Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cele mai bune 10 alimente recomandate pentru îmbunătăţirea florei intestinale

Cele mai bune 10 alimente recomandate pentru îmbunătăţirea florei intestinale

Odată ce dieta noastră ne influenţează bacteriile deţinute, este adevărat: suntem ceea ce consumăm.

alimente recomandate pentru îmbunătăţirea florei intestinale

Ne putem schimba microbiota, cunoscută ca flora intestinală, în doar 24 de ore prin înlocuirea produselor alimentare. Bacteriile din intestin acţionează ca „fundaşi” în acest organ.

În timp, bacteriile intestinale bune formează colonii pentru a combate obezitatea, diabetul de tip 2, probleme ale inimii, câteva tipuri de cancer şi, bineînţeles, bolile ce ţin de afectarea imunităţii. Cu cât diversitatea lor este mai mare, cu atât sunteţi mai în siguranţă.

Printe alimentele care ajută la optimizarea florii intestinale regăsim:

  • Anghinarele– sunt bogate în probiotice, cum e cazul inulinei. Ajută la producerea bacteriilor bune din intestin.
  • Bananele – au rolul de a reface sănătatea coloniilor bacteriene şi de a reduce inflamaţia.

Inflamaţia este redusă datorită nivelului ridicat de K şi Mg. În cazul stomacului deranjat, consumându-le, vă veţi simţi mai bine.

  • Castraveții murați sunt o sursă excelentă de probiotice. E necesară doar o lingură pe zi de castraveți murați pentru a-ți îmbunătăți flora. Aveți grijă să îi cumpărați pe cei fără adaos de zahăr, conservanți sau coloranți alimentari.
  • Ceapa – este bogată în inulină, este o sursă importantă de sulf, care acționează ca o armă împotriva bacteriilor dăunătoare din intestin, eliminând, de asemenea, și toxinele din ficat. Aceleași proprietăți le are și usturoiul. Ceapa luptă împotriva infecțiilor cu ciuperci din corp.
  • Fasolea – ca orice legumă, va ajuta la eliberarea lanțurilor scurte a acizilor grași determinând rezistența celulelor intestinului, îmbunătățind absorbția micronutrienților și ajutându-te să pierzi în greutate. Fasolea hrănește microflora intestinului, are rol în reglarea florei intestinului și la îmbunătățirea memoriei.
  • Iaurtul – dacă nu ești sensibil la produsele lactate, iaurtul este unul dintre cele mai bune și mai accesibile probiotice pe care le poți cumpăra sau chiar produce. Luptă împotriva ciupercilor din corp, este bogat în proteine, scăzut în calorii, iar dacă îl cumperi fără grăsime, poate fi folosit ca substituent al cărnii, datorită cantității mari de proteine deținute. Te poate ajuta să slăbești, deoarece acționează împotriva poftei de mâncare, dar vei avea cantități bogate de calciu, vitamina D și de vitamina B12. Verifică să nu prezinte hormoni, dacă nu i s-a adăugat zahăr și e redus în grăsimi. Ar trebui să conțină culturi active vii, cum ar fi a celor de L. acidophilus și Bifidus.
  • Mămăliga – acest carbohidrat prezintă o componentă fermentabilă. Porumbul, baza mămăligii, deţine meritul promovării unui intestin sănătos. Acest produs ajunge în intestin prin consum, de unde fermentează în numeroase direcţii de acţiune asupra microflorei.
  • Oțetul de mere – majoritatea tipurile de oțet sunt dăunătoare pentru digestia sănătoasă a corpului tău, produc dezastre ficatului, produc alcool după ce sunt realizate. Cu acest alcool se hrănesc ciupercile, bacteriile nedorite și creează o povară uriașă asupra ficatului. Dar oţetul de mere este bogat în enzime, probiotice și vitamina C, este un diuretic natural dacă suferiți de balonare. Cel de mere este, de fapt, bun pentru organismul tău în comparație cu restul. El este bun pentru ficat și ajută la eliminarea toxinelor din corp într-un mod mai rapid și mai eficient.
  • Sparanghelul conține o fibră probiotică denumită inulină. Inulina este bună, deoarece bacteriile bune din intestin se hrănesc cu ea și le ajută pe cele rănite în tractul digestiv să se recupereze. Prezintă 4 g/porție de fibre și este sărac în calorii, în schimb e bogat în vitaminele A, C și B (acid folic, deosebit de important pentru femei).
  • Varza murată – varza, împreună cu sare și apă, este lăsată să fermenteze pentru a produce probiotice, ajutând și la conservarea alimentelor. Varza e un element picant adăugat felurilor de mâncare ce ajută la digestia altor alimente și luptă împotriva poftei de mâncare.

Dacă suferi de probleme digestive, ai un sistem imunitar scăzut sau nu prea mai prezinți energie, încearcă să folosești mai des alimentele prezentate mai sus…