Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta cu supa de varza – ghid complet

Dieta cu supa de varza – ghid complet

Dieta cu supa de varza este una bazata pe consumul extrem de redus al caloriilor, eliminandu-le aproape complet din alimentatie pentru o anumita perioada. Nu exista o versiune oficiala referitoare la persoana care a creat-o, de aceea planurile pentru meniuri variaza in functie de experientele personale ale femeilor de-a lungul timpului, care au declarat ca se pot pierde in greutate intre 800 – 1050 calorii pe zi, adica 3 – 4.5 kg in doar 7 zile. In acest articol, iti prezentam tot ce este necesar sa afli despre dieta cu supa de varza.

Dieta cu supa de varza

Cum functioneaza acest regim pentru slabit?

Pe scurt, majoritatea femeilor vor slabi foarte rapid. Cu toate acestea, pierderea in greutate se va produce datorita eliminarii apei si a tesutului muscular, nu din rezervele de grasimi, de aceea sunt sanse mari sa se ia in greutate atunci cand dieta se incheie. Combinatia de alimente permise duce de multe ori aproape de infometare in fiecare zi, ceea ce va determina incetinirea metabolismului. Ideea de baza a meselor este consumul in cantitate mare a supei de varza si putine pe langa aceasta. Varza in sine contine proprietati de ardere care determina o pierdere in greutate de aproximativ 4.5 kg intr-o saptamana. De obicei, acest regim se foloseste ca o metoda pentru a slabi rapid inainte de un eveniment special, dar cu conditia sa se urmeze doar o saptamana, nicio zi in plus.

Ce implica dieta cu supa de varza?

Aceasta cura este extrem de stricta: trebuie sa mananci supa de varza timp de 7 zile, in orice cantitate – indeajuns incat sa te mentii satula. Nu incerca sa trisezi. Se permit anumite alimente in fiecare zi. Nu este voie sa bei alcool, iar restul bauturilor se limiteaza doar la apa, suc de fructe neindulcit (de exemplu, de merisoare – in ziua in care se permite consumul fructelor), ceai de plante (neindulcit) sau apa fierbinte cu o felie de lamaie.

Reteta pentru supa de varza:

– ½ capatana de varza, de preferinta verde, curatata

– 6 cepe mari, curatate si taiate bucati

– 2 ardei verzi – se scot semintele si se taie cuburi

– 2 cutii de rosii (taiate sau intregi)

– 3 morcovi curatati si feliati

–  250 g ciuperci feliate

– un manunchi de telina spalata si maruntita

– un cub vegetal (sau mix uscat pentru supa)

– 1 sau 2 cesti de bulion (optional)

– sare si piper (pentru o mai multa savoare: pudra curry, ierburi aromatice, sau oricare alte mirodenii de sezon)

Mod de preparare:

– cepele se pun intr-un oala mare si se stropesc cu ulei

– se adauga bucatile de ardei verde si apoi se perpelesc pentru un minut

– se pun frunzele taiate de varza, morcovii feliati, telina si ciupercile

– se presara mirodeniile (piper, curry, sare etc)

– se adauga 12 cani de apa si cubul vegetal (ori mixul uscat pentru supa)

– compozitia se fierbe la foc mic pana cand legumele incep sa se inmoaie, iar supa capata consistenta (cam 20 – 30 minute)

– se amesteca (unele femei prefera sa amestece pana devine un fel de piure).

Retetele din dieta cu supa de varza pot varia, insa in general sunt alcatuite din varza, ceapa, bulion, ardei grasi verzi, telina, morcovi, ciuperci si mix de ceapa pentru supa.

• Iata o reteta alternativa constand in supa de morcovi si chimion:

– se curata si se taie 3 morcovi si o jumatate de ceapa

– se pun intr-o oala impreuna cu jumatate de cub vegetal pentru supe, apoi se adauga si o lingurita de seminte de chimion (pentru aroma) si apa (suficienta cat sa se acopere legumele)

– se fierb la foc mic pentru 20 minute

– se amesteca si se asezoneaza dupa gust cu sare si piper (se accepta si coriandru sau pudra de curry)

• Poti incerca si supa de pastarnac – trebuie doar sa inlocuiesti in reteta de mai sus 2 morcovi cu 2 pastarnaci.

Exemple de meniuri pentru dieta cu supa de varza:

Ziua 1 – Supa de varza + oricat de multe fructe doresti (excluzand bananele)

Ziua 2 – Supa de varza + legume, inclusiv un cartof mare fiert in coaja, cu putin unt

Ziua 3  – Supa  de varza + fructe si legume (excluzand cartofii si bananele)

Ziua 4 – Supa  de varza + pana la 8 banane si lapte smantanit cat doresti

Ziua 5 – Supa  de varza + pana la 550 g de carne de vita si pana la 6 rosii

Ziua 6 – Supa  de varza + orice cantitate doresti de carne de vita si legume (excluzand cartofii)

Ziua 7 – Supa  de varza + orez brun, legume (excluzand cartofii) si suc de fructe neindulcit

Ingredientele supei de varza in sine sunt cat se poate de sanatoase – desi daca folosesti prea multa baza pentru supe, este posibil sa contina un nivel cam ridicat de sare. Per ansamblu, dieta cu supa de varza nu contine suficiente proteine, carbohidrati si grasimi esentiale. Avand in vedere ca regimul trebuie tinut doar 7 zile, nu provoaca femeilor sanatoase probleme pe termen lung, insa acelea care urmeaza anumite tratamente, cum ar fi pentru diabet, trebuie sa consulte medicul in prealabil. Dieteticienii sustin ca o dieta sanatoasa, echilibrata, combinata cu exercitii fizice este intotdeauna eficienta si ofera siguranta pe termen lung in vederea pierderii in greutate, insa, rezultatele apar gradual si necesita perseverenta.

Expertii spun ca o dieta in care se pierd peste 1200 calorii nu este recomandata fara stricta supraveghere a medicului.

Alte sfaturi referitoare la dieta cu supa de varza:

– Incearca sa faci salatele de fructe cat mai diversificate si sa mananci din plin, mai ales mere, deoarece sunt satioase.

– Poti manca un bol mare din salata de laptuci, rosii, castraveti si ardei (salatele merg mai bine seara, impreuna cu supa).

– Poti prepara si un fel de budinca atunci cand sunt permise fructele: incearca sa pregatesti un mix de mere curatate de coaja si de miez, cu putina apa si multa scortisoara – potoleste pofta pentru dulciuri!

– Ai voie si mar copt cu scortisoara sau miere; ca alternative sunt perele si anason stelat, ori un mix de capsuni, afine, mure si zmeura.

– Legumele se pot manca si crude (bineinteles, exceptand fasolea si cartofii).

– La micul dejun este recomandata supa, insa daca nu ai pofta, poti manca legume (dintre cele permise de dieta – fasolea este exclusa), insa trebuie sa mananci cel putin o data pe zi si supa de varza.

– Cumpara dinainte toate cele necesare dietei – cu cat faci mai putine drumuri la magazine, cu atat iti vei controla tentatia de a cumpara ceva ce nu este permis sa mananci pe durata curei!

– Prepara-ti micul dejun de seara, incat dimineata (cand esti mult mai vulnerabila) sa iti mananci portia de supa de varza (ori legume) si sa nu fii tentata sa cauti altceva in frigider.

– Planuieste-ti dieta in avans, ca sa nu se suprapuna cu evenimente precum iesiri in oras la cina sau aniversari (trebuie sa stai departe de tentatii).

– Trebuie sa mananci tot ce este permis, incat sa te simti satula – nu lasa resturi!

– Daca te simti in stare sa faci sport, sunt de ajuns 30 de minute pe zi.

– Dupa ce termini dieta cu supa de varza, nu te grabi sa mananci pizza, inghetata sau alte alimente care ingrasa, ci adopta o hrana sanatoasa.

– Avantajul este ca aceasta cura nu te costa mult, avand in vedere ca se bazeaza preponderent pe varza si putine alte alimente, iar 7 zile inseamna putin si nu vei simti ca faci risipa de bani.

– Multe femei sunt atrase de ideea slabirii rapide, dar aceasta metoda de alimentatie nu este o solutie sanatoasa pentru o durata lunga de timp.

– Dieta cu supa de varza nu este destinata copiilor, adolescentelor si nici femeilor cu probleme de sanatate sau care au un serviciu solicitant. Se recomanda consultul medicului.

– Pentru ca slabirea se face prin eliminarea apei, sunt sanse mari sa ajungi sa iei din nou in greutate dupa ce incetezi dieta cu supa de varza. Pot aparea si ameteli, dureri de cap, stari de greata din cauza lipsei proteinelor, chiar si flatulatii.

– Dupa ce trec cele 7 zile si inchei dieta cu supa de varza, trebuie sa continui sa mananci sanatos, fara a te infometa. Mananca din alimentele permise oricat de mult simti nevoia, astfel incat sa te mentii mereu satula.