Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cele mai bune surse de proteină vegetală

Cele mai bune surse de proteină vegetală

Cantitatea de proteine pe care trebuie să o consumăm zilnic este reprezentată de aproximativ 46 de grame în cazul femeilor și aproximativ 56 de grame în cazul bărbaților.

surse-de-proteină-vegetală

În dieta noastră de zi cu zi avem nevoie de un aport de proteine ce diferă de la o persoană la alta, în funcție de tipul de activitate pe care o avem. Acest aport de proteine îl obținem prin consumarea unor alimente de natură vegetală sau de natură animală, ce conțin proteine.

Dar ce facem atunci când suntem vegetarieni sau trebuie să ținem un regim alimentar ce exclude produsele de origine animală? Ne rămân la dispoziție doar alimentele de origine vegetală, cu ajutorul cărora trebuie să ne menținem aportul de proteine necesar organismului nostru. Venind în sprijinul cititorilor, am realizat o listă de alimente de origine vegetală, ce prezintă o cantitate mare de proteine.

Soia – este considerată unul dintre cele mai sănătoase alimente.

În funcție de cum o preparăm, cantitatea de proteine variază. În 100 de grame de boabe de soia matură fiartă vom avea doar 16,64 de grame de proteine, iar în 100 de grame de boabe de soia prăjite fără ulei avem o cantitate mult mai  mare de proteine, aproximativ 39,58 grame.

Mazărea verde – o cană de mazăre verde este echivalentă, din punct de vedere proteic, cu o cană de lapte.

O cană cu mazăre verde conține aproximativ 7,9 grame de proteine.

Oleaginoasele – ne feresc de bolile cardiovasculare.

Din acestă categorie fac parte: nucile, migdalele, semințele de floarea-soarelui. Pentru a putea beneficia de proprietățile acestora, oleaginoasele trebuie să fie consumate în stare crudă. Orice mod de preparare duce la alterarea proprietăților. Sunt extrem de recomandate în lupta contra kilogramelor în plus, deoarece dau senzația de sațietate.

Fasolea, lintea, năutul – oferă sațietate și asigură treptat hidratarea organismului.

Conțin o cantitate redusă de proteine, dar conțin fibre, aminoacizi esențiali și apă.

Spanacul – chiar și el conține proteine.

La o porție de 130 de grame de spanac, ai circa 3 grame de proteine.

Orezul integral, pâinea integrală și cerealele – furnizori de proteine și fibre.

Aceste alimente sunt excelente pentru micul dejun. Orezul integral este minunat dacă este combinat cu legume la grătar sau ciuperci. Pe lângă aportul de proteine, aceste alimente conțin fibre datorita cărora vom avea o senzație de sațietate în urma consumării acestora.

Hrișca – este un minunat corector al acidității organismului.

Este o sursă de proteine excelentă. Poate fi combinată cu succes cu cereale și leguminoase…

Proteinele de origine vegetală pot fi consumate de oricine, deoarece fața de proteinele animale, acestea nu conțin grăsimi saturate și colesterol, deci nu prezintă niciun risc de îmbolnăvire a inimii. Chiar dacă suntem amatori înrăiți de proteine animale, trebuie să mai alternăm alimentația zilnică și cu proteine vegetale, pentru o mai bună funcționare a tractului digestiv. Prin această alternare a proteinelor de origine animală cu cele de origine vegetală, ne putem feri de anumite afecțiuni care pot apărea la nivelul sistemului digestiv și nu numai, balonare și creștere în greutate.

Save