Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Ce înseamnă să fii vegetarian – avantaje şi dezavantaje

Ce înseamnă să fii vegetarian – avantaje şi dezavantaje

Să fii vegetarian poate avea înţelesuri diferite: nu poţi mânca nimic din ceea ce are faţă (pasăre, animal), însă poţi mânca anumite produse de origine animală. Să fii vegan înseamnă însă că nu poţi mânca niciun fel de produs animal, de orice fel ar fi.

Să renunţi cu totul la carne, poate fi un lucru destul de dificil, dar să fii sigur că are foarte multe avantaje. Avantajele şi dezavantajele de a fi vegetarian depind cel mai mult şi mai tare de care este cauza deciziei şi, mai ales, cât de motivat eşti pentru a te ţine de acest stil de viaţă.

vegetarian

Persoanele care renunţă la carne din motive legate de sănătate sunt în stare să vadă numai dezavantajele, pe când cei ce renunţă din motive etice, nu văd o cale mai bună decât aceasta.

Avantaje să fii vegetarian:

  • Primul dintre avantajele de a fi vegetarian ar fi acela că studiile recente au arătat că vegetarienii îmbătrânesc la nivel mental mai târziu faţă de cei ce mănâncă în mod normal toate celelalte produse animale. Se pare că este o legătură destul de puternică şi între a fi vegetarian şi reducerea riscului apariţiei demenţei.
  • Pentru sănătatea colonului – această dietă în sine poate îmbunătăţi starea actuală a colonului, deoarece în mare parte, vina este a cărnii roşii.
  • Plantele, legumele sunt mult mai uşor de digerat şi organismul absoarbe mult mai repede nutrienţii de care are mare nevoie.
  • Lucruri teribile li se întâmplă animalelor doar pentru producerea anumitor mâncăruri. Să elimini carnea şi restul din alimentația ta, poate fi un mod mult mai bun, mai frumos de a trăi.
  • Este mult mai bun pentru Planetă – întregul proces pentru creşterea şi depozitarea animalelor, nu este din niciun punct de vedere bun pentru mediul înconjurător.

Dezavantaje să fii vegetarian:

  • Nutriţia este primul dintre ele – vegetarianismul poate nu este de ajuns pentru unii dintre noi, în special pentru copii şi bătrâni. Vegetarienii mai stricţi pot ajunge la lipsuri serioase de Omega 3, acizi graşi, care sunt cruciali pentru dezvoltarea şi funcţionarea creierului.
  • Există o posibilitate destul de mare ca şi aşa să nu mănânci sănătos. Vegetarianismul nu înseamnă în mod automat şi o dietă sănătoasă. Doar pentru că nu adaugi carne sau bacon în salată, asta nu înseamnă că mănânci bine. Un exemplu sunt cartofii prăjiţi care pot fi consumaţi oricând, însă nu sunt şi o opţiune sănătoasă.
  • Îţi poţi pierde mai mulţi bani şi mai mult timp preparându-ţi fel de fel de reţete vegane. Legumele şi fructele sunt puţin mai scumpe decât restul alimentelor şi, având în vedere că nu ai prea multe opţiuni, poţi aruncă destul de mulţi bani pentru o singură masă…
  • Şi, nu în cele din urmă, este foarte greu să găseşti un loc, în care să mănânci în oraş şi mai ales care să te şi satisfacă, dar să fie şi mancare gustoasă. Aşa că există o posibilitate destul de mare să ieşi în oraş cu fetele şi să vii cu prânzul la pachet, de acasă.
Loading..