Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Adevarul despre proteine

Adevarul despre proteine

Cand ne gandim la proteine, cei mai multi dintre noi avem in gand o bucata de friptura. Ceea ce nu stiti despre proteine este ca exista multe surse vegetariene de proteine. Invata mai multe despre proteine si despre ce trebuie facut pentru a primi zilnic cantitatea de proteine optima pentru organismul tau.

Adevarul despre proteine

Proteinele sunt esentiale pentru cateva din functiile corpului tau. De fapt, ele sunt 20 % din greutatea ta si te ajuta sa sintetizezi enzimele, hormonii si importante structuri celulare. Ajuta si la mentinerea echilibrului fluidelor si la formarea anticorpilor ce protejeaza corpul de infectii. Nu putem supravietui fara proteinele potrivite.

Proteinele ne ajuta sa ne simtim satui dupa o masa. Oamenii care nu consuma destule proteine mananca mai mult si nu se satura.

Ce este proteina mai exact?

Proteinele sunt un complex molecular, format dintr-o combinatie de diferiti aminoacizi importanti pentru structura corpului, adica pentru formarea de celule sanatoase, de enzime, anticorpi si muschi. Proteinele sunt o sursa importanta de energie. Un gram de proteine iti da patru grame de calorii de energie.

De cate proteine am nevoie?

Se recomanda ca toti barbatii si toate femeile de peste 19 ani sa consume cel putin 0.8 grame pe kg de masa corporala/zi. Asta inseamna ca o femeie care cantareste 59 kg ar trebui sa primeasca cel putin 48 grame de proteine pe zi, ceea ce poate fi tradus prin 200 grame de somon sau sapte oua. Acesta ar fi minimul necesar. In functie de activitatile tale zilnice, s-ar putea sa nu primesti suficiente proteine.

Daca primesti prea putine proteine, te poti simti slabit sau masa ta musculara ar putea scadea. Metabolismul tau este incetinit si ai putea sa incepi sa te ingrasi. De asemenea, sistemul tau imunitar incepe sa slabeasca.

De aceea, toata lumea ar trebui sa consume cel putin 25 grame la fiecare masa. Asta inseamna 75 grame pe zi.

Care sunt cele mai bune surse de proteine?

Cand te gandesti la cele mai bune surse de proteine, iti apar in minte imagini cu fripturi, piepturi de pui, tofu sau oua crude. Exista totusi multe surse surprinzatoare de proteine in magazine, care iti pot da cele 25 grame necesare la fiecare masa.

De exemplu, cartofii copti sunt o buna sursa. Un cartof mediu are cam cinci grame de proteine, dar trebuie sa il mananci cu coaja.

Iaurtul grecesc este o alta sursa buna de proteine, dar branza cottage este o alegere mult mai buna. Sunt 28 grame de proteine in 200 grame…

In ceea ce priveste cerealele care contin proteine, quinoa este cea mai buna alegere. Contine patru grame la 100 grame.

Save

Loading..