Dieta cu oua fierte si citrice care functioneaza si este simpla

437

Dieta cu oua te ajuta sa slabesti sase kg intr-o singura saptamana, daca o urmezi cu exactitate, insa nu poate fi repetata prea curand. In acest articol, te invitam sa afli care sunt proprietatile oualor si in ce consta dieta cu oua.

Dieta cu oua

Asa cum sugereaza si numele, dieta cu oua este concentrata in jurul oualor. Exista in cateva versiuni care difera de la a manca doar oua, pana la a manca si grepfrut sau unde se permite si consumul fructelor slabe in carbohidrati si in proteine, precum si al legumelor. Dieta cu oua este similara cu alte diete celebre cu consum scazut de carbohidrati, de exemplu, dieta Atkins, cu diferenta ca se consuma oua la fiecare masa – insa conceptul de baza este acelasi: reducerea carbohidratilor duce la pierderea in greutate. Vei slabi, insa efectul nu este durabil daca nu continui cu o alimentatie sanatoasa, slaba in carbohidrati si bogata in proteine.

Dieta cu oua nu este una echilibrata, intrucat nu vei obtine din oua chiar toate vitaminele si mineralele de care are organismul tau in fiecare zi; de aceea se recomanda unele suplimente care sa le contina, pentru a te mentine sanatoasa. In cazul in care iti doresti sa faci exercitii fizice, dieta cu oua va fi foarte greu de urmat, caci nu iti ofera suficienti carbohidrati care sa iti sustina nivelul energiei; de aceea, nu se face sport pe durata acestei cure.

Cum te ajuta dieta cu oua sa pierzi in greutate?

Conform unor cercetari recente facute de Centrul Rochester pentru Obezitate din SUA, consumul oualor la micul dejun poate ajuta sa se limiteze asimilarea caloriilor pe parcursul zilei la mai mult de 400. In studiul respectiv, 30 de femei supraponderale sau obeze au mancat fie micul dejun bazat pe oua (doua oua), fie pe cel bazat pe covrigi – ambele contin acelasi numar de calorii si nivele aproape identice de proteine. Cercetatorii au inregistrat obiceiurile alimentare ale femeilor si au descoperit ca exact inainte de pranz, cele care au consumat oua la micul dejun s-au simtit mai putin flamande si, ca rezultat, au mancat mai putin. In plus, pe parcursul urmatoarelor 36 de ore, grupul femeilor care mancau oua la micul dejun consumau in medie cu 417 mai putine calorii fata de celalalt grup.

Studiul sugereaza ca ouale mancate la micul dejun sunt satioase si de aceea te simti satula pentru mai mult timp, incat sa mananci mai putin la urmatoarele mese. Cu alte cuvinte, poti slabi fara a te infometa, cu dieta cu oua. Pe baza acestor rezultate, poti slabi chiar aproape un kg intr-o luna, doar mancand oua la micul dejun!

Oul de gaina ofera 13 nutrienti esentiali – tot ce ai nevoie pe langa vitamina C, de exemplu: proteine de inalta calitate, nutrienti, bilineurina, acid folic, fier, zinc precum si vitaminele A, D, E si B12 si are 85 calorii; de asemenea, este bogata in fibre si anumite minerale, ceea ce inseamna ca este buna pentru par, unghii si piele.

Vechiul sfat conform caruia exista un anumit numar limitat de oua care pot fi consumate saptamanal in dieta cu oua a fost abandonat. Conform Agentiei Standardelor Mancarii, poti manca oricate oua doresti pe saptamana, cu conditia sa faca parte dintr-o dieta echilibrata si sanatoasa. La micul dejun se recomanda consumate cu paine din faina integrala, plus un pahar de suc natural de portocale, bogat in vitamina C (neindulcit), care va ajuta organismul sa asimileze fierul din oua.

Frumoasa actrita Megan Fox sustine ca ouale sunt principala sursa de proteine din dieta sa, pe care le consuma in fiecare dimineata la micul dejun. Pe cand filma „Transformers”, obisnuia sa consume 30 g de migdale, un numar mare de oua si evita cerealele.

Exemplu de meniu pentru dieta cu oua

• Luni

Mic dejun: 1 felie de paine prajita si rosii la gratar

Pranz: orice cantitate de fruct proaspat

Cina: 2 oua fierte, salata si grepfrut

• Marti

Mic dejun: grepfrut si 1 ou fiert

Pranz: friptura de pui (orice cantitate) si rosii

Cina: friptura la gratar si salata

• Miercuri

Mic dejun: grepfrut si 1 ou fiert

Pranz: 2 oua fierte si salata

Cina: 2 cotlete de miel la gratar, telina si castravete

• Joi

Mic dejun: 1 felie de paine prajita si 2 oua-ochiuri

Pranz: orice cantitate de fruct proaspat

Cina: 2 cotlete de miel la gratar, telina si castravete

• Vineri

Mic dejun: 1 felie de paine prajita si doua oua-ochiuri

Pranz: 2 oua ochiuri si rosii

Cina: peste proaspat saula conserva si salata

• Sambata

Mic dejun: 1 ou fiert si un pahar cu suc de grepfrut

Pranz: orice cantitate de fruct proaspat

Cina: friptura de pui, morcovi si varza

• Duminica

Mic dejun: omleta din 2 oua si rosii

Pranz: 2 oua ochiuri si spanac

Cina: friptura la gratar si salata

Observatii in legatura cu dieta cu oua: 

– Bauturile permise pe perioada dietei sunt: cafea neagra, ceai negru, ceai de lamaie, suc de grepfrut, apa tonica, apa minerala acidulata si apa plata (in cantitati nelimitate); se interzic alcoolul si laptele.

Ca salate sunt acceptate doar: de laptuci, rosii si telina.

– Meniul se urmeaza strict (se consuma doar alimentele specificate).

– In dieta cu oua nu se mananca intre mese.

– Nu se permit substituenti.

– pe durata in care urmezi dieta cu oua nu se consuma unt, ulei sau grasimi.

Avertisment in dieta cu oua: Nu trebuie sa consumi exclusiv numai oua pe perioada dietei, ci sa le mananci pe langa alte alimente, incat mesele sa fie echilibrate si sanatoase.

Exista o dezbatere constanta in privinta consumului galbenusului, deoarece contine colesterol, aproximativ 213 mg, ceea ce este cam mult, avand in vedere ca pe zi ar trebui sa se consume mai putin de 300 mg.

De aceea, in cazul in care ai probleme de sanatate si totusi vrei sa urmezi dieta cu oua, este cazul sa te limitezi la un singur ou pe zi si sa eviti alte alimente care contin colesterol. Insa, tot galbenusul este cel care contine si bilineurina, acid folic, luteina, zeaxantina, vitamina D si aproape jumatate din proteinele dintr-un ou intreg. Aceste ingrediente sunt bune pentru ochi si creier.

Avantaje si dezavantaje oferite de dieta cu oua

Ouale sunt o sursa foarte buna de vitamine, proteine, carbohidrati si minerale, de aceea dieta care are la baza consumul oualor este una care asigura aproape toti nutrientii, asadar este o idee buna sa o urmezi, mai ales daca introduci in alimentatie si legumele si fructele. Fiecare dieta implica atat parti pozitive, cat si negative. In continuare iti prezentam care sunt atat avantajele, cat si dezavantajele dietei care presupune consumul oualor, pentru a constata cu exactitate daca aceasta cura este sau nu pentru tine.

Avantajele pe care le are dieta cu oua

  • Pierderea in greutate este o consecinta importanta in dieta cu oua, intrucat nivelul carbohidratilor este extrem de redus. Consumul oualor inseamna un consum foarte scazut de carbohidrati; acestia sunt cei care alimenteaza celulele grase, iar alimentele slabe in carbohidrati, cum sunt ouale, contribuie la slabire si mentinere a siluetei. Corpul va arde in mod natural rezervele de grasime, neafectand masa musculara, iar slabirea va fi pe termen lung.
  • Dieta cu oua contribuie la sanatatea intregului organism, deoarece reprezinta o sursa importanta de zinc, fier si fosfor. Zincul intareste sistemul imunitar, in timp ce fierul ofera rezistenta, iar fosforul este important pentru oase si dinti. In afara de acestea, mai exista si altele, precum seleniul, care reduce riscul de a dezvolta cancer, si iod, care este un mineral esential in controlul hormonilor tiroidieni.
  • Scaderea apetitului reprezinta un al avantaj pe care il ofera dieta cu oua. Proteinele din oua sunt de real ajutor in scaderea apetitului. Practic, ouale sunt satioase si nu ti se face foame atat de des. Un ou fiert contine circa 6,29 grame de proteine, ceea ce inseamna un adaos zilnic de 11% de proteine in cazul barbatilor si de 14% in cazul femeilor. Nivelul proteinelor difera in functie de marimea oului consumat, dar scade apetitul si, prin urmare, ajuta in procesul de slabire, deoarece vei tinde sa mananci mai putin.
  • Dieta cu oua este utila in detoxifiere.

Dezavantaje in dieta cu oua

  • Dieta cu oua predispune la anemia dezvoltata din cauza carentei de acid folic (vitamina B9) si vitaminei B6, care nu se regasesc suficient in compozitia oualor.
  • Pe durata in care urmezi dieta cu oua, acestea pot duce la cresterea nivelului colesterolului, ceea ce, evident, nu este de dorit. De aceea, persoanele care au de obicei colesterolul marit nu trebuie sa consume mai mult de trei oua pe saptamana, cat se recomanda.
  • Dieta cu oua nu se urmeaza mai mult de o saptamana, altfel va fi daunatoare pentru organism. Consumul oualor pe o perioada indelungata predispune la constipatie…
  • Este necesar sa te asiguri ca ouale pe care le consumi sunt proaspete, bio, sa nu le prepari folosind uleiuri saturate precum margarina sau unt, si sa ai grija sa nu le consumi in exces.