Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Alimente pentru micul dejun care lupta impotriva cancerului

Alimente pentru micul dejun care lupta impotriva cancerului

Mancarea are o putere surprinzatoare de a te proteja de aparitia cancerului. Poti incepe sa-ti protejezi corpul inca de la micul dejun cu cateva alimente care lupta impotriva cancerului.

Alimente pentru micul dejun care lupta impotriva cancerului

Celulele canceroase apar mereu in corpurile noastre. Exista anumite mancaruri ce contin nutrienti care pot opri cresterea celulelor canceroase si chiar le pot distruge pe cele deja aparute. Daca mancam asfel de produse, putem reduce riscul de aparitie a cancerului cu 40 pana la 60%.

Iata 4 produse simple pentru micul dejun care lupta cu cancerul:

1.    Papaya
In iaurtul de dimineata pune cateva feliute de papaya. Culoarea rosiatica a papayei vine de la lycopen, un antioxidant puternic care se gaseste si in rosii. Papaya contine si un carotenoid numit beta-cryptoxanthin. Impreuna, acesti compusi naturali blocheaza radicalii liberi care pot duce la aparitia cancerului si pot dustruge chiar si celulele canceroase.

Papaya poate chiar impiedica aparitia cancerului cervical. Consuma o papaya pe saptamana. Taie un fruct de papaya in bucati si depoziteaza-le intr-o punga de plastic in frigider.

2. Soia

Incearca sa consumi iaurt de soia. Timp de ani de zile cercetatorii au incercat sa afle daca soia ajuta la lupta impotriva cancerului. Raspunsul este: da, soia lupta impotriva cancerului.

Studiile au arata ca o portie de soia pe zi (iaurt de soia, lapte de soia sau tofu) poate reduce cu 30% riscul de aparitie a cancerului de san. Si femeile care au fost tratate pentru cancer la san pot obtine beneficii consumand soia. Adica se reduce cu 30% riscul de reaparitie a cancerului daca introduc in dieta lor produse de soia. Soia are proprietati benefice pentru sanatate datorita compusilor numiti isoflavonoizi.

3.    Susan
Peste cerealele de dimineata presara cateva seminte de susan. Iti vor face cerealele crocante. In plus, semintele de susan sunt pline de vitamina E, un puternic antioxidant. Aceste seimnte ajuta la echilibrarea nivelului hormonilor. Astfel, poti preveni cancerul de san sau cel uterin.

Consuma 1-2 linguri de susan o data sau de doua ori pe saptamana. Daca vrei, poti consuma aceste seminte si seara, presarate pe o salata.

Pentru mai multa putere de lupta impotriva cancerului mananca cereale bogate in fibre precum ovazul sau tarate. Fibrele din aceste cereale reduc riscul de aparitie a cancerului de colon.

4.    Spanacul
Faci o omleta si te gandesti cu ce ai putea sa o umpli. Ce zici de niste spanac? Este plin de acid folic, o vitamina B care ajuta la repararea celulelor ADN. Daca aceste celule raman degradate apare riscul de aparitie a cancerului.

Spanacul poate fi consumat proaspat, inabusit sau sote. Daca nu vrei sa mananci spanac poti alege varza kale, cea furajera sau broccoli. Si acestea contin acid folic si imbunatatesc abilitatea ficatului de a scapa corpul de toxinele ce produc celule canceroase.

Doua portii de spanac pe saptamana sunt de ajutor, dar este recomandat sa consumi vegetale verzi in fiecare zi.

Omleta contine o cantitate destul de mare de colesterol si nu are deloc fibre. Asa ca poti incerca sa o inlocuiesti cu tofu. Este aproape la fel ca albusul de ou si absoarbe repede aromele condimentelor si a sosurilor. O reteta speciala pentru micul dejun contine tofu, spanac si cartofi si putin turmeric.

5.    Smoothie anti-cancer pentru micul dejun
Nu e nimic mai rapid de pregatit la micul dejun decat un smoothie ce contine ingredientele potrivite. Acest smoothie lupta cu succes impotriva cancerului.

Foloseste afine inghetate, o banana si 30 ml de lapte de migdale sau de soia. Pune-le intr-un blender, amesteca-le la viteza mica si apoi la viteza mai mare. Este un smoothie delicios.

Culoarea bogata a afinelor vine de la anthocyanine. Acestia sunt antioxidanti naturali care neutralizeaza radicalii liberi. Afinele previn aparitia infectiilor urinare.
Pentru varietate, poti adauga un mango sau varza kale la smoothie-ul tau.

Un bonus sanatos
Pe langa proprietatile de prevenire a cancerului, papaya, spanacul si afinele contin multe fibre. Este un aspect foarte important pentru ca fibrele te ajuta sa te saturi mai repede si nu contin multe calorii. Ajuta deci la mentinerea unei greutati ideale.

Persoanele care mananca micul dejun sunt cu 80% mai putin predispuse la obezitate decat la cele care sar peste aceasta masa. Daca nu iei micul dejun, o sa ajungi sa mananci mai mult in timpul zilei si astfel vei absoarbe mai multe calorii.

Daca nu esti sigura de papaya, semintele de susan, spanac sau de alte alegeri sanatoase sau, daca nu prea ai timp de micul dejun, incearca sa le consumi totusi timp de 3 saptamani. Vei vedea diferenta.