Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Care este cea mai bună ciocolată și cât trebuie să mâncăm într-o zi?

Care este cea mai bună ciocolată și cât trebuie să mâncăm într-o zi?

Considerată rețeta chimică a fericirii, ciocolata este unul dintre cele mai iubite, dar și controversate alimente de pe întreg mapamondul. Industria ciocolatei s-a diversificat atât de mult în ultimele decenii, încât este greu să ne decidem asupra unui sortiment atunci când ajungem în fața raionului de ciocolată într-un supermarket.

Care este cea mai bună ciocolată și cât trebuie să mâncăm într-o zi

Cu lapte, alune, umplutură de cireșe sau căpșuni, albă sau neagră, cu mentă sau migdale, ciocolata este întotdeauna o încântare pentru papilele gustative. Cu toate acestea, consumată în exces, ciocolata poate dăuna. Deși până acum nu s-a putut dovedi că ar provoca un consum compulsiv, puțini sunt aceia care se opresc la un singur cub de ciocolată sau la o singură pralină după ce au luat prima mușcătură. Totuși, specialiștii susțin că nu este indicat să mâncăm mai mult de două pătrățele pe zi, întrucât o cantitate mai mare poate avea efecte negative asupra sănătății organismului. Astfel, excesul de ciocolată poate afecta ficatul, pielea și poate duce la obezitate.

Principalele tipuri de ciocolată sunt ciocolata cu lapte, ciocolata neagră și ciocolata albă.

  1. Ciocolata cu lapte este un produs dulce și aromat conținând un minimum de 25% boabe de cacao și 12% adaos de lapte. Grăsimile din lapte sunt responsabile pentru textura sa fină și gustul dulce.
  2. Ciocolata neagră este produsă din semințele arborelui de cacao, reprezentând una dintre cele mai importante surse de antioxidanți. Cu cât procentul de cacao este mai mare, cu atât valoarea nutritivă și numărul antioxidanților sunt mai mari. Ciocolata neagră este considerată mult mai sănătoasă decât celelate tipuri de ciocolată existente.
  3. Ciocolata albă, din punct de vedere tehnic, nu este considerată ciocolată, deoarece nu este preparată din boabele de cacao, ci din untul de cacao din care particulele solide au fost îndepărtate. Mai mult, untul de caco este combinat cu lapte și zahăr în cantități destul de mari. Așadar, aceasta este mai puțin nutritivă decât celelate două tipuri, dar nu mai puțin delicioasă.

Așadar, deși toate tipurile de ciocolată enumerate sunt delicioase, topindu-se în gură atât la propriu, cât și la figurat, nu toate prezintă aceleași proprietăți nutritive. Dintre toate tipurile de ciocolată, nutriționiștii recomandă ciocolata neagră. Cu cât conținutul de cacao pură este mai ridicat, peste 70%, cu atât mai multe beneficii nutriționale va avea. Un alt avantaj pe care acest tip de ciocolată îl prezintă este conținutul scăzut de zahăr. Așadar, în războiul dulce dintre aceste varietăți de ciocolată, cea neagră câștigă puncte suplimentare la capitolul sănătate.

Ciocolata sau „mâncarea zeilor”, așa cum s-ar traduce denumirea științifică a arborelui de cacao, reușește să transforme o simplă gustare într-un deliciu divin. Cu toate acestea, nu trebuie niciodată uitată regula de aur în ceea ce privește acest aliment: ciocolata trebuie consumată în cantități reduse. De asemenea, atunci când consumăm ciocolată, chiar și pe cea neagră, trebuie redus pe cât posibil numărul de calorii din alimentație. Medicii recomandă includerea sa în combinații alimentare diverse cum ar fi, de exemplu, fructele, iaurturile sau cerealele. În concluzie, ciocolata nu trebuie evitată, ci doar consumată cu moderație…