Exercitii pilates care te vor ajuta sa slabesti acasa la tine

1172

Aceste exercitii pilates sunt o buna modalitate de a te mentine in forma, fara a fi nevoita sa mergi la sala. De aceea, iti oferim cateva exemple de exercitii pilates benefice corpului, deoarece ard grasimile si intaresc musculatura.

Exercitii pilates

Aceste exercitii fizice au fost denumite dupa Joseph Pilates, cel care le-a creat in urma faptului ca in copilarie suferise de rahitism si astm, deoarece si-a dorit si a fost determinat sa capete forta si sa isi intareasca trupul. A studiat yoga, arte martiale, meditatie Zen si exercitii grecesti si romane. Spre finalul Primului Razboi Mondial, Joseph Pilates a lucrat ca infirmier la un spital, unde a inceput sa ii ajute pe soldati sa faca recuperari prin miscari terapeutice. A atasat arcuri paturilor spitalului pentru a sustine membrele pacientilor in timp ce ii ajuta sa faca recuperarile, iar el si medicii au observat ca pacientii se recupereaza mai rapid. Unica la acea vreme, metoda Pilates a permis si incurajat miscarea in stadiul timpuriu al procesului de reabilitare prin faptul ca a oferit asistenta necesara. Aceasta metoda a dus ulterior la dezvoltarea versiunii actuale, care consta intr-o combinatie de aproximativ 50 de exercitii fizice simple si repetitive care solicita muschii. Practicand exercitii pilates vei reusi sa iti mentii contidia fizica intr-o stare excelenta si te vei si motiva in acelasi timp, deoarece te vei simti mult mai bine.

Cine poate face exercitii pilates?

Aceste tipuri de exercitii pot fi practicate de catre oricine, femei si barbati, de la adolescenti pana la persoanele in varsta, indiferent ca au nevoie de acestea pentru intretinere sau recuperare. Atat amatorii, cat si profesionistii in diverse sporturi le pot practica fara probleme.

Exercitii pilates usor de facut

Anumite exercitii pilates sunt mai usor de facut fata de altele si exista o multime de cai prin care se pot invata. Datorita faptului ca aceste exercitii fizice au devenit tot mai populare in toata lumea, exista peste tot sali si instructori. Insa, nu este neaparat nevoie sa te deplasezi la o astfel de sala sau de echipamente sofisticate, deoarece poti face si acasa anumite tipuri de pilates care sunt mai usoare, mai ales daca esti incepatoare sau amatoare.

Ai nevoie de haine sport confortabile si poti invata cum sa le practici urmarind diverse clipuri sau instructiuni de pe Internet. Odata ce inveti cum sa respiri adecvat si sa ai o postura corecta, vei avea mult mai multa forta incat sa faci miscarile in mod eficient.

Exercitii pilates pentru slabit

Majoritatea persoanelor care practica exercitii pilates au observat ca au pierdut in greutate in timp. Aceste tipuri de exercitii, practicate cu regularitate, pe termen indelungat, ofera rezultate uimitoare, intrucat transforma corpul: vei slabi, iar muschii ti se vor tonifia, vei avea o silueta zvelta, echilibrata si o postura corecta, te vei misca mai usor si cu gratie – toate acestea te vor face sa te simti in forma.

Pentru a pierde in greutate, este necesar sa arzi mai multe calorii decat asimilezi, iar aceste tipuri de exercitii te ajuta sa slabesti. Combina exercitii de aerobic cu cele pilates si vei reusi, in timp, sa iti atingi obiectivul in privinta greutatii dorite.

Top 8 exercitii pilates

 1.         Ridicarea prin curbare este unul dintre exercitiile pilates clasice, excelente pentru muschii abdominali.

Cum se face:

Acesta este unul dintre acele exercitii pilates care presupun urmatoarele etape: intinde-te pe podea si tine picioarele drepte. Ridica bratele si lasa-le pe spate. Inspira si ridica mainile deasuprea capului, iar barbia adu-o spre piept si in acelasi timp curbeaza-ti si spatele. Apoi expira si continua sa iti curbezi spatele pana spre varful degetelor de la picioare. In timpul exercitiului, ai grija sa iti tii picioarele drepte. Revino la pozitia initiala incet, inspirand aer pana la jumatatea distantei, apoi expira pana ajungi din nou intinsa pe spate, ca la inceput.

2. Ridicarea spre varfuri este unul dintre acele exercitii pilates care stimuleaza coloana vertebrala.

Cum se face:

Pentru a face acest tip de exercitii pilates trebuie sa tii cont de pasii urmatori: intinde-te pe spate, tine picioarele drepte si varfurile degetelor intinse. Ridica incet genunchii spre piept, apoi ridica picioarele in asa fel incat sa formeze un unghi drept cu trunchiul. Stand asa, pune mainile la ceafa si ridica umerii si capul atat cat poti, ramai in aceasta pozitie cateva secunde, apoi revino incet la pozitia initiala. Repeta exercitiul de cateva ori.

3.    Rotirea piciorului este unul dintre cele mai bune exercitii pilates pentru inima.

Cum se face:

Pentru a practica acest tip de exercitii pilates este necesar sa ai in vedere aceste instructiuni: stai pe spate cu picioarele intinse si bratele pe langa corp. Indoaie un picior, iar pe celalalt tine-l drept. In timp ce iti incordezi abdomenul, ridica piciorul la 90 de grade fata de podea. Roteste-l incet spre exterior, ca si cum ai desena un semicerc, apoi revino in pozitia initiala.

Exercitiul se repeta de zece ori cu fiecare picior, in doua serii.

4.      Incrucisarea este un exercitiu care antreneaza muschii oblici externi.

Cum se face:

Iata cum trebuie sa procedezi pentru a face acest tip de exercitii pilates: intinsa pe spate, ridica picioarele si indoaie genunchii, astfel incat tibia sa fie paralela cu podeaua. Pune mainile pe ceafa si ridica umerii si capul. Expira si rasuceste trunchiul corpului astfel incat umarul drept sa fie indreptat spre genunchiul stang, timp in care intinzi piciorul drept la 45 de grade. Se repeta miscarea si pe partea cealalta.

5.      Miscarea in forma de V este mult mai eficienta decat abdomenele obisnuite.

Cum se face:

Acest tip de exercitii pilates implica urmatoatele: intinde-te pe spate si ridica picioarele la 45 de grade fata de podea. Trage aer in piept si intinde bratele deasupra capului. In acelasi timp, ridica umerii, gatul si capul. Expira si indreapta-te in fata, intinzand mainile catre genunchi, in asa fel incat corpul tau sa formeze litera V.

6.      Flotari cu sarituri

Cum se fac:

Flotarile sunt si ele niste exercitii pilates. Iata cum se fac in mod corect: in pozitie de drepti, stai cu picioarele apropiate si coboara incet trunchiul, atingand cu mainile podeaua. Apoi intinde mainile pe podea pana cand ajungi in pozitie de flotare. Indoaie coatele ca sa faci o flotare, apoi trage inapoi mainile pana la picioare, ajungand in pozitia initiala. Fa o genuflexiune indoind genunchii si fa o saritura in inaltime. Repeta exercitiul.

7.    Intinderea bratelor si picioarelor este un exercitiu bun pentru muschii oblici, ajuta la antrenarea masei musculare si arderea grasimilor.

Cum se face:

Acesta este unul dintre acele exercitii pilates care se realizeaza astfel: stai intinsa pe spate, impinge la piept genunchii, ridica umerii si capul, si pune-ti mainile in jurul tibiei. Inspira si trage picioarele si bratele in directii opuse, fiecare formand un unghi de 45 de grade cu podeaua. Expira si impinge iarasi genunchii spre piept.

8.      Exercitiul cu mingea ajuta la arderea grasimilor de pe picioare si solduri.

Cum se face:

Acesta se numara printre acele exercitii pilates usor de facut. Pune o minge de fitness langa saltea. Intinde-te pe spate, ridica picioarele pe minge si sprijina-le pe ea. Ridica soldurile creand o punte. Trage aer in piept, ridica piciorul drept la 90 grade si intinde-l catre tavan. Inspira si expira, timp in care traseaza cercuri in aer cu piciorul. Exercitiul se repeta si cu piciorul celalalt.

Cat de bine este sa practici exercitii pilates?

Iata care sunt beneficiile de care poti avea parte daca incepi sa faci exercitii pilates:

• Daca practici exercitii pilates vei obtine o mai buna coordonare a trupului, mintii si spiritului, deoarece aceste exercitii se bazeaza pe urmatoarele principii: centrarea, controlul, concentrarea, precizia, respiratia si fluxul.

• Spre deosebire de alte feluri de exercitii fizice, acestea nu se axeaza doar pe anumite parti ale corpului, ci asupra tuturor. Practicand pilates, nu vei neglija nicio parte a trupului, intrucat antrenamentele se concentreaza pe dobandirea fortei si lucreaza asupra intregului corp. Aceste exercitii duc la o mai buna rezistenta, dezvolta muschii intr-un mod echilibrat si se obtine o flexibilitate optima, care sporeste modul in care se misca incheieturile. Faptul ca se focalizeaza asupra fitnessului la nivelul intregului corp fac din pilates niste exercitii fizice greu de egalat comparativ cu altele si reprezinta baza pentru orice tip de miscare iti doresti sa faci. Este un inceput perfect pentru orice sport ai vrea sa practici la un moment dat.

• Un alt beneficiu important pe care il aduc cele mai eficiente exercitii pilates este ca sunt adaptabile orcaror nevoi si se realizeaza in functie de mai multe niveluri. Indiferent ca te afli la nivelul incepator, la cel mediu sau te incadrezi la cel profesionist (cum sunt atletii, de exemplu), exista diferite grade la care poti practica pilates, astfel incat sa se muleze pe necesitatile tale. Aceasta abordare personalizata, care poate suferi modificari pentru ajustarea individuala, face ca pilates sa fie niste exercitii fizice accesibile tuturor, dupa cum am mentionat si la inceputul acestui articol.

• Aceste tipuri de exercitii implica tot corpul, chiar si gleznele si talpile. Nicio grupa de muschi nu este suprasolicitata sau nelucrata, ci se mentine un echilibru pentru fiecare. In plus, va scadea considerabil sau chiar se va elimina sansa de a te accidenta. O multime de sportivi si atleti profesionisti practica pilates pe langa antrenamentul propriu-zis.

Exercitii pilates pentru o viata mai buna

Beneficiile practicarii acestor exercitii pilates se resimt nu doar din punctul de vedere fizic, ci si in privinta aspectelor vietii: sunt sanse mari sa ti se imbunatateasca somnul si calitatea vietii sexuale, vei fi mult mai energica, datorita faptului ca aceste exercitii sporesc circulatia sangvina si felul in care respiri, stimuleaza muschii si ajuta coloana, ofera flexibilitate si intreg organismul are de beneficiat de pe urma practicarii lor.

Aceste exercitii pilates imbunatatesc postura, iar acest lucru iti va creste stima de sine. Incepe cu miscarile fundamentale de pilates si apoi progreseaza catre cele care necesita echipament. Vei observa postura frumoasa pe care o vei dobandi in urma practicarii exercitiilor pilates. Tot datorita eficientei acestora foarte multe persoane care au probleme cu durerile de spate aleg sa le practice…

Exercitii pilates pentru acasa – Video