Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta cu oua fierte si citrice

Dieta cu oua fierte si citrice

Dieta cu oua te ajuta sa slabesti 6 kg intr-o singura saptamana daca o urmezi cu exactitate, insa nu poate fi repetata prea curand. In acest articol, te invitam sa afli care sunt proprietatile oualor si in ce consta aceasta cura.

Dieta cu oua

Asa cum sugereaza si numele, dieta este concentrata in jurul oualor. Exista in cateva versiuni care difera de la a manca doar oua, pana la a manca si grapefruit sau unde se permite si consumul fructelor slabe in carbohidrati si in proteine, precum si al legumelor. Dieta cu oua este similara cu alte diete celebre cu consum scazut de carbohidrati, de exemplu, dieta Atkins, cu diferenta ca se consuma oua la fiecare masa – insa conceptul de baza este acelasi: reducerea carbohidratilor duce la pierderea in greutate. Vei slabi, insa efectul nu este durabil daca nu continui cu o alimentatie sanatoasa, slaba in carbohidrati si bogata in proteine.

Aceata cura nu este una echilibrata, intrucat nu vei obtine din oua chiar toate vitaminele si mineralele de care are organismul tau in fiecare zi; de aceea, se recomanda unele suplimente care sa le contina, pentru a te mentine sanatoasa. In cazul in care iti doresti sa faci exercitii fizice, dieta cu oua va fi foarte greu de urmat, caci nu iti ofera suficienti carbohidrati care sa iti sustina nivelul energiei; de aceea, nu se face sport pe durata acestei cure.

Cum te ajuta dieta cu oua sa pierzi in greutate?

Conform unor cercetari recente facute de Centrul Rochester pentru Obezitate din SUA, consumul oualor la micul dejun poate ajuta sa se limiteze asimilarea caloriilor pe parcursul zilei, la mai mult de 400. In studiul respectiv, 30 de femei supraponderale sau obeze au mancat fie micul dejun bazat pe oua (2 oua), fie pe cel bazat pe covrigi – ambele contin acelasi numar de calorii si nivele aproape identice de proteine. Cercetatorii au inregistrat obiceiurile alimentare ale femeilor si au descoperit ca exact inainte de pranz, cele care au consumat oua la micul dejun s-au simtit mai putin flamande si ca rezultat, au mancat mai putin. In plus, pe parcursul urmatoarelor 36 de ore, grupul femeilor care luau oua la micul dejun, consumau in medie cu 417 mai putine calorii fata de celalalt grup.

Studiul sugereaza ca ouale mancate la micul dejun sunt satioase si de aceea te simti satula pentru mai mult timp, incat sa mananci mai putin la urmatoarele mese. Cu alte cuvinte, poti slabi fara a te infometa cu dieta cu oua. Pe baza acestor rezultate, poti slabi chiar aproape 1 kg intr-o luna, doar mancand oua la micul dejun!

Oul de gaina ofera 13 nutrienti esentiali – tot ce ai nevoie pe langa vitamina C, de exemplu: proteine de inalta calitate, nutrienti, bilineurina, acid folic, fier, zinc precum si vitaminele A, D, E si B12 si are 85 calorii; de asemenea, este bogat in fibre si anumite minerale, ceea ce inseamna ca este bun pentru par, unghii si piele.

Vechiul sfat conform caruia exista un anumit numar limitat de oua ce poate fi consumat saptamanal, a fost abandonat. Conform Agentiei Standardelor Mancarii, poti manca oricate oua doresti pe saptamana, cu conditia sa faca parte dintr-o dieta echilibrata si sanatoasa. La micul dejun se recomanda consumate cu paine din faina integrala, plus 1 pahar de suc natural de portocale, bogat in vitamina C (neindulcit), care va ajuta organismul sa asimileze fierul din oua.

Frumoasa actrita Megan Fox sustine ca ouale sunt principala sursa de proteine din dieta sa, pe care le consuma in fiecare dimineata la micul dejun. Pe cand filma „Transformers”, obisnuia sa consume 30 g migdale, un numar mare de oua si evita cerealele.

Exemplu de meniu pentru dieta cu oua

• Luni

Mic dejun: 1 felie de paine prajita si rosii la gratar

Pranz: orice cantitate de fruct proaspat

Cina: 2 oua fierte, salata si grapefruit

• Marti

Mic dejun: grapefruit si 1 ou fiert

Pranz: friptura de pui (orice cantitate) si rosii

Cina: friptura la gratar si salata

• Miercuri

Mic dejun: grapefruit si 1 ou fiert

Pranz: 2 oua fierte si salata

Cina: 2 cotlete de miel la gratar, telina si castravete

• Joi

Mic dejun: 1 felie de paine prajita si 2 oua ochiuri

Pranz: orice cantitate de fruct proaspat

Cina: 2 cotlete de miel la gratar, telina si castravete

• Vineri

Mic dejun: 1 felie de paine prajita si doua oua-ochiuri

Pranz: 2 oua ochiuri si rosii

Cina: peste proaspat saula conserva si salata

• Sambata

Mic dejun: 1 ou fiert si un pahar cu suc de grapefruit

Pranz: orice cantitate de fruct proaspat

Cina: friptura de pui, morcovi si varza

• Duminica

Mic dejun: omleta din 2 oua si rosii

Pranz: 2 oua ochiuri si spanac

Cina: friptura la gratar si salata

Observatii:

– Bauturile permise pe perioada dietei, sunt: cafea neagra, ceai negru, ceai de lamaie, suc de grapefruit, apa tonica, apa minerala acidulata si apa plata (in cantitati nelimitate); se interzic alcoolul si laptele.

Ca salate, sunt acceptate doar: de laptuci, rosii si telina.

– Meniul se urmeaza strict (se consuma doar alimentele specificate).

– Nu se mananca intre mese.

– Nu se permit substituenti.

– Nu se consuma unt, ulei sau grasimi.

Avertisment in dieta cu oua: Nu trebuie sa consumi exclusiv numai oua pe perioada dietei, ci sa le mananci pe langa alte alimente, incat masele sa fie echilibrate si sanatoase.

Exista o dezbatere constanta in privinta consumului galbenusului, deoarece contine colesterol, aproximativ 213 mg, ceea ce este cam mult avand in vedere ca pe zi ar trebui sa se consume mai putin de 300 mg.

De aceea, in cazul in care ai probleme de sanatate, este cazul sa te limitezi la 1 singur ou pe zi si sa eviti alte alimente care contin colesterol. Insa, tot galbenusul este cel care contine si bilineurina, acid folic, luteina, zeaxantina, vitamina D si aproape jumatate din proteinele dintr-un ou intreg. Aceste ingrediente sunt bune pentru ochi si creier.

Save

Loading..