Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cele mai bune fructe de toamna și importanța lor

Cele mai bune fructe de toamna și importanța lor

În continuare vom prezenta în amănunt care sunt cele mai bune fructe care trebuie consumate toamna și de ce este important să le includem în alimentația noastră.

Cele mai bune fructe care trebuie consumate toamna și importanța lor

Toamna a sosit și în această perioadă multe gospodine încep să-și facă proviziile pentru iarnă, astfel încât cămările să fie pline cu tot felul de bunătăți pentru sezonul geros ce va urma. Natura însă a păstrat multe din deliciile sale și pentru toamnă.

Deși mulți încă mai suspină după roadele dulci ale verii, din septembrie până în noiembrie toamna compensează cu fructe de toamna îmbelșugate care nu sunt doar foarte hrănitoare, adesea înlocuind chiar și o masă, dar și rezistă mult mai mult timp, cu condiția să fie depozitate corespunzător.

  • Mărul este vedeta toamnei. Importanța sa nutritivă, dar și gustul unic și marea varietate de moduri în care poate fi preparat i-a adus prețuire pe întreg mapamondul. Cunoscut și ca fructul discordiei, în realitate mărul creează armonie în organismul nostru. Având un conținut ridicat de antioxidanti, mărul previne bolile cardiovasculare. Bogat în fibre, este gustarea ideală dintre mese. Mai mult, mărul este cunoscut și sub denumirea de elixirul tinereții, încetinind procesul de îmbătrânire, doar nu degeaba merele erau fructele preferate ale vrăjitoarei din Albă-ca-Zăpada.
  • Para, vara îndepărtată a mărului, este unul dintre marile delicii ale toamnei. Deși este diuretică și previne hipertensiunea, para este un fruct foarte suculent și potolește mult mai bine setea decât înghețata. Așadar perele sunt gustarea ideală în amiezele de toamnă când soarele puternic pare să cheme vara înapoi. De asemenea, aceste fructe controlează în mod eficient presiunea sangvină, fiind recomandate celor ce suferă de hipertensiune.
  • Dovleacul este unul dintre simbolurile acestui anotimp. Cea mai așteptată sărbătoare a acestui sezon, Halloween-ul, nu ar mai fi la fel fără înfricoșătoarele capete de dovleci. Cu toate acestea, dovleacul trebuie apreciat și pentru proprietățile sale nutritive. Acesta este un aliat puternic al arterelor, fiind unul dintre cele mai sărace alimente în grăsimi și sodiu, ambele afectând în egală măsură sănătatea arterelor și a inimii. Pe de altă parte, se remarcă pentru bogăția de betacaroten și minerale, ajutând astfel la îmbunătățirea vederii. Datorită cojii sale foarte puternice, dovleacul este foarte rezistent putând fi depozitat pentru perioade îndelungate.
  • Nucile reprezintă un alt punct forte al acestui anotimp. De mii de ani, acestea au făcut parte din dieta mediteraneană, care este lăudată pentru efectele benefice asupra sănătății în general și asupra inimii în particular. Nucile sunt un aliment extrem de concentrat, conținând niveluri ridicate de acizi grași esențiali, vitamina B6 și oligoelemente, cum ar fi zincul, cuprul și manganul. Studiile au demonstrat că riscul de infarct miocardic scade pe măsură ce crește consumul de nuci și alte semințe oleaginoase. Astfel, având în vedere cât de generoasă este toamna cu nucile, ar trebui să-i urmăm și noi exemplul și să profităm de toate beneficiile oferite de acest aliment…
  • Prunele își aduc și ele contribuția în a face toamna să fie mai delicioasă. În afară de gustul lor unic, prunele sunt cunoscute și pentru efectele sale benefice asupra sistemului digestiv. Acest aliment este un laxativ natural care protejează intestinul. Prunele sunt ușor diuretice, depurative și detoxifiante. Conținutul lor extrem de scăzut de proteine, grăsimi și sodiu le face foarte adecvate în cazuri de arterioscleroză, exces de acid uric, boli degenerative ale articulațiilor și boli ale ficatului. Nutriționiștii consideră că adăugarea câtorva prune proaspete sau uscate la micul dejun este o practică sănătoasă.
Loading..