Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta Montignac previne diabetul si reduce riscul infarctului

Dieta Montignac previne diabetul si reduce riscul infarctului

Dieta Montignac are rolul de a produce scaderea in greutate, dar totodata previne diabetul si reduce riscul infarctului. A fost creata de catre un director al industriei farmaceutice internationale, Michel Montignac (1944–2010) si a devenit celebra in anii ’90, cu precadere in Europa.

Dieta Montignac

Teoria propusa de Montignac gravita in jurul indicelui glicemic: atunci cand acesta se regaseste intr-un numar ridicat in alimentele pe care le mancam, creeaza crampoane la nivelul glucozei din sange, facilitand stocarea grasimilor in organism; insa, prin dieta de fata, indicele glicemic poate fi redus. In acest articol, va invitam sa va informati despre Dieta Montignac, care a revenit in actualitate.

In ce consta Dieta Montignac?

Cu toate ca la prima vedere pare dificil de urmat, cura de slabire Montignac este destul de simpla daca se studiaza cu atentie regulile speciale referitoare la produsele compatibile, la modul si cantitatea acestora, precum si la indicele glicemic pe care il contin. Mai mult, simplitatea si convenienta, plus eficacitatea, au facut milioane de oameni din intreaga lume sa o aprecieze.

In primul rand, trebuie sa se renunte la anumite alimente, precum: cartofi, orez, paste, paine si alte produse din panificatie, iaurt gras, unt, inghetata, pepeni, zahar si banane. In schimb, exista o lista destul de mare cu alimentele permise: carne, peste, oua, ciuperci, fructe de mare, legume si orice altceva care nu le contine pe cele nerecomandate.

Trebuie sa se manance minimum de trei ori pe zi – micul dejun sa fie cea mai abundenta masa a zilei, pe cand cina – cea mai usoara. Exista niste reguli stricte si in privinta lichidelor: dupa ce s-a luat masa, nu trebuie sub nicio forma sa se bea timp de cel putin 40–60 de minute. In plus, este de preferat sa nu se consume alcool, daca nu este specificat in meniu.

Dieta Montignac face distinctia intre „grasimile bune” – cu indice glicemic sub 50 (divizate in doua: cele pasteurizate (de exemplu, gasite in peste si nuci) si cele mononesaturate (asemenea celor gasite in uleiul de masline) si „grasimile daunatoare” – cu indice glicemic peste 50 (aflate in unt si carnea rosie) si este alcatuita din doua faze:

Cele doua faze ale regimului Montignac:

• Faza 1 – slabirea: In prima faza se minimizeaza asimilarea grasimilor, ceea ce duce la folosirea unei surse alternative de energie insa nu trebuie sa se amestece proteinele si carbohidratii in meniul aceleiasi mese. Sunt permise doar alimentele cu indicele glicemic 35 sau mai mic, pentru a creste nivelul proteinelor. Aceasta faza dureaza cel putin doua luni, si include detoxifierea pancreasului in vederea cresterii tolerantei carbohidratilor si a prevenirii secretiei excesive a insulinei.

• Faza 2 – mentinerea (stabilizarea greutatii si preventia ingrasarii): In faza a doua, se permit anumite anumite combinatii intre proteine si carbohidrati. Cu toate acestea, este necesar uleiul vegetal folosit din abundenta si este recomandata inlocuirea untului cu legume. Montignac a dezvoltat o metoda numita efectele glicemiei, prin care se aratau rezultatele indicelui glicemic combinat cu continutul de carbohidrati puri ai mancarurilor utilizate pentru a minimiza crampoanele glucozei din sange. Din moment ce micul dejun trebuie sa fie foarte consistent, in aceasta faza sunt permise anumite amestecuri de proteine cu carbohidrati.

Mesele in dieta montignac trebuie sa contina un numar mare de fibre, de exemplu, un pasat de ovaz ce smantaneste laptele ori o felie de paine din grau cu branza degresata. Zaharul, mierea si untul nu sunt permise. In contrast cu primul mic dejun, al doilea ar trebui sa se bazeze pe proteine: o omleta sau jumari de oua, branza cottage, cascaval feliat, carne slaba sau sunca. Cina ar trebui sa fie alcatuita in primul rand din lipide si proteine (nu din carbohidrati).

Exemplu de meniu rapid de slabit cu ajutorul dietei Montignac:

Ziua 1

– Mic dejun: ceai de plante sau din fructe ori cafea decofeinizata, fulgi de ovaz neindulciti, lapte smantanit si capsuni.

– Pranz: un pahar (100 ml) de vin sec sau unul de bere, salata greceasca, omleta cu branza maturata, cateva cubulete de ciocolata amaruie.

– Gustare (optional): iaurt fara zahar.

– Cina: un pahar (100 ml) bere, supa de legume (cum ar fi cea de castraveti), salata verde, cod la gratar, la cuptor ori prajit cu garnitura de broccoli, spuma de piersici proaspete.

Ziua 2

– Mic dejun: paine integrala prajita, cu gem, iaurt dietetic fara zahar, cu capsuni.

– Pranz: supa de legume (de exemplu, cea de broccoli), snitele de dovlecel, orez tricolor, piure de conopida, mere cu scortisoara.

– Gustare: salata din oua si legume proaspete.

– Cina: supa cu vin alb, porc si mustar, anghinare, piersici proaspete si branza feliata.

Ziua 3

– Mic dejun: fulgi de ovaz cu branza degresata si bucati de mere.

– Pranz: supa de rosii cu busuioc, salata (laptuci, salata verde), branza, sunca, ou fiert, rosii cu ulei de masline, cateva cubulete de ciocolata amaruie.

– Gustare: migdale si alune de padure.

– Cina: supa de legume (de exemplu, de dovlecei), sufleu cu ciuperci, salata rucola, bucati de mere si branza proaspata.

Ziua 4

– Mic dejun: paine de secara prajita cu gem fara zahar si branza degresata.

– Pranz: supa de legume (de exemplu, de ciuperci), salata de fasole verde, anghinare sau rucola, capsuni si branza cottage.

– Gustare: legume proaspete si branza Brie.

– Cina: salata verde, ton la gratar, ciuperci prajite rapid, iaurt cu bucati de caise proaspete.

Ziua 5

– Mic dejun: fulgi de ovaz neindulciti cu lapte smantanit si bucati de caise proaspete

– Pranz: supa de legume (de exemplu, de broccoli), laptuci, friptura la gratar, fasole verde, cateva cubulete de ciocolata amaruie.

– Gustare: pere cu iaurt.

– Cina: supa de legume (de exemplu, ciuperci), salata verde, pui la cuptor, sparanghel, branza Brie si Camembert.

Ziua 6

– Mic dejun: omleta cu branza, bucatele de sunca prajita.

– Pranz: supa de legume (de exemplu, de salata verde), linte cu ceapa perpelita si ciuperci, iaurt dietetic cu dulceata de capsuni fara zahar.

– Gustare: bucatele de sunca si carne de curcan.

– Cina: supa cu vin alb, vanata prajita, somon la gratar cu spanac, cateva cubulete de ciocolata amaruie.

Ziua 7

– Mic dejun: ou-ochi, carnati prajiti.

– Pranz: supa de legume (de exemplu, de ardei grasi), salata Nicoise (laptuci, ton, masline, oua fierte, fructe caper, rosii, ulei de masline), branza de vaci si pere.

– Gustare: legume proaspete cu crème Fraiche (smantana „falsa” proaspata).

– Cina: supa de legume (de exemplu, de rosii), anghinare, spaghete cu rosii si sparanghel, branza cottage degresata si capsuni proaspete.

Recomandari pentru dieta Montignac:

A se evita zaharul, atat in forma pura, cat si in componenta produselor.

– Este complet exclusa asezonarea, deoarece nu are valoare din punct de vedere nutritiv (maioneza, ketchup si alte produse asemanatoare contin zahar, stimuleaza apetitul si dauneaza organismului).

– Este de preferat sa se renunte la painea alba din grau si sa se consume, ocazional, putina paine integrala.

– Sunt strict interzise fructele si legumele care au amidon in componenta lor.

– Alcoolul trebuie evitat (se consuma doar daca este specificat in meniul dietei); se prefera in schimb apa, ceaiurile, cafeaua si sucurile fara zahar.

– Este bine sa se manance trei sau patru mese pe zi, iar cina sa aiba loc cu trei ore inainte de culcare.

– Trebuie sa se bea minimum doi litri de apa pe zi.

– Micul dejun trebuie sa cuprinda si fructe.

– Daca tii cont de aceste reguli, poti slabi pana la 20 kg in trei luni; dieta Montignac iti ajuta metabolismul sa functioneze normal si iti schimba obiceiurile regimului alimentar, astfel incat sa nu te ingrasi la loc daca iti mentii o alimentatie sanatoasa dupa aceea.

Avantaje:

–  indicele glicemic pe care se bazeaza regimul Montignac este sprijinit de studii stiintifice;

– recunoaste beneficiile „grasimilor bune”, in detrimentul celor „daunatoare”;

– dieta este una extrem de bogata in fructe si legume, care asigura organismului necesarul de fibre, vitamine si minerale, ceea ce reprezinta un plus din punct de vedere al nutritiei;

– a fost urmata de catre celebritati precum Regina Beatrix a Olandei.

Dezavantaje:

– anumite teorii propuse de Montignac inca nu se bazeaza pe studiul clinic;

– unele persoane considera aceasta ca aceasta dieta este dificil de urmat;

– dieta neglijeaza anumite grupuri de alimente care contin vitamina B;

– nu este suficient de cunoscuta in diverse tari.

Concluzii:

Cu toate ca dieta Montignac nu este la fel de populara in zilele noastre precum era la vremea cand a fost lansata, cartile care o promoveaza s-au vandut in peste 15 milioane de exemplare, iar acum tot mai multe persoane o redescopera. Deoarece presupune multe restrictii pretentioase in privinta hranei (sunt interzise carnea rosie si consumul cerealelor integrale), exista un anumit risc in a o incerca. Cu toate acestea, daca dietei i se asociaza consumul ceaiului verde, acesta ajuta metabolismul, si astfel se pierde semnificativ din greutate…