Regimul Dolce Vita – o dieta usoara pentru slabire lenta

372

Inspirat de dieta mediteraneană, regimul Dolce Vita abundă în fructe şi legume. Regimul Dolce Vita este ideal pentru cei care vor să mănânce de toate şi care nu se grăbesc să slăbească repede.

Dieta Dolce Vita

Pe lângă faptul că te ajută să slăbești, regimul Dolce Vita este o adevărată comoară pentru sănătatea inimii tale. După părerea multor nutriţionişti, este cea mai sănătoasă dintre dietele de slăbire.

Un mod de viață sănătos implică stabilirea unor obiceiuri care țin de alimentație, odihnă și condiții de stres. În ceea ce privește alimentația echilibrată, ideal este ca aceasta să fie cât mai bogată în legume și fructe proaspete. Un bun exemplu pentru o astfel de alimentație a luat naștere în bucătăria mediteraneană, cu precădere în cea italiană. Regimul Dolce Vita presupune mese dese, reduse cantitativ și bogate în fructe și legume proaspete, de preferat consumate crude, fără să fie gătite termic.

Principiile regimului Dolce Vita

Legume şi fructe la discreţie, peşte, pui, cereale integrale, paste făinoase, ulei de măsline. Acestea sunt ingredientele de bază in regimul Dolce Vita. Legumele şi fructele sunt bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi, cerealele leguminoasele (mazăre, fasole, linte) frânează asimilarea colesterolului şi a zaharurilor rapide, iar grăsimile sănătoase conţinute de peşte şi de uleiul de măsline te protejează de cancer şi de maladiile cardiovasculare.
În regimul Dolce Vita sunt interzise alimentele grase (carne grasă, mezeluri, sosuri cu smântână), dulciurile şi produsele de patiserie.

În practică: fructe şi/sau legume la fiecare masă, peşte de cinci ori pe săptămână în alternanţă cu niște carne albă (piept de pui, de curcan). Limitează consumul de ulei de măsline la două linguri pe zi, iar feculentele, la 100 g pe zi (acestea includ 50 g paste făinoase şi 50 g pâine).

Fructele și legumele – izvor de vitamine și substanțe nutritive

Consumate în perioada potrivită, adică cea de creștere (fructe și legume de sezon), cruditățile sunt mană cerească pentru sănătatea organismului nostru. Consumul regulat de fructe și legume ajută la prevenirea anumitor afecțiuni, la întărirea sistemului imunitar și chiar la tratarea anumitor boli. În plus, un regim bazat pe alimente bogate în nutrienți favorizează scăderea lentă în greutate.

La baza dietei ușoare Dolce Vita stau fructele cu conținut ridicat de potasiu și magneziu, iod, vitamine și minerale. Printre cele mai recomadate fructe in regimul Dolce Vita se numără:

  • merele – ajută la digestie;
  • perele – au rol antiinflamator;
  • bananele – au un impact puternic asupra resurselor de energie. Acestea pot înlocui foarte bine cafeaua;
  • piersicile – deși au un conținut mare de fructoză, care este un îndulcitor natural, acestea vă vor ajuta să renunțați treptat la dulciuri și băuturi carbogazoase.

Dacă vă doriți să țineți un regim alimentar și optați pentru regimul Dolce Vita pentru cât de variat este, puteți apela la combinațiile de gusturi și texturi. Pentru aceasta folosiți cu încredere legumele de orice fel, nu le gătiți prea mult și țineți cont de cât de bogate sunt în acizi grași. În regimul Dolce Vita se recomandă să consumați legumele ca atare, fără să le alăturați cu proteină animală (carnea slabă de pui este excepția care întărește regula). Legumele care stau la baza regimului Dolce Vita sunt:

  • fasolea, lintea sau năutul – pe lângă rolul lor stabilizator, acestea ajută organismul să absoarbă cantitatea necesară de nutrienți, fără a asimila grăsimi suplimentare;
  • morcovii și rădăcinoasele, în general – deși tentația de a le fierbe este mare, căutați să le gătiți cât mai puțin. Ideal ar fi să le consumați în salate și să le asezonați cu citrice. Combinația intensifică procesul de digestie;
  • verdeața – spanacul, pătrunjelul, mărarul sau rozmarinul nu trebuie folosite doar pentru asezonare și condimentare. Acestea se pot consuma în salate, reglând combinația de savoare prin adăugarea de suc de lămâie sau iaurt degresat.

Regimul Dolce Vita – alimente de bază

Organismul nostru are nevoie de substanțe nutritive obținute din tot felul de alimente așa că, dacă elementele de bază sunt fructele și legumele crude, echilibrul regimului este dat de proteine, carbohidrați și grăsimi sănătoase. Alte alimente care completează regimul Dolce Vita și sporesc beneficiile acesuia sunt:

  • pește – peștele alb, consumat des și gătit fără grăsimi procesate va face minuni cu silueta dumneavoastră;
  • carne slabă – de preferat carne albă, din pui și curcan. Se exclude orice fel de carne roșie, bogată în grăsimi;
  • cereale integrale – vă vor da un plus de energie și vă vor ajuta să renunțați la ulei și alte grăsimi vegetale;
  • ulei de măsline – se recomandă un consum de maximum două linguri pe zi, în salate și în procesul de gătire a cărnurilor.

Beneficiile regimului Dolce Vita

Regimul Dolce Vita este foarte potrivit pentru perioadele calde ale anului și poate fi tratat drept o cură de detoxifiere. Dieta ușoară este foarte permisivă întocmai pentru că nu se dorește o slăbire bruscă, ci una lentă, blândă cu organismul nostru. Printre cele mai importante avantaje ale unei astfel de alimentații se numără:

  • slăbirea lentă, de maximum cinci kilograme în decursul unei luni;
  • posibilitatea de a combina alimentele preferate cu legumele sau fructele corespunzătoare;
  • regimul Dolce Vita este un regim sățios, astfel evitați înfometarea și senzațiile de poftă;
  • alimentele combinate în regimul Dolce Vita combat multe boli și afecțiuni, mai ales de natură cardiacă sau neurologică.

Avantaje pentru regimul Dolce Vita

Regimul Dolce Vita este un regim echilibrat din punctul de vedere nutritiv, deci nu există riscul să apară carenţe.
– Aduce numeroase beneficii sănătăţii: previne aparitia maladiilor cardiovasculare, scade nivelul colesterolului, are efecte anti-diabet.
– Regimul Dolce Vita este uşor de respectat dacă eşti amatoare de fructe, legume şi peşte.
– Nu trebuie să ţii socoteala caloriilor.
– Nu este un regim frustrant, deci nu vei fi chinuită de foame.
– Cu regimul Dolce Vita slăbești într-un timp lung, dar riscul să recuperezi kilogramele pierdute este minim.

Dezavantaj

– Regimul Dolce Vita este greu de respectat de către persoanele care nu agreează legumele, fructele şi peştele.
– În regimul Dolce Vita pierderea în greutate este lentă, in jur de unul-două kg pe lună.

MENIU PENTRU O ZI

– Mic dejun: ceai sau cafea fără zahăr, salată de fructe proaspete, o felie de pâine integrală, un iaurt natural.
– Prânz: salată de crudităţi cu ceapă, usturoi şi plante aromatice, 150 g pește gătit în folie la cuptor, 100 g legume verzi preparate la aburi asezonate cu o lingură de ulei de măsline, 50 g paste făinoase (preferabil integrale), un fruct.
– Gustare: un ou fiert tare şi o roşie sau brânză degresată şi un ciorchine de strugure.
– Cină: supă de legume, 50 g piept de pui, brânză degresată, un fruct.

Rețetă recomandată pentru regimul Dolce Vita – Salată Caesar cu pui

Ingrediente:

  • o salată verde
  • o jumătate de baghetă
  • ulei de măsline
  • un piept de pui
  • o lingură de muștar
  • 50 de grame de parmezan
  • 50 de grame de file de anșoa
  • 2-3 căței de usturoi
  • o lingură de sos Worcester
  • o linguriță de oțet
  • sare și piper după gust

Mod de preparare: Mai întâi se pregătesc crutoanele din pâine: cuburile din baghetă se pun într-o tavă medie, pentru cuptor, se adaugă peste ele un cățel de usturoi ras, sare, piper și puțin ulei de măsline. Crutoanele se vor găti la 180 de grade pentru un sfert de oră.

Se condimentează carnea de pui cu sare și piper, apoi aceasta se gătește pe o tigaie grill tapetată cu ulei, pentru patru-cinci minute, pe fiecare parte. Aceasta se va tăia în felii potrivite și se va adăuga la final în bolul de salată.

Dressing-ul pentru salata Caesar se pregătește prin raderea parmezanului pe răzătoarea mică și amestecarea acestuia cu sosul Worcester, oțet, muștar, sare și usturoiul rămas. Puteți face această operațiune cu ajutorul unui blender, caz în care adăugați și fileurile de anșoa acolo. Puteți, de asemenea, să le tăiați cu un cuțit, în bucăți mici…

Pentru a monta salata, rupeți mai întâi frunzele de salată verde și puneți-le într-un bol încăpător. Adăugați crutoanele, având grijă să le distribuiți uniform, apoi dressing-ul și, la final, pieptul de pui. Amestecați salata și consumați-o, ideal, la masa de prânz. Poftă bună!