Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta raw vegan – slabesti garantat in 5 saptamani

Dieta raw vegan – slabesti garantat in 5 saptamani

În dieta raw vegan se consumă fructe, legume, semințe, cereale, plante medicinale, sucuri proaspete făcute în casă, uleiuri vegetale, semințe germinate.

Raw vegan este termenul englezesc pentru ,,veganismul de tip crud’’ și presupune, în primul rând, excluderea din alimentație a ouălor, lactatelor si cărnii, iar mâncarea nu se gătește în proporție de 80 % (fierbere sau prăjire).

Dieta raw vegan

Deși în România produsele necesare unei astfel de diete sunt mai scumpe decât în străinătate, este avantajos faptul că această alimentație este foarte sățioasă si se poate găti în cantități mari precum painea, biscuiții sau prăjitura ce rezistă mai mult timp.

De ce trebuie sa urmam dieta raw vegan

Specialiștii spun că gătitul mâncării anulează 100% din enzime, aproape 50% din vitamine si minerale sunt distruse și grăsimea este deformată ceea ce duce la dezvoltare multor boli printre care se numara si cancerul. Dieta raw vegan este recomandata celor care sufera de astm, hipertensiune, ajuta la detoxifierea organismului și întărește sistemul imunitar.

Este foarte important să înțelegeți cum funcționează această dietă înainte de a face primul pas. Consumând alimente crude, lipidele, glucidele si proteinele sunt introduce în organism alături de o cantitate mare de fibre. Iar organismul digera greu fibrele, însă oferă sațietate pe termen mai lung decât mâncarea gătită.

Dieta raw vegan permite consumul de pâine fie gata cumpărată, fie preparată acasă:

–          Boabele de grâu sau ovăz se lasă la germinat, se mărunțesc în blender cu apă și câteva legume, iar aluatul obținut se lasă la uscat timp de o noapte.

   Pentru a începe această dietă:

–          În primele 2 săptămâni se renunță complet la produsele de origine animală.

–          În a treia săptămână se consumă zilnic o masă de tip raw vegan.

–          A 4-a săptămână aduce 2 mese pe zi de tip raw vegan.

–          În a 5-a săptămână se renunță complet la prânzul fiert sau prăjit.

–          Consumați puține calorii: morcovi, roșii, ardei, conopidă, vinete.

–          Încercați să controlați porțiile care conțin alune, nuci, fructe deshidratate, arahide, avocado.

–          Și, cel mai important, consumați mai puține calorii decât aredeți zilnic.

Schemă ajutătoare:

Mic dejun – vegetale neacide ( Roșii, ceapă, usturoi, conopidă, broccoli, varză, ridichi). Se poate consuma o salată de legume cu verdeață alături de un suc făcut din aceste legume sau fructe precum banana și pepene.

Prânzul – constă în preparate energizante precum o lasagna vegetală, o supă raw vegan sau preparate cu germeni.

Gustarea – conține fructe sau legume, sau un desert axat pe suc de fructe proaspete.

Cina – înseamnă orice preparat raw vegan cum ar fi o brânză raw cu un ceai sau un desert.

De reținut!

Dieta raw vegan pune sănătatea în pericol dacă este urmată pe o perioadă lungă de timp, deoarece creează carențe nutriționale și nu se recomandă copiilor și femeilor însărcinate.

Save

Loading..