Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Regimul Dolce Vita

Regimul Dolce Vita

Inspirat de dieta mediteraneeană, regimul Dolce Vita abundă în fructe şi legume. Este regimul ideal pentru cei care vor să mănănce de toate şi care nu se grăbesc să slăbească repede.

Dieta Dolce Vita

Pe lângă faptul că te ajută să slăbeşti, regimul Dolce Vita este o adevărată comoară pentru sănătatea inimii tale. După părerea multor nutriţionişti, este cea mai sănătoasă dintre dietele de slăbire.

Principiile regimului Dolce Vita

Legume şi fructe la discreţie, peşte, pui, cereale integrale, paste făinoase, ulei de măsline… Acestea sunt ingredientele de bază care compun regimul. Legumele şi fructele sunt bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi, cerealele leguminoasele (mazăre, fasole, linte) frânează asimilarea colesterolului şi a zaharurilor rapide, iar grăsimile sănătoase conţinute de peşte şi de uleiul de măsline te protejează de cancer şi de maladiile cardiovasculare.
Sunt interzise alimentele grase (carne grasă, mezeluri, sosuri cu smântână), dulciurile şi produsele de patiserie.

În practică: fructe şi/sau legume la fiecare masă, peşte de cinci ori pe săptămână în alternanţă cu carne albă (piept de pui, de curcan). Limitează consumul de ulei de măsline la două linguri pe zi, iar feculentele la 100 g pe zi (acestea includ 50 g paste făinoase şi 50 g pâine).

Avantaje

Este un regim echilibrat din punct de vedere nutritiv, deci nu există riscul să apară carenţe.
– Aduce numeroase beneficii sănătăţii: previne aparitia maladiilor cardiovasculare, scade nivelul colesterolului, are efecte antidiabet.
– Este uşor de respectat dacă eşti amatoare de fructe, legume şi peşte.
– Nu trebuie să ţii socoteala caloriilor.
– Nu este un regim frustrant, deci nu vei fi chinuită de foame.
– Slăbeşti într-un timp lung, dar riscul să recuperezi kilogramele pierdute este minim.

Dezavantaj

– Este greu de respectat de către persoanele care nu agreează legumele, fructele şi peştele.
– Pierderea în greutate este lentă, in jur de 1 – 2 kg pe lună.

MENIU PENTRU O ZI

– Mic dejun: ceai sau cafea fără zahăr, salată de fructe proaspete, o felie de pâine integrală, un iaurt natural.
– Prânz: salată de crudităţi cu ceapă, usturoi şi plante aromatice, 150 g peşte gătit în folie la cuptor, 100 g legume verzi preparate la aburi asezonate cu o lingură de ulei de măsline, 50 g paste făinoase (preferabil integrale), un fruct.
– Gustare: un ou fiert tare şi o roşie sau brânză degresată şi un ciorchine de strugure.
– Cină: supă de legume, 50 g piept de pui, brânză degresată, un fruct.