Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / 5 sfaturi pentru a castiga energie si a scapa de oboseala

5 sfaturi pentru a castiga energie si a scapa de oboseala

Poate nu exista vreo metoda pentru a scapa de cerintele vietii moderne, dar cu siguranta poti lupta cu oboseala si imbunatati felul in care faci fata vietii, urmand aceste cinci sfaturi pentru a castiga energie si a scapa de oboseala.

5 sfaturi pentru a castiga energie si a scapa de oboseala

In ziua de azi, multe femei se suprasolicita incercand sa faca fata serviciului, familiei, treburilor casnice, angajamentelor sociale si au mai putin timp pentru ele insele.

1.    Mananca la o ora dupa ce ai facut miscare sau fa fata efectelor neuropeptidei Y, un neurotransmitator care ajuta la reglarea dorintei de a manca si a nivelului de energie depozitat ca grasime. Daca sari peste micul dejun si peste alte mese, ajungi sa ai un nivel ridicat al acestui hormon.

2.    Recunoaste ca stresul te poate face sa mananci mai mult. Te trezesti tarziu, sari peste micul dejun, te lupti cu traficul si astfel nivelul tau de stres explodeaza. Creste nivelul cortizolului si poti ajunge sa mananci prea mult.

3.    Alege o combinatie: carbohidrati, proteine si grasimi. Alege carbohidratii bogati in fibre si apa – reprezinta sun mod mai usor de a te satura. Proteinele te ajuta si ele sa te simti satula. Grasimile sanatoase precum nucile sau iaurtul iti pot fi de folos.
Pentru micul dejun poti alege un bol de ovaz cu o jumatate de banana feliata, putine afine, cateva nuci si un ou. Dupa o ora, consuma o gustare ce consta intr-un mar sau branza. Pranzul poate fi chili si o salata.

4.    Mananca mai putina mancare si mai des. Modul in care distribui caloriile in timpul unei zile afecteaza insulina, glicemia, colesterolul, cortizolul, atentia.
Daca mananci prea mult, te poti simti somnoroasa. Hormonul numit colecystokinina iti poate da o astfel de stare si te poate face sa mananci prea mult la o masa. Mananca portii mici de mancare, chiar daca iei micul dejun si acasa si la serviciu.

5.    Dormi bine noaptea. Astfel, iti vei controla apetitul. Un somn inadecvat te poate face sa mananci mai mult, pentru ca iti afecteaza hormonii ce regleaza apetitul. Daca nu dormi destul, iti va fi foame si daca organismul tau nu are nevoie de mancare…

Sfat: trebuie sa fii in forma! Astfel, capacitatea corpului tau va creste si nu te vei mai simti atat de obosita. In plus, oamenii care fac exercitii fizice timp de 150 minute pe saptamana (30 minute, cinci zile pe saptamana) dorm mai bine decat cei care nu fac deloc miscare.