Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta South Beach – adresata persoanelor cu probleme de inima

Dieta South Beach – adresata persoanelor cu probleme de inima

Dieta South Beach este la fel de celebra ca dieta Atkins in randul celor care au la baza consumul redus de carbohidrati. Cu toate ca impart pozitii fruntase in topul celor mai utilizate cure de acest tip, se axeaza pe metode diferite de pierdere in greutate. In acest articol, va prezentam pe larg informatii utile despre regimul South Beach pentru slabit, precum si planul cu meniuri pentru cele 3 faze prin care se obtin rezultatele dorite.

Dieta South Beach

Ce este dieta South Beach?

Cura de slabire South Beach fost creata de catre dr. cardiologist Arthur Agatston (in cadrul unui spital din Florida de Sud, SUA), care a publicat o carte ajunsa in scurt timp bestseller (peste 5 milioane de copii vandute in toata lumea). Initial, se adresa persoanelor cu probleme de inima, pentru a le ajuta sa slabeasca si sa isi imbunatateasca sanatatea. Insa, datorita rezultatelor foarte bune, acest regim alimentar a ajuns rapid celebru pe o scara larga, fiind cautat in toata lumea si de persoane care nu aveau afectiuni ale inimii, ci doreau pur si simplu sa piarda in greutate. In ziua de astazi, este una dintre cele mai populare metode de slabit din toate timpurile.

Ce presupune aceasta metoda de slabit?

Dieta South Beach este una foarte eficienta si include alimente precum cereale integrale, grasimi sanatoase, peste, pui, fructe si legume. Exista si versiuni pentru meniuri vegetariene.

Cheia pentru a pierde rapid in greutate si de a fi sanatoasa nu este eliminarea tuturor carbohidratilor (decat in primele doua saptamani) si a grasimilor, ci, dupa cum spun specialistii, a distinge corect carbohidratii potriviti si grasimile sanatoase.

Exista 3 faze prin care persoanele cu probleme de inima (dar si cele care nu au asemenea afectiuni) pot slabi si pot scadea nivelul colesterolului, dieta South Beach punand accentul pe alimentele bogate in nutrienti si pe tinutul foamei sub control – primii pasi spre a pierde in greutate si de a tine departe kilogramele in plus:

Faza 1 este cea mai restrictiva: fara paine, orez, cartofi, paste sau fructe; dureaza doua saptamani, timp in care poti pierde intre 3.600–5.900 kg. In aceasta faza, poti manca: multe proteine gasite in carnea de vita, pui, fructe de mare, oua si branza; unele grasimi: uleiul de rapita, uleiul de masline extravirgin si avocado; carbohidratii cu cel mai mic indice glicemic: legume precum broccoli, rosii, spanac si vinete. Nu sunt permise: fructe, sucuri de fructe, alimente care contin amidon, produse lactate si alcool.

Faza 2 presupune includerea graduala a unora dintre aceste alimente mentionate la faza 1 in meniu. Se trece la faza a treia din momentul in care se atinge greutatea dorita. Aici se introduc carbohidrati sanatosi in dieta – fructe, paine din cereale integrale, orez integral, paste din grau integral si cartofi dulci. In aceasta faza, se pot pierde in greutate in medie, intre 4500 – 900 g pe saptamana.

Faza 3 se refera la transformarea stilului de viata intr-unul dietetic, sanatos. Aceasta se refera la mentinerea greutatii si nu se mai impune o lista anume cu alimente, deoarece este un stadiu in care ajungi sa stii care sunt alegerile potrivite pe care trebuie sa le faci, astfel incat sa mananci doar alimentele sanatoase care iti mentin greutatea. In cazul in care nu iti poti tine poftele sub control si tinzi sa mananci ceea ce ingrasa, se recomanda trecerea din nou la fazele 1 sau 2 ale curei.

Iata un plan cu meniuri retete pentru dieta South Beach:

Faza 1

Mic dejun:

– suc de rosii, 180 ml

– omleta de oua cu verdeturi proaspete si ciuperci

– 2 felii de sunca

– cafea decofeinizata sau ceai cu lapte degresat si substituent pentru zahar

Gustare:

– branza Mozarella

Pranz:

– salata Caesar cu pui (fara crutoane)

– 2 lingurite de dressing pentru salata

Gustare:

– branza slaba in grasimi (½ cana) cu ½ cana de castraveti si rosii taiati cubulete

Cina:

– fructe de mare

– legume prajite la cuptor

– salata rucola

– dressing (cu continut redus de zahar)

Desert:

– crema de branza Ricotta

Faza 2

Mic dejun:

– bautura berry smoothie (230 ml iaurt dietetic cu aroma de fructe, ½ cana de fructe (capsuni, afine, mure, coacaze sau zmeura), ½ ceasca gheata zdrobita, amestecate in blender)

– cafea decofeinizata sau ceai decofeinizat cu lapte degresat si substituent pentru zahar

Gustare:

– 1 ou fiert

Pranz:

– pui cu lamaie si cuscus

– felii de castraveti si rosii

Gustare:

– 120 ml iaurt dietetic

Cina:

– carne pe gratar

– sparanghel la aburi

– ciuperci perpelite in ulei de masline

– rosii cu felii de ceapa rosie si putin ulei de masline

Desert:

– felii de pepene galben cu 2 lingurite de branza ricotta

Faza 3
Mic dejun:

– ½ grapefruit

– oua Tex-Mex (doua oua facute omleta cu branza maruntita si sos salsa)

– o felie de paine din cereale integrale

– cafea decofeinizata sau ceai decofeinizat cu lapte degresat si substituent pentru zahar

Pranz:

– carne de vita prajita facuta sandwich

– o nectarina

Cina:

– somon la gratar cu sos de tomate

– salata de verdeturi cu castraveti, ardei grasi verzi, rosii cherry

– ulei de masline si otet dupa gust sau doua lingurite de dressing (cu o cantitate redusa de zahar)

Desert:

– caise cu glazura de ciocolata

Care sunt avantajele oferite de dieta South Beach?

– Avand in vedere ca exista foarte multe cure bazate pe consumul redus de carbohidrati si pe cel ridicat in grasimi, este bine sa incercam un regim care recomanda putine mancaruri cu grasimi saturate si care in locuieste unele alimente cu grasimi mononesaturate sanatoase pentru inima.

– Curele ce au ca punct central alimentele cu indice glicemic redus devin din ce in ce mai populare si, in general, incurajeaza alimentatia sanatoasa, in detrimentul celei de tip junk-food, eliminarea mancarurilor bogate in carbohidrati care vin la pachet cu putini nutrienti precum painea alba, cerealele zaharate si dulciurile.

Care sunt dezavantajele dietei South Beach?

– Restrictia in privinta carbohidratilor este una extrema, asadar in primele saptamani trebuie sa dai dovada de multa vointa pentru a te tine de dieta, intrucat exista posibilitatea sa te simti slabita si sa ai ameteli.

– In faza 1, nu vei putea manca fructe si legume zilnic, ceea ce inseamna ca organismul nu va primi unele vitamine si minerale; scoaterea din alimentatie a tuturor mancarurilor ce contin un nivel ridicat de carbohidrati pe parcursul primei faze inseamna ca se elimina si unele surse de fibre (de exemplu, painea integrala si cerealele sunt bogate in fibre, vitamina B si fier, iar laptele este o sursa excelenta de calciu si zinc).

Care este parerea expertilor despre dieta South Beach?

Specialistii in nutritie si regimuri alimentare au in general o parere foarte buna despre dietele bazate pe indicele glicemic. Cu toate ca majoritatea sunt de acord cu alimentele cu un indice glicemic redus, exista si experti care considera ca nu toate acelea care contin indice glicemic ridicat ar trebui interzise, deoarece valoarea indicelui glicemic a unei mese se schimba considerabil cand alimentele sunt mancate la un loc.

Asadar, unii specialisti pun in discutie o dieta ce recomanda eliminarea carbohidratilor procesati si a schimbarii grasimilor saturate cu cele mononesaturate. Cei mai multi insa, sunt mai putin incantati de slabirea indicata. Instructiunile recomanda in general pierderea in greutate a nu mai mult de  900 g  pe saptamana, de aceea sunt ingrijorati din pricina restrictiilor impuse de aceasta dieta pentru a se slabi de 3.600 – 5.900 kg in primele doua saptamani si anume, eliminarea tuturor carbohidratilor in faza 1…