Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / 8 mirodenii sanatoase

8 mirodenii sanatoase

Aceste mirodenii sanatoase aromatice nu prezinta motive de ingrijorare in cazul in care obisnuim sa tinem sub control nivelurile colesterolului si al sodiului; in plus, mancarea va fi plina de savoare!

Se pare ca ducem mereu o lupta intre a consuma hrana sanatoasa, buna pentru organismul nostru si a manca ceva care ne place foarte mult, dar nu este benefic pentru sanatate.

8 mirodenii sanatoase

Aceste mirodenii sanatoase aromatice se gasesc frecvent in bucataria fiecarei gospodine insa dincolo de acest fapt, ele reprezinta niste metode bune in lupta contra durerilor si pentru a asigura longevitatea. Va invitam sa cititi in randurile ce urmeaza despre beneficiile surprinzatoare aduse organismului nostru de catre aceste 8 mirodenii sanatoase.

De ce sa consumam mirodenii sanatoase

Scortisoara: Unele cercetari indica faptul ca scortisoara scade nivelul zaharului din sange la persoanele cu diabet de tipul II si reduce si nivelul colesterolului. De asemenea, scortisoara este considerata a fi o sursa foarte buna de fibre (4 grame per lingura).

Nucsoara: Aceasta mirodenie folosita cu precadere pentru coacere, este o solutie pentru problemele stomacale si lupta puternic impotriva ciupercilor si bacteriilor din organism. Nucsoara este o sursa importanta de fibre care ajuta la eliminarea petelor de pe piele (provocate, de exemplu, de acnee) atunci cand se aplica direct pe aceasta.

Coriandrul: Bogat in vitamina K, coriandrul este bun pentru imbunatatirea rezistentei oaselor si ajuta in cazul cheagurilor de sange.

Anasonul: Acest condiment are mai degraba o aroma dulceaga. Ansonul este cunoscut pentru calmarea stomacului iritat si ajuta, de asemenea, impotriva tusei si a curgerii nasului. Mirodenia acesta are calitati asemanatoare estrogenului, cu alte cuvinte, creste nivelul fluxului de lapte pentru mamele care alapteaza la san, este de ajutor si in cazul simptomelor menstruale, iar pe de alta parte, creste libidoul. Anasonul este o sursa importanta de fibre, calciu si fier.

Chimionul: Conform cercetarilor, acest condiment ajuta in cazul diabeticilor in sensul ca mentine sub control nivelul zaharului din sange, ca si scortisoara. Chimionul contine in proprietatile sale anumiti germeni care lupta pentru prevenirea ulcerului stomacal; in plus, reprezinta o sursa bogata de calciu, fier si magneziu.

Chimenul dulce: Asemanator cu chimionul, chimenul dulce are o aroma de lemn dulce. Acest condiment este de ajutor in inabusirea arsurilor de la stomac si are un rol in temperarea balonarii, a gazelor si a altor probleme digestive.

Ginsengul: Cu toate ca exista forme variate de ginseng, studiile arata ca acesta, in general, reduce nivelul zaharului din sange la bolnavii cu diabet de tipul II. Studiile arata ca ginsengul poate incetiti cresterea cancerului colorectal, poate reduce perioada in care frigul rezista in organism si creste nivelul imunitatii.

Ghimbirul: Cunoscut pentru efectul calmant in cazul greturilor provocate de sarcina, ghimbirul este folosit cu acelasi scop si in chimioterapie si pentru raul de masina. Unele cercetari arata ca ghimbirul este folosit ca sedativ usor in tratamentele pentru artrita, dureri ale articulatiilor si in cazurile de febra musculara.