Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Ce ouă trebuie să consumăm și de care trebuie să ne ferim

Ce ouă trebuie să consumăm și de care trebuie să ne ferim

Atunci când vine vorba de ouă, toată lumea tinde să se gândească la cele de găină. La fel de bune sunt și cele de prepeliță, struț și bibilică. Ouăle de rață și de gâscă trebuie consumate cu moderație sau chiar evitate, deoarece sunt bogate în colesterol.

oua bune de mancat

Dat fiind faptul că ouăle conțin cantității mari de proteine, acestea reprezintă o parte importantă și indispensabilă din cadrul dietei oamenilor activi. Albușul este extrem de bogat în proteine, fiind de preferat atunci când ținem o dietă, deoarece menține masa musculară, dar poate deveni nociv pentru organism atunci când este consumat în cantități mari. Gălbenușul este bogat în grăsimi sănătoase. Pe lângă proteinele din albuș, un ou conține vitamine și minerale. Valoarea calorică a unui singur ou este de aproximativ 75 de kilocalorii.

Consumați ouă fierte

În general, oamenii  sunt tentați să consume ouă prăjite. Prin acest mod de preparare, valoarea calorică este ridicată, iar așa-numitele grăsimi sănătoase din gălbenuș se transformă în grăsimi nesănătoase. Cea mai sănătoasă metodă de preparare este cea prin care oul se fierbe. În acest fel, calitățile nutriționale nu i se vor modifica.

Oul de găină este cel mai consumat

Cele mai populare ouă din alimentația omului sunt reprezentate de cele de găină, deoarece sunt produse în cantități foarte mari față de celelalte tipuri.

Consumați ouă de prepeliță

Este indicat să încercăm să consumăm ouă de prepeliță. Acestea au o valoare nutrițională mai ridicată față de oul de găină, de aproximativ trei sau patru ori, chiar dacă au un volum mult mai redus (aproximativ nouă grame). Pot fi consumate de mai multe ori pe zi. Conțin proteine, minerale foarte valoroase și antioxidanți.

Oul de rață trebuie consumat cu moderație

Oul de rață conține cantități mari de vitamine, minerale rare, pe care oul de găină nu le conține, și proteine. Gătit, acesta își dublează cantitatea de colesterol, de ceea este recomandată consumarea acestuia cu moderație. Datorită faptului că aceste ouă pot fi contaminate cu ușurință cu Salmonella, se recomandă evitarea consumului zilnic.

Oul de gâscă este o sursă nemaipomenită de vitamina D și complexul de vitamine B

Oul de gâscă este bogat în grăsimi sănătoase, minerale, vitaminele D și B. Un singur ou de gâscă poate asigura aproximativ nouă procente din doza zilnică recomandată de vitamine, calciu și fier. Din cauza dimensiunilor acestuia, se recomandă consumarea unui singur ou pe zi.

Din cauza cantității foarte mari de colesterol, nu se recomandă consumarea acestora în fiecare zi.

Oul de bibilică este sărac în colesterol

Ouăle de bibilică sunt gustoase și foarte sănătoase datorită faptului că acestea conțin o cantitate foarte redusă de grăsimi față de alte tipuri de ouă.

Oul de struț este foarte gustos

Oul de struț este consumat încă din antichitate. Un singur ou de struț este echivalentul a 24 de ouă de găină, iar fieberea sa durează aproximativ o oră. O omletă obținută dintr-un singur ou este suficientă pentru 15 persoane…

Singurele persoane care trebuie să evite aceste alimente sunt cele alergice.

Loading..