Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta daneza te scapa de 6–10 kg in 13 zile

Dieta daneza te scapa de 6–10 kg in 13 zile

Dieta daneza este una extrem de scazuta in calorii, cu ajutorul careia se pot pierde in greutate intre sase si zece kg in 13 zile. Perioada este bine determinata si nu sunt necesare exercitii sau educatie in materie de nutritie. Este creata pentru a obtine rezultate rapide in vederea slabirii, dar care nu sunt neaparat durabile in timp.

Dieta daneza

Indicatiile privind planul curei sunt precise, astfel incat sa stii cu exactitate ce trebuie sa mananci la fiecare masa si nu sunt permise devieri. Meniurile propuse de dieta daneza variaza in functie de asimilarea caloriilor si de tipul mancarii. Astfel, gama cuprinde alimente si mancaruri de la carnea de vita cu salata pana la peste si iaurt, cu unele fructe si legume, iar ca lichide, se pot servi doar cafea, ceai sau apa.

Ratiunea din spatele acestui regim alimentar pentru slabit, conform specialistilor, este ca variind cantitatea pe care o mananci, metabolismul se va imbunatati, astfel incat va functiona rapid, arzand caloriile.

Iata un exemplu de meniuri pentru cele 13 zile din dieta daneza:

Ziua 1

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 2 oua fierte + 400 g spanac + o rosie

Cina: 200 g friptura de vita + o laptuca, ulei si zeama de lamaie

Ziua 2

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 250 g sunca + un iaurt natural

Cina: 200 g friptura de vita + o laptuca cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 3

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + o felie de sunca + o laptuca

Cina: telina fiarta + o rosie + un fruct proaspat (mar, para, portocala)

Ziua 4

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 200 ml suc de portocale + un iaurt natural

Cina: un ou fiert + un morcov dat prin razatoare + 250 g branza cottage

Ziua 5

Mic dejun: un morcov dat prin razatoare

Pranz: 200 g cod preparat „la aburi”  cu zeama de lamaie + o lingura unt

Cina: 200 g friptura de vita + o telina maruntita

Ziua 6

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + un morcov dat pe razatoare

Cina: ½ pui + o laptuca cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 7

Mic dejun: o cana de ceai neindulcit

Pranz: nimic (bea multa apa, iti este de ajutor!)

Cina: 200 g friptura de miel + un mar

Ziua 8

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 2 oua fierte + 400 g spanac + o rosie

Cina: 200 g friptura de vita + o laptuca cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 9

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 250 g sunca + un iaurt natural

Cina: 250 g friptura de vita + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 10

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + o felie de sunca + o laptuca

Cina: o telina fiarta + o rosie + un fruct proaspat (mar, para, portocala)

Ziua 11

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 200 ml suc de portocale + un iaurt natural

Cina: un ou fiert + un morcov dat prin razatoare + 250 g branza cottage

Ziua 12

Mic dejun: un morcov mare

Pranz: 200 g cod preparat „la aburi” cu zeama de lamaie + o lungura de unt

Cina: 250 g friptura de vita + o telina maruntita

Ziua 13

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + un morcov dat prin razatoare

Cina: 250 g pui + o laptuca cu ulei si zeama de lamaie

Recomandari pentru dieta daneza originala:

– Orice aliment adaugat pe langa cele permise de dieta  daneza (de exemplu o bomboana, o guma de mestecat, un biscuite, un pahar de bere sau de vin) impune stoparea imediata a dietei, deoarece nu mai are efect. O poti relua peste sase luni. In cazul in care nu rezisti sa urmezi dieta mai mult de sase zile (adica sa respecti toate indicatiile elementare), opreste-te si reia-o peste trei luni.

– In cazul in care te simti infometata, bea cel putin doi litri de apa pe zi.

– Laptucile trebuie sa fie proaspete.

– Codul poate fi inlocuit cu pastrav sau cu cambula (peste plat)

– Cafeaua nu inlocuieste ceaiul si nici viceversa.

– Iaurtul natural este cel nepasteurizat, fara indulcitori sau fructe.

– Deoarece dieta daneza este una extrema, se recomanda ca persoanele care au afectiuni sau boli, sa consulte medicul inainte de a urma acest regim pentru slabit.

– De obicei nu se practica sport pe durata celor 13 zile de cura; in cazul in care esti o fire activa, este de preferat sa reduci numarul exercitiilor de intretinere sau chiar sa le elimini complet, deoarece te vei simti slabita si nu vei putea fi in stare sa faci un asemenea efort suplimentar. Iti vei putea relua exercitiile la o saptamana dupa ce ai terminat dieta si ai inceput sa mananci normal.

Avantajele dietei daneze:

–  Dieta daneza este foarte cunoscuta si urmata de multe persoane din intreaga lume.

– Indicatiile cu privire la regim sunt foarte clare, informandu-te corect asupra cantitatii si a alimentelor pe care trebuie sa le consumi

– Planul strict este unul util, intrucat nu trebuie sa cantaresti caloriile, nu este nevoie sa citesti etichete sau sa controlezi ce mananci la fiecare masa.

Dezavantaje:

– Dieta daneza este foarte restrictiva – in unele zile este permisa doar o singura masa cu adevarat consistenta, iar multe femei intampina dificultati in a urma meniul asa cum se cere.

– Nu este adaptata pentru vegetarieni, iar alimentele nu pot fi substituite. De fapt, daca deviezi de la plan in privinta oricarui aspect, cat de mic, se recomanda stoparea de graba a dietei, urmand a putea fi reluata dupa cateva luni

– Nu exista certitudinea ca, odata ce ai slabit, greutatea se va mentine pe termen lung; cercetarile au aratat ca, in medie, greutatea ideala se poate mentine doi ani in urma acestei cure.

Concluzii

Cu toate ca este dificila, avand in vedere ca dureaza 13 zile in care se consuma niste meniuri stricte, dieta daneza este eficienta. La finalul curei, schimbarea metabolismului reprezinta fundamentul care sta la baza alimentatiei sanatoase, normale, fara a te ingrasa la loc timp de doi ani.

Daca este respectata zilnic, pas cu pas, vei ajunge sa pierzi in greutate cat ti-ai propus. Dieta daneza trebuie sa dureze exact 13 zile, nici mai mult, nici mai putin.

Save

Save