Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta fara carbohidrati si zahar in 3 etape

Dieta fara carbohidrati si zahar in 3 etape

Dieta fara carbohidrati si zahar este una dintre cele mai sanatoase diete, pentru ca nu permite înfometarea și asigură necesarul zilnic de nutrienţi.

Dietă fără carbohidrați

Carbohidraţii sunt principala sursă de combustibil pentru anumite tipuri de celule, precum celulele sistemului nervos şi celulele roşii din compoziţia sângelui. Pentru a ne fi de folos, carbohidraţii sunt transformaţi in glucoză şi glicogen depozitat în ficat şi muşchi, apoi utilizat în funcţie de nevoile organismului. Problema apare în urma consumului excesiv de carbohidraţi dăunători, care cresc nivelul de glucoză din sânge, duc la depunerea rapidă a grăsimii şi stimulează producţia de hormoni care ne pot tulbura sănătatea.

Carbohidrati simpli versus complecşi

Carbohidraţii simpli sau „răi” sunt cei din alimentele procesate, rapid metabolizaţi şi încărcaţi de calorii, care pătrund imediat in sânge. Din această categorie fac parte: dulciurile, biscuiţii, prăjiturile, orezul alb, pâinea albă şi alte produse de panificaţie, alcoolul.

Carbohidraţii complecşi, cunoscuţi şi sub denumirea de carbohidraţi buni, au nevoie de un timp mai lung de digestie şi pătrund mai lent in sânge, sporind senzaţia de saţietate şi oferă energie de lungă durată. Aici sunt incluse alimentele bogate în fibre şi amidon (cartofi, porumb, cereale integrale, orez brun, legume de toate tipurile, fasole, linte, mazăre, anumite fructe).

Plusuri şi minusuri in dieta fara carbohidrati

Carbohidraţii complecşi îşi găsesc locul binemeritat pe lista alimentelor sănătoase, de care creierul şi muşchii au nevoie ca să funcţioneze la cote maxime.

S-a demonstrat că o dietă din care carbohidraţii lipsesc cu desăvârşire afectează starea de spirit şi tonusul, aceştia fiind parte a unui meniu echilibrat. Soluţia? Renunţă doar la carbohidraţii dăunători! Ai şi de ce:

– Consumul exagerat de carbohidraţi creşte riscul de diabet, boli de inimă şi chiar cancer.

– Consumul redus de carbohidraţi echilibrează nivelul zahărului din sânge şi stimulează organismul să consume zaharurile, ceea ce duce la o scădere sănătoasă şi rapidă în greutate.

Dieta fara carbohidrati pe etape:

Cea mai cunoscută dietă fără carbohidrati este dieta Atkins. Ghidându-te după principiile ei, poţi slăbi… pe etape!

ETAPA 1: În primele două săptămâni de dietă, este interzis consumul de carbohidraţi simpli şi va fi redus la limită cel de carbohidraţi complecşi. Acum, se consumă proteine (orice tip de carne, ouă), peşte şi fructe de mare, salată verde, rosii, legume (mai puţin cartof, porumb, morcov), iaurt, ulei de măsline.

ETAPA 2: În următoarele două luni, carbohidraţii simpli rămân strict interzişi, dar sunt introduse pe rând şi în cantităţi limitate: fructele de orice tip (exclusiv banane), laptele, leguminoasele (fasole, linte, mazăre), cerealele integrale.

ETAPA 3: Denumită „stil de viaţă”, etapa a treia presupune ca de acum pentru menţinerea greutăţii dobândite, să evităm total ori să consumăm numai ocazional: dulciuri, produse de panificaţie, pâine albă, alcool.

Dieta fara carbohidrati – beneficii

Urmată după modelul de mai sus, dieta nu are efectele negative ce apar în cazul în care carbohidraţii sunt total excluşi din alimentaţie pentru o perioadă lungă. În schimb, are numeroase beneficii:

– Scădere rapidă, dar sănătoasă în greutate, însoţită de intensificarea metabolismului. Acest tip de dieta fara carbohidrati permite pierderea kilogramelor prin limitarea secreţiei de insulină, care obligă organismul să ardă grăsimile depozitate.

– Prezenţa senzaţiei de saţietate;

– Creşterea nivelului de energie şi reducerea senzaţiilor de slăbiciune sau oboseală

– Îmbunătăţirea somnului…

Loading..