lingurita zeama de lamaie, 2 lingurite de zahar, 3 lingurite de apa; se adauga sare, piper si otet)

Gustare: ceai

Cina: salata (se feliaza 2 morcovi + 1 mar mediu, se adauga 1 lingurita de stafide si 55 g branza degresata; dressing: 2 linguri de smantana +2 lingurite de lapte degresat + 2 lingurite de zahar sau indulcitor cu putine calorii ca substituent)

Cum functioneaza dieta cu mere pentru detoxifiere?

Coaja de mar ajuta la cladirea muschilor, tine sub control nivelul glucozei si il scade pe cel al colesterolului. Persoanele care consuma cu regularitate mere, sunt predispuse cu 20 % mai putin la atacurile de cord. Acest plan de detoxifiere cu mere este de succes, deoarece nu te infometeaza. Dieta cu mere este usor de urmat, iar daca o urmezi o luna de zile, vei observa rezultatele.

• In saptamana 1, mananci intre 3 – 5 mere, dupa cum urmeaza:

Ziua 1:

– mananca 5 mere la intervale fixe

– bea un pahar de lapte din soia ori smantanit impreuna cu fiecare mar

– intre mese, poti manca un bol de iaurt fara arome

– poti bea, de asemenea, ceai, cafea si multa apa

Zilele 2 si 3:

– 5 mere, dar de data aceasta cu o salata cu ulei de masline si otet ca dressing (la pranz si cina)

Zilele 4 – 7:

– consuma catre 3 mere pe zi, alegand din meniurile de mai jos. Nu este nevoie sa bei lapte la fiecare masa, dar consuma cate putin in fiecare zi pe durata in care tii dieta cu mere.

Planul de meniuri

Micul dejun: 1 mar feliat + omleta cu branza (30 g branza, 2 oua) SAU un bol mic de pasat de ovaz cu lapte

Gustare: un iaurt mic

Pranz: 1 mar + 2 felii paine crocanta sau 2 clatite din tarate de ovaz cu branza cottage

Cina: 1 mar + piept de pui cu broccoli fiert si jumatate de cana de orez brun, sau somon la cuptor cu salata

• In saptamanile 2 – 4, se vor consuma mere pentru detoxifiere in 3 zile din fiecare saptamana (la fel ca in saptamana 1, ziua 1). Aceste zile nu trebuie sa fie consecutive.

• Luni

Mic dejun: 1 mar feliat, cu 30 g cereale Special K cu lapte

Pranz: 1 mar + 2 felii de paine crocanta cu 1 ou fiert sau o rosie feliata cu branza slaba in grasimi

Gustare: iaurt sau o portie mica de branza de vaci

Cina: 1 mar + pui la gratar sau la cuptor cu cuscus, caise si fulgi de migdale (o portie mica) sau un mix de legume prajit rapid prin agitare, ori pui (contine un numar redus de carbohidrati), sau salata de somon + 2 clatite din fulgi de ovaz cu o rosie feliata

• Marti: este ziua detoxifierii (se urmeaza meniul din saptamana 1, ziua 1)

• Miercuri:

Mic dejun: 1 mar dat prin razatoare (se amesteca impreuna cu fulgi de ovaz si lapte, cu o lingurita de fulgi de migdale si o mana de afine)

Pranz: 1 mar + ciuperci sau omleta de branza cu salata sau paine crocanta cu salata de ton amestecata cu maioneza dietetica si castravete (compozitia are putine calorii)

Cina: 1 mar + mix de legume prajite rapid prin agitare (dovlecel, ceapa, morcov, broccoli etc) – este o compozitie slaba in calorii; se serveste cu ceasca de orez brun. Se adauga sos de soia ori cod la gratar cu ciuperci, sosul de ceapa si rosii se toarna deasupra (se gaseste la supermarketuri gata preparat) si 2 cartofi zdrobiti.

• Joi: este ziua detoxifierii (se urmeaza meniul din saptamana 1, ziua 1)

• Vineri

Mic dejun: 1 mar + 30 g musli (cu substituent pentru zahar) si lapte smantanit

Pranz: 1 mar + 2 felii de paine crocanta cu branza si clatite facute sandvis (contin putini carbohidrati) sau pui Coronation (se prepara cu maioneza, curry si gem de caise), servite cu salata verde

Cina: 1 mar + rosii umplute cu friptura de vita (rosia se umple fie cu 30 g branza si ceapa (optional) la gratar, fie cu 2 lingurit de chili cu carne) – se pune la cuptor cu fasole si broccoli, sau cu 100 g friptura (slaba in calorii), la gratar cu ciuperci, rosii si salata, ori se poate manca sub forma de burger cu condimente si salata (fara chifla)

• Sambata: este ziua detoxifierii (se urmeaza meniul din saptamana 1, ziua 1)

• Duminica:  aceasta este ziua in care nu se mananca mere; poti savura un aperitiv sau chiar o felie de tort insa asigura-te ca mananci limitat, ca sa nu strici dieta

Informatii utile despre dieta cu mere si proprietatile acestora:

– Studiile arata ca fibrele solubile, pectina, se transforma intr-un gel lipicios in stomac si opresc corpul de la absortia prea rapida a zaharului; pectina, acizii din fructe si potasiul ard caloriile si imbunatatesc metabolismul si digestia.

– Merele contin fibre solubile si insolubile, care scad apetitul (pectina stopeaza pofta de mancare pana la cateva ore).

– Este un fapt cunoscut ca pectina din mere ajuta la reducerea colesterolului cu 7 %.

– Merele contin fitochimicale cu proprietati de antioxidanti, care lupta contra efectului de imbatranire al corpului.

– Au un numar redus de calorii si grasimi, sodiu, de aceea dieta cu mere este una sanatoasa; continutul scazut de sodiu previne excesul de apa sau retentia acesteia.

– Enzimele din mere ajuta digestia sa fie mai eficienta.

– Merele sunt bune impotriva constipatiei, deoarece actioneaza drept laxativ natural; cu toate acestea, nu trebuie sa se consume mai mult de 5 mere pe zi, iar copiii mici nu trebuie sa manance mai mult de cateva feliute.

– Au in componenta lor vitamine (care sporesc vitalitatea si sanatatea, iar acestea ajuta la cresterea activitatii, sporind arderea caloriilor), minerale, precum si fibre (care iti mentin satietatea pentru o perioada mai lunga). Vitamina C din mere este un antioxidant natural, iar cercetarile arata ca antioxidantii ajuta la prevenirea bolilor de inima si a formarii unor forme de cancer.

– Stimuleaza gingiile si ajuta la producerea salivei, contribuind astfel la o respiratie proaspata si un zambet sanatos.

– Merele sunt excelente drept gustare atunci cand esti grabita.

Fructele trebuie intotdeauna sa fie bine spalate inainte de a fi consumate, atat pe durata in care se urmeaza dieta cu mere, cat si in afara ei. Iata valoarea nutritionala  a unui mar proaspat, mic:

– calorii: 55

– grasimi: 1 g

– grasimi saturate: 1 g

– carbohidrati: 15 g

– proteine: 1 g

– fibre dietetice: 3 g

– sodiu: 1 mg

– vitamina C: 5 mg

– carotenoizi: 72 mcg

Save